Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-20, 15:29
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Min uppfattning är att det finns en hel del material som polisen ny analyser och som kan anses utgöra tänkbara tekniska bevis. Det är i vart fall den information som nått allmänheten, vi vet däremot inte om resultat från analyserna har börjat trilla in varvid materialet omvandlas till teknisk bevisning.

Så är det nog.
2015-06-20, 15:30
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Vilka misstag skulle det vara isf?

Själv tror jag att hon var död redan innan polis blev inkopplad. Dvs tämligen snabbt efter sms:et 18.23.

Om och när vi får reda på vidden av brottet kommer det att chockera. Jag tror det är osedvanligt brutalt och kommer att leva kvar i minnet länge.

Men det kan ju bli som i fallet Engla där hela förloppet ej ännu är helt känt.
Du frågar vilka misstag det skulle vara i såna fall? Tja, vi vet ju inte eftersom det smusslas så förbannat.
Jag vet bara att ett misstag polisen begått redan är fastslaget. Dom fastslår det själva när de spärrar av ladan närmast över vägen från caféet, en andra gång. Innan dess har de spärrat av en gång och avlyst avspärrningen en gång. Vid andra avspärrningen bärs bruna påsar med misstänkt material ut från ladan. Snacka om misstag.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psycho77
NEJ, vi pratar om skjutporten på Martorp som glipar/står ut i nederkant!
Vet att det funnits en bild Expressen? Där det syns och skrivs att en vägg/plåt/ brutits upp för att få tillgång till lokalen. Det var även poliser på bilden i öppningen.
Medlem
Terpentinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Polisen skulle ha allt att vinna på att berätta vari dessa bevis består. Det skulle nämligen betyda att dom gripit rätt personer eftersom bevis är bevis. Som det nu är faller en skugga över både polisen och hela utredningen.

Nja du; även om min brödkniv sitt i ryggen är knappast ett bevis på skuld, om än besvärande omständighet
http://bit.ly/1I5ntHg

Däremot är nog bevisningen hittills rätt skör...
2015-06-20, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ah, nu fattar jag. Jag trodde du menade att han stämde träff med henne på caféet när han småpratade med henne. Ja, det stämmer ju med det jag skrivit förut - att GM kan ha hejat på henne, pratat om väder och vind. Varit ofarlig. Sedan gått till attack när hon trott han varit på väg därifrån eller sagt hej då. Men jag förstår inte hur han har fått henne till ladan (om det nu är brottsplatsen). Att stå och vråla för att locka dit henne tycker man borde höras. Och eftersom hon skickat smset till pappan borde ju hon vara vid mopeden.

Kan man se ladan från baksidan där mopeden stod?
Här kan man se hur det ser ut bakom knuten.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20934096.ab
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nadeliogat
Vet att det funnits en bild Expressen? Där det syns och skrivs att en vägg/plåt/ brutits upp för att få tillgång till lokalen. Det var även poliser på bilden i öppningen.

Ja det finns en bild när de tar/bryter sig genom en vägg, men inte porten!

Bild 29 http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20958580.ab
Medlem
Kollaanristis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Så du vet hur lång tid det tar att analysera teknisk bevisning? Upplys mig gärna! Lisa försvann för snart två veckor sedan. Redan innan hon hittades död gjordes ett flertal fynd och de tre MGM greps. Det kan faktisk också vara så att fynden är analyserade men inte kan kopplas till MGM.
Fast då borde de inte vara häktade på sannolika skäl.
Citat:
Ärligtalat hur jävla blåst är du?

Veta?
Om man kollar bilderna å ska dra en slutsats så är min den enda som går att dra, dina jävla fantasier är orealistiskt!
Synd att ni förstör det hela med att använda glåpord, jag tycker det är/har varit en otroligt intressant diskussion och jag menar att det är här på Martorp som det hela utspelas.
2015-06-20, 15:33
Medlem
Citat:
Ärligtalat hur jävla blåst är du?

Veta?
Om man kollar bilderna å ska dra en slutsats så är min den enda som går att dra, dina jävla fantasier är orealistiskt!

Suck... nej... det är inte den enda slutsats man kan dra. Kan vara så att polisen bänt upp den. Säger inte att jag vet att så är fallet. Men du vet ju tydligen med 100% säkerhet att den alltid sett ut så eller i allafall just denna dagen sett ut så enbart genom att titta på en bild. Så då släpper vi det.
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Jag vet bara att ett misstag polisen begått redan är fastslaget. Dom fastslår det själva när de spärrar av ladan närmast över vägen från caféet, en andra gång. Innan dess har de spärrat av en gång och avlyst avspärrningen en gång. Vid andra avspärrningen bärs bruna påsar med misstänkt material ut från ladan. Snacka om misstag.

Nja, misstag eller inte det är frågan.
Jag tänker mig att man letar på olika sätt och efter andra saker om en person bara är försvunnen, än om den hittats död.
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nadeliogat

Är det den här bilden du menar på ladan där handsken hittades? Jag tror i alla fall det är den ladan.

http://cdn02.nyheter24.se/736923e40702021d01000001002e02f003/2015/06/13/1093788/Skärmavbild%202015-06-13%20kl.%2001.10.00.png
2015-06-20, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Så om din teori ska gå i lås så måste han skrika från ladan, hoppas att hon hör och hoppas att hon kommer dit?

Han kan ju stått vid moppen...ropa teorin är bara en av dom som jag tänkt på

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in