Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-23, 19:59
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Ja , nu har micro113 påstått att pappan inte har alibi och att bevisningen mot bröderna inte är "stenklar". Nu väntar jag på en redovisning av hur denna kunskap kommit micro113 till del.
Om bevisningen vet vi inget. Att fel GM dessutom sitter häktade är inte helt ovanligt.
2015-06-23, 20:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
4 mil på vischan är ett stenkast

... Väntar fortfarande på koppling till Martorp.

Gäsp.
2015-06-23, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är svårt att se varför någon av dem skulle ge sig på Lisa - dessutom finns ju inget som binder dem till platsen mellan 18.23 och fram till att pappan möjligen ringer dem (är ju inte ens säkert att han gjort det eftersom uppgifterna går isär på den punkten)

Du verkar ha god insyn i den icke-offentliggjorda utredningen. Tack för att du delar med dig av denna information, det är såna som du som för tråden framåt.
2015-06-23, 20:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Problemet är att vi inte har en aning hur denna argumentation ser ut och vad åklagaren har för bevis. Det enda vi vet är att teknisk bevisning saknas. När det gäller pappan så tar jag för givet att polisen tagit reda på hur han körde till kafét och vad han gjorde sedan. Och att polisen topsat honom.
Vilket alltså är ganska väsentligt.
Vi vet att åklagarens bevis byggde på en indiciekedja - inte på något som faktiskt band bröderna till brottet rent objektivt.

Vad skall topsning av pappan ge?
Det är väl ganska naturligt att hitta DNA från honom på saker som tillhör hans dotter eftersom de bor i samma hushåll.
2015-06-23, 20:02
Medlem
Citat:
Jag tycker också att den viktigaste frågan är "Varför?". Jag köper inte att litauerna som skött sig perfekt flera år plötsligt skulle ha drabbats av sådan kättja att de våldtagit och mördat en flicka som de inte kände, bara för att hon var så vacker. Om någon av dem gjort detta så har det ingenting med sex att göra bara med ondska och hat, eller att det ''svartnade i ögonen'' precis som för Anders Eklund. Och i så fall var stackars Lisa bara på fel plats, på fel tillfälle.

Vi vet inte om de skött sig. Se dokumentären om green river killer. Han mördade över 30 kvinnor och alla trodde att han var en bra man. De flesta mord man har läst om har samma typ av människor som säger samma typ av bra saker om mördaren och hur de absolut inte kunde tro att han kunde ligga bakom detta. Somliga spenderade tusentals poster i Boden mordet med att säga att det kunde omöjligt vara KJ eftersom han alltid varit trevlig.
2015-06-23, 20:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Du verkar ha god insyn i den icke-offentliggjorda utredningen. Tack för att du delar med dig av denna information, det är såna som du som för tråden framåt.
Eftersom de eventuellt skulle ha kommit dit när pappan drog ihop hjälp att söka - om den uppgiften stämmer - så var de alltså inte på platsen före pappan.
2015-06-23, 20:03
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Sorry, det är tvärsom. Denne m.fl. diskuterar fadern och om resten faller på sin orimlighet relaterat till Martorp så kan de lägga ner detta ältande.
Däremot - hittar de stark koppling till kontakter med lokala förmågor, god lokal kännedom, kunskap om Martorp:
Go ahead, make my day.
Först då är pappan intressant i mitt tycke. Tills dess är han en sörjande stackare.

Han verkar känna kaféägaren och hans äldre dotter jobbade på kaféet när det låg på gamla stället. Så helt borta i trakten är han kanske inte.
Men nu känner jag att jag föder ett dåligt spår, så det får bli slut här.
2015-06-23, 20:03
Medlem
En del frågor..
*Vem/vilka har nyckel dit Lisas kropp hittades?
*Varför tog *rne i handsken?
*Varför ligger det fynd runt litauernas hus men aldrig precis där de bor?
*Om litauerna arbetade på/vid Martorp, varför har dom inte märkt av att någon annan är där?
2015-06-23, 20:04
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Ingen här har någon del i bevisningen. Fakta är att 2 MT sitter häktade och därmed drar många slutsatsen att de är GM. Visst är oddsen stora att någon eller båda är GM men man borde ändå vänta på den tekniska bevisningen innan slutsats kan dras.
2015-06-23, 20:04
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Problemet är att vi inte har en aning hur denna argumentation ser ut och vad åklagaren har för bevis. Det enda vi vet är att teknisk bevisning saknas. När det gäller pappan så tar jag för givet att polisen tagit reda på hur han körde till kafét och vad han gjorde sedan. Och att polisen topsat honom.
Hur vet vi att teknisk bevisning saknas idag? Att teknisk bevisning saknades för en vecka sedan vet vi.
2015-06-23, 20:05
Medlem
Citat:

Vad skall topsning av pappan ge?
Det är väl ganska naturligt att hitta DNA från honom på saker som tillhör hans dotter eftersom de bor i samma hushåll.

Ja, det är sant. Men om det skulle hittas hårstrån eller annat med DNA från pappan på lokalen där kroppen blev funnen så vore det väl någon typ av bevis?
2015-06-23, 20:06
Medlem
Citat:
Det är svårt att se varför någon av dem skulle ge sig på Lisa - dessutom finns ju inget som binder dem till platsen mellan 18.23 och fram till att pappan möjligen ringer dem (är ju inte ens säkert att han gjort det eftersom uppgifterna går isär på den punkten)
Intressant...hur vet du att inget binder de till platsen, var du där som vittne?. Har du glömt att hon som slutade tidigare på cafét såg en silvrig bil som stod parkerat konstigt...med minst 2 personer i?. Eller skiter du i vissa fakta som kommit fram?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in