Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-23, 20:13
Medlem
Ni som misstänker pappan ni borde gå och lägga er!! Skriver ni innan hjärnan kopplar eller ?
Alla vettiga människor kör lugnt på landsvägen. Om han nu leta efter dotter så körde han nog inte fort tänk själva ska man köra som en dåre om man ska leta efter någon??

Usch säger jag på alla idioter!

Hoppas gärningsmännen får sitt straff så familjen kan få lite ro fast det måste va fruktansvärt tungt just nu i allt som hänt!
2015-06-23, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Den som placerat Lisa på Martorp vet följande:
- ATT gården finns.
- ATT gården är obevakad vissa tider som möjliggör placering av kroppen.

Detta sker via antingen att vederbörande vet det själv eller har en medarbetare.
....Att hitta dit är inte ens rimligt dvs 2,7 km bort i annat fall.

Fattar du öht vad jag försöker få fram?

Google Maps kanske?
2015-06-23, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag tror att någon/några faktiskt kan han brutit mot yppandeförbudet.

Det verkar som sagt osannolikt att någon skulle läckt till just Alhem. Och med tanke på att åklagaren så sent som igår sa att han ännu inte bestämt om han skulle begära kvinnan omhäktad, (samt att han enligt gällande rätt skulle varit skyldig att släppa henne i går om han då ansett henne "helt friad från misstankar") kan hon omöjligen vara "friad från misstankar" i nuläget. Då skulle bevisning som helt friar henne ha dykt upp sedan igår vilket vi lugnt kan utgå från att det inte gjort eftersom analysresultat m m ännu inte kommit från NFC. Länk till åklagarens uttalande igår:
http://www.expressen.se/gt/aklagaren-avslojar-56-sidors-vittnesmal/

Så, skulle t ex kvinnans DNA återfinnas på offrets tillhörigheter blir det nog en tur tillbaka till häktet.
2015-06-23, 20:16
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Nej, det kan ju faktiskt vara så enkelt att man passerar och ser att den är obevakad för tillfället.
Mer planering än så behövs inte.

Nej vet du vad, nu spårar du ur. Man kan inte passera en byggnad och se att den för tillfället är obevakad. Man kan inbilla sig att den är det, men inte avgöra. Helt jävla omöjligt ju. Då handlar det enbart om tur, om man skulle råka ha rätt i det. Personer med ordentlig kännedom om byggnaden däremot, kan veta ganska säkert.
2015-06-23, 20:17
Medlem
En nämnd person på 4-hjuling i passande ålder åkte omkring tidigt i skog och mark runt Blomberg och påstods hjälpa till i sökandet, ingen annan än jag som funderat lite kring dennes förehavanden under sen söndag eftermiddag kväll. Åldersmässigt så ligger ju han betydligt närmare Lisa för framgångsrikt flörtande än Litauerna. Eller är det bara jag?
2015-06-23, 20:18
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Luktar lite desperation från hobbydetektiven? Allt för att två skötsamma litauer absoluuuut inte kan va GM.

Det är det väl ingen som påstått. Det bara verkar en del märkligheter,.fynden ligger lite väl bekvämt där "utbölingarna" rör sig. Och godsägarens mark, och denne har ju lnst sagt också spekulerats rätt friskt i med illa dold skdeglädje över att hans son varit inblandad i sexualbrott. (och sonen var tydligen inte på plats alls).
2015-06-23, 20:19
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeffa
En nämnd person på 4-hjuling i passande ålder åkte omkring tidigt i skog och mark runt Blomberg och påstods hjälpa till i sökandet, ingen annan än jag som funderat lite kring dennes förehavanden under sen söndag eftermiddag kväll. Åldersmässigt så ligger ju han betydligt närmare Lisa för framgångsrikt flörtande än Litauerna. Eller är det bara jag?
Jo, många fler än du har funderat.

Han tog eget initiativ och började åka runt med sin fyrhjuling för att leta efter Lisa. Detta har en del i tråden ansett vara jätteskumt. Åka och leta efter en försvunnen person är ju hur skumt som helst.

Litauerna sägs inte ha deltagit i sökandet och det anses också skumt.

Märkligt.
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeffa
Han har tagits upp många gånger.
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Min senaste tanke är att chansen att mördarna nu sitter bakom galler sänktes rejält när frugan till den äldre brodern släpptes. Om man beaktar att hon var så upprörd vid häktningen kan man förstå om hon ingenting vet.
Vad jag förstått, var hon med när det kritiska mötet med Missing People ägde rum, vilket föranledde att de togs in till förhör och kroppen hittades och de blev anhållna.

Om hon var med då men ändå inte har en susning, talar det för att de andra inte heller hade det.
Dessutom har jag känslan av att advokaterna faktiskt tror på sina klienter. Men det vet man inte.

Man undrar ju verkligen vilka indicierna är
2015-06-23, 20:20
Medlem
Den äldre brodern verkar gilla sex i alla dess former och skäms inte för att tycka det offentligt. Han har nog gett sig på henne fy fan!!!!!!
2015-06-23, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vilket inte binder pappans kollegor till platsen.

Eller hur skulle det göra det menar du?

Det kan ju ha varit vem som helst i den bilen.
Är du dum på riktigt, eller låtsas du?.Pappan hade då även nycklar till de låsta utrymmena på Martorp?
Polisen har hittat fynd...har vittnen som ingen av oss har en aning om. De har även kollat masterna med mobiltrafik...även då sett litauernas mobiltrafik. Vet du att man t.o.m kan se vad man skrivit för sms via det. Tror som sagt att du gillar att provocera för det är lite tråkigt i tråden...
2015-06-23, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Han har tagits upp många gånger.

OK, tyckte jag hade följt detta hyggligt men missat det helt. Over and out.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in