Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-20, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Så om din teori ska gå i lås så måste han skrika från ladan, hoppas att hon hör och hoppas att hon kommer dit?

Han kan ju ha väntat tills kollegerna kört från platsen och däreftter gått till Lisa vid mopeden och bett henne följa med till ladan. Vad han angett för skäl är ju svårt att veta.
2015-06-20, 15:16
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Du kan mycket väl ha rätt, om sanningen ska fram vet ingen av oss varför han uttryckte sig som han gjorde så jag kan inte sitta här och avfärda din teori.

Och naturligtvis kan jag i egenskap av människa ha fel, precis som rådmän, poliser etc.

Domare tenderar att vara rätt luttrade men inte alla gånger helt omänskliga.

Vi har ju några som köpt tjänster av prostituerade ( i HD) och de anser sig inte vara förhindrade att fortfarande döma andra för samma brott. Av någon anledning är de bättre...och har livlång garanterad anställning i egenskap av domare...de kan visserligen bli arbetsbefriade men inte avskedade, någonsin, och med tanke på domstolsverkets ekonomi så får de fortsätta att utöva sitt yrke. Detta är i mina ögon ett stort systemfel.

Jag hoppas bara att detta inte blir ett hastverk av polisen bara för att det är ett uppmärksammat fall och att alla inklusive fb pressar på som fan. O andra sidan tyder tystnaden på att det inte är det och det är bra.
2015-06-20, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungont
Här har du en bättre bild. Bild 22. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20958580.ab

Man kan inte tvärsäker säga att skiten gör att den inte går att öppna! Bara det jag vill påpeka. Kan man endast! om man är på plats och prövar att skjuta upp dörren. Eller är du av en annan åsikt och kan bedöma det på en bild??

Nej, men på andra sidan kan där finnas ett hänglås med kedja som gör att den inte går att öppna mer än vad man ser på bilden, då drar man ut dörren mot sig, så kan man klättra in, vilket polisen tycks göra.
2015-06-20, 15:17
Medlem
Hej, jag vill till att börja med säga att jag har läst väldigt mycket i tråden här, men jag måste ändå fråga, visst är inte dödsorsak angiven ännu? Och är det vanligt att att det tar såhär lång tid? Förstå mig rätt nu, brukar inte det komma fram rätt snabbt hur en människa dog?
2015-06-20, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungont
Här har du en bättre bild. Bild 22. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20958580.ab

Man kan inte tvärsäker säga att skiten gör att den inte går att öppna! Bara det jag vill påpeka. Kan man endast! om man är på plats och prövar att skjuta upp dörren. Eller är du av en annan åsikt och kan bedöma det på en bild??

Men om den står i ett läge där du inte behöver röra den för att komma in, vrf skulle de skjuta upp den mer då?
2015-06-20, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det du säger har sagts om och om igen i tråden. Så det är inget nytt. Men många nya som hoppar in i tråden utan att ha läst en rad i den hakar upp sig på att man saknar teknisk bevisning - men fattar inte att bevis finns men att dessa inte är analyserad än. Sen kan ju bevisen tala emot bröderna. Det vet vi inte än.

Så du vet hur lång tid det tar att analysera teknisk bevisning? Upplys mig gärna! Lisa försvann för snart två veckor sedan. Redan innan hon hittades död gjordes ett flertal fynd och de tre MGM greps. Det kan faktisk också vara så att fynden är analyserade men inte kan kopplas till MGM.
2015-06-20, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Hej, jag vill till att börja med säga att jag har läst väldigt mycket i tråden här, men jag måste ändå fråga, visst är inte dödsorsak angiven ännu? Och är det vanligt att att det tar såhär lång tid? Förstå mig rätt nu, brukar inte det komma fram rätt snabbt hur en människa dog?

Inte i detta fallet, och om jag inte missminner mig så tog det rätt lång tid innan vi fick reda på hur Engla dog också, ett par veckor iaf.
Har snackats om att en polis sprungit ut och klökts från fyndplatsen, men det kan jag inte vara säker på. Otydliga uppgifter som nog bara kan hittas i tråden.
Sök på yppande i sökfunktionen så får du reda på mer om varför vi inte får reda på saker.
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Detta har jag inte fått klart för mig, fast jag hängt med i tråden (så gott det går) ända sedan dag 1:

Alltså, frågan om det redan finns teknisk bevisning som är på analys, eller om polisen nu letar efter teknisk bevisning, är inte helt klargjord.

Min uppfattning är att det finns en hel del material som polisen ny analyser och som kan anses utgöra tänkbara tekniska bevis. Det är i vart fall den information som nått allmänheten, vi vet däremot inte om resultat från analyserna har börjat trilla in varvid materialet omvandlas till teknisk bevisning.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Nej, men på andra sidan kan där finnas ett hänglås med kedja som gör att den inte går att öppna mer än vad man ser på bilden, då drar man ut dörren mot sig, så kan man klättra in, vilket polisen tycks göra.

Kan, tycks.... men var då inte så inni helvete tvärsäkra på att det inte är polisen som brytit upp dörren!!
2015-06-20, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psycho77
Men om den står i ett läge där du inte behöver röra den för att komma in, vrf skulle de skjuta upp den mer då?

Och du vet detta hur?! Är du gärningsmannen som ev gömt Lisa där eller?

Hur vet du att dörren alltid!!!! sett ut så?!

Vad.... är det du inte förstår???
2015-06-20, 15:22
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Och naturligtvis kan jag i egenskap av människa ha fel, precis som rådmän, poliser etc.

Domare tenderar att vara rätt luttrade men inte alla gånger helt omänskliga.

Vi har ju några som köpt tjänster av prostituerade ( i HD) och de anser sig inte vara förhindrade att fortfarande döma andra för samma brott. Av någon anledning är de bättre...och har livlång garanterad anställning i egenskap av domare...de kan visserligen bli arbetsbefriade men inte avskedade, någonsin, och med tanke på domstolsverkets ekonomi så får de fortsätta att utöva sitt yrke. Detta är i mina ögon ett stort systemfel.

Jag hoppas bara att detta inte blir ett hastverk av polisen bara för att det är ett uppmärksammat fall och att alla inklusive fb pressar på som fan. O andra sidan tyder tystnaden på att det inte är det och det är bra.

Det finstilta är det som utmärker den här utredningen, på ett mycket bra sätt.
2015-06-20, 15:23
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
För er som inte kan skilja på ladorna!

Karta var fyndet gjordes (vägvy)

Bild förklarar skiten som ligger i vägen för dörren och att det är på Martorp!

Är inte bägge bilderna du länkar samma lada, Martorp?

(Jo, jag har varit med i tråden hela tiden)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in