AJ skulle vara mycket extrem om han ställer till med något sånt här på sin egendom. Enda skälet jag skulle kunna komma på är att han ville jävlas med hennes föräldrar. Och AJ är inte en person som låter en sådan här händelse ske av misstag, utan kan säkert fatta rationella beslut för att undvika att bli inblandad i en katastrof som denna. För det skulle vara en katastrof för honom om han var inblandad.
Däremot så kan han vara det systemfel som gjorde att allt detta hände, dock utanför hans kontroll.
Precis, han kan ha fått ett systemfel i den männskliga datorn...men det gör ju ändå att han gjorde en handling som gjorde att LH förlorade livet.
På bild 22 syns tydligt en nyckel i trädörren. Varför inte öppna den dörren med nyckel i?
Fungerar inte dörren? Eller är det ett separat rum?
3 dörrar i rad i så fall. Nu är jag inte bonde med expertkunskaper som vet hur alla skjutdörrar fungerar och alltid vet att dessa skjutdörrar alltid havererar förr eller senare och gör att man bara kommer in och ut ur dem genom att bända upp skjutdörren i ena hörnet. Och detta görs antingen för att släppa in ljus eller för att det ligger skit vid dörröppningen som gör att man måste bända upp den.
Alternativt.... kanske.......... polisen har bänt upp skjutdörren istället?!
Förövrigt tycker jag med mina obefintliga kunskaper om skjutdörrar med skenor enbart i takhöjden 4m? (syns på stora bilden) ändå att det möjligen är en konstigt planlösning med 3 dörrar så tätt inpå varann.
Men som sagt bara något jag noterade... nu lämnar jag det.
Att hänga upp sig på att åklagaren säger att det inte finns någon teknisk bevisning än och att ni fortfarande undrar över wifi och en massa andra saker.
Självklart finns det en massa TEKNISK MATERIEL!
Detta tar tid att analysera och genom analyser omvandla detta MATERIEL till BEVIS.
Har nån läst någonstans att de inte har något tekniskt materiel att analysera för att därmed kunna binda en ev. gärningsman till brottet?
Nä, tänkte väl det.
Det du säger har sagts om och om igen i tråden. Så det är inget nytt. Men många nya som hoppar in i tråden utan att ha läst en rad i den hakar upp sig på att man saknar teknisk bevisning - men fattar inte att bevis finns men att dessa inte är analyserad än. Sen kan ju bevisen tala emot bröderna. Det vet vi inte än.
Om så är tillfället, så är det ju lika konstigt, jag menar teenage fritids jobb 50 km från hemmet,
100 km alt i alt fram och tillbaka, är ju jätte konstigt .
Café på Klostret låg tidigare i Varnhem och ägaren driver/drev även Café Fågeludden vid Hornborga Naturum. Är väl inte osanolikt att hon jobbat där tidgare.
På bild 22 syns tydligt en nyckel i trädörren. Varför inte öppna den dörren med nyckel i?
Fungerar inte dörren? Eller är det ett separat rum?
3 dörrar i rad i så fall. Nu är jag inte bonde med expertkunskaper som vet hur alla skjutdörrar fungerar och alltid vet att dessa skjutdörrar alltid havererar förr eller senare och gör att man bara kommer in och ut ur dem genom att bända upp skjutdörren i ena hörnet. Och detta görs antingen för att släppa in ljus eller för att det ligger skit vid dörröppningen som gör att man måste bända upp den.
Alternativt.... kanske.......... polisen har bänt upp skjutdörren istället?!
Förövrigt tycker jag med mina obefintliga kunskaper om skjutdörrar med skenor enbart i takhöjden 4m? (syns på stora bilden) ändå att det möjligen är en konstigt planlösning med 3 dörrar så tätt inpå varann.
Men som sagt bara något jag noterade... nu lämnar jag det.
Ja tack lämna skjutporten, av vad som kan ses på bild så har den stått i det läget till 99% när polis kom på plats!
Själv tror jag att hon var död redan innan polis blev inkopplad. Dvs tämligen snabbt efter sms:et 18.23.
Om och när vi får reda på vidden av brottet kommer det att chockera. Jag tror det är osedvanligt brutalt och kommer att leva kvar i minnet länge.
Men det kan ju bli som i fallet England där hela förloppet ej ännu är helt känt.
Vad kan man tro egentligen. Om man tror något i detta fallet har man antingen tron med sig från början oberoende av fakta i ärendet, eller så har man tillgång till fakta som inte yppats offentligt. Jag har i och för sig inte följt detta case noga, men det beror mest på att det, som så ofta är fallet i mordutredningar, inte har avslöjats så mycket för offentligheten under pågående förundersökning.
Ett SMS på söndagen ca kl 1820 eller någon minut senare, om att BO sade sig vara på väg hem. Sedan en "avstängd" mobiltelefon (batteriet urladdat? mobilen avstängd?) en stund senare. Fynd ett och/eller några dagar senare i geografisk närhet, som visar sig ha tillhört BO. Och på fredag kväll, 5 dygn efter senaste livstecknet (på caféet), så hittas BO död. Finns det så mycket mer för oss att veta i detta läget?
Man kan inte tvärsäker säga att skiten gör att den inte går att öppna! Bara det jag vill påpeka. Kan man endast! om man är på plats och prövar att skjuta upp dörren. Eller är du av en annan åsikt och kan bedöma det på en bild??
...många nya som hoppar in i tråden utan att ha läst en rad i den hakar upp sig på att man saknar teknisk bevisning - men fattar inte att bevis finns men att dessa inte är analyserad än. Sen kan ju bevisen tala emot bröderna. Det vet vi inte än.
Detta har jag inte fått klart för mig, fast jag hängt med i tråden (så gott det går) ända sedan dag 1:
Alltså, frågan om det redan finns teknisk bevisning som är på analys, eller om polisen nu letar efter teknisk bevisning, är inte helt klargjord.