Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Vet inte vad du menar att vända vänster och höger?
Bilden jag länkade till är byggnaden på höger sida vid infarten till gården. Alltså den med glipande dörr.
Denna lada verkar innehålla maskinhall samt nötkreatur:
(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
Talesman för MP säger att ett fynd gjordes just i en lada. Vilken av dem är inte specificerat men:
"Polisen har även spärrat av en större lada i området samt en bakomliggande barackbyggnad där det under kvällen och natten pågått intensivt tekniskt arbete."
" – Vi har gjort ett fynd i ladan som polisen finner relevant. Därför har man satt upp en avspärrning, sa han på fredagskvällen."'
http://www.expressen.se/gt/hundpatruller-soker-igenom-skogsomrade/
Med tanke på att MP knappast kan ha gått in vart som helst i byggnader var det denna glipa som väckte mitt intresse.
..Så om MP kan kika in/ kliva in och hitta signifikant fynd i en lada undrar jag varför inte nån sett detta tidigare. Dels via att a) gården borde genomsökts då polis uppmanat till detta, dels via att b) nötdjur sägs finnas i byggnaden, folk borde röra sig där dagligen.
Om plagget lagts dit först på fredag så är det oavsett ytterligare ett fynd till skilt från Lisa, iaf innan hon hittas. Varför denna spridning/slarv? Ett par fynd är väl en sak - men 10-12 st relativt lätthittade?
Eftersom att polis tar i dörrhandtaget samt tittar in genom fönstret på det som beskrivs som maskinhall, kan man utgå från att byggnaden är avdelad med skiljevägg inuti:
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/20957842/380/normal/adf6b1c188133/MFZQRTXYTO7JZEUIRT2CEOOFAZS.JPG
Har en känsla att polisen genom glipan längre ner i byggnaden, fått tillgång till hela byggnaden helt direkt (frågetecken)
Detta i en byggnad som det uppges att MP hittat fynd i, samt även att det uppges att förvaring att nötdjur finns här (daglig tillsyn)
Jag delar ditt intresse. Av dom bilder som finns att tillgå vill man gärna tro att det var just den glipan som då MP konstaterade fynd genom (frågetecken)
Här finns såklart möjlighet att "fynd" inte legat på denna plats hela veckan, utan kanske nyligen var dit-placerat.
En rimlig förklaring till varför inte folk som skött tillsyn av djur har noterat något.
Vidare borde folk som rört sig på gården haft ögonen med sig lite extra - Det fanns ett uttalande från Polisens sida att man bör se över sina ägor, byggnader osv, i sökandet på Lisa. För många människor gissar jag att det föll sig helt naturligt att indirekt söka, med tanke på det enorma pådrag som var.
Hurvida alla fynd var lätthittade vet jag inte, men det har rört sig i direkt anslutning till grusvägar mm.
Ett visst mönster bland vissa fynd som leder från caféet mot MGM-bostad.
Ytterligare några fynd, spretigt fördelade.
En viss förklaring till förhållandevis många fynd kan som sagt säkert tillskrivas den stora sökinsatsen. Väldigt många var ute och trampade..