Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Jag skulle gärna vilja veta vad det är som gör att männen - men inte kvinnan - pekas ut som mördare.
Det skulle ju lika gärna kunna vara kvinnan som gett sig på Lisa och männen som sedan försökt röja bort alla spår för att skydda henne ... om det nu är rätt misstänkta.
Kvinnan städar ju kaféet och hade alltså skäl att finnas på den platsen.
Första tanken som slår mig är att man misstänker att det kan röra sig om våldtäkt/sexuellt tvång som avslutats med mord.
Kvinnan kan ha fått reda på det eller så har bröderna berättat, bröderna borde kanske misstänka att polisen har misstankar mot dom och kvinnan har hjälpt dom att försöka undanröja bevis.
Något vittne kan ha sett kvinnan gå den vägen som snittslats med mobildelar.
eller så har kvinnan ett bra alibi för tiden av försvinnandet( Vilket borde vara strax efter sista SMS)
Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Har du någon förklaring till att de häktade litauerna inte har setts sitta och drägla över godbitarna inne på caféet, om de nu var så sugna?
Dom jobbade väl i ladan mitt emot, om du känner någon snygg kvinna så fråga henne vad som händer om hon går förbi en byggarbetsplats.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hultabultan
En teori som knappast diskuterats är Lisa ville köpa alkohol av någon.
Hon tog moppen till jobbet för att inte visa några andra, och det var ju bara en vecka till skolavslutningen.
De aktuella litauerna skulle snart åka hem på semester, så deras egen alkohol de hade med sig var nog slut, men de kände kanske någon annan som hade på lager till Lisa.
Lisa väntade kvar bakom huset för att träffa leverantören efter kompisarna hade åkt, men där spårade det ur av någon anledning!
Säkert hundra före dig på den teorin, om hon ville köpa alkohol så hade hon eller hennes vänner säkert kunnat hitta det på närmre håll.
Hon kanske var hårt hållen hemma men någon i hennes bekantskapskrets har säkert nån kontakt.
Finns det något ställe i Sverige där en 17 åring har svårt att få tag på alkohol?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ezetrol
om nu mot förmodan den tekniska undersökningen visar att bröderna, bortom allt tvivel är oskyldiga, blir då detta den största polistabben sen palme-mordet?
Hört talas om Thomas Quick?
Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
Kan så vara, men svensktalande litauer finns det gott om, så eventuella missförstånd borde ha retts ut, så jag antar man har mer på fötterna än underligt beteende.
Tolkar gör tester, det krävs godkända tester för att få tolka hos läkare och godkänt på andra tester för att tolka hos polis/domstol.