Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-21, 14:09
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Helt rätt.

Kan det ha varit så att Lisa hölls som sexslav i några timmar/dygn innan hon blev mördad/dog av skadorna?

Kan den ena brodern ha tagit henne själv först för att sedan låta sin andra bror också våldta henne och hjälpa till att städa undan osv? Frun kom på allt. Frun kanske placerade ut sakerna...?

Det är intressant att de båda bröderna överklagar men frun låter bli.................

Nej det är inte intressant. Skälet är att hon ändå måste omhäktas senast på tisdag, så det är inte så stor mening att överklaga häktningen och kanske komma ut en dag tidigare. Hon sitter skäligen misstänkt - bröderna är häktade på sannolika skäl i två veckor. Åklagaren måste ha bättre bevisning mot henne i övermorgon, annars måste de släppa henne ur häktet. Något jag misstänker att advokaten bedömer är ganska sannolikt.
2015-06-21, 14:09
Medlem
Det har pratats i tråden om en iphone. Har själv ingen sådan därför undrar jag över det där med molnet som saker och ting ska laddas upp till. Går det med automatik eller ska det vara aktiverat? Hur mycket går dit foto telefonbok? Det besynnerliga är att delar påstås ha hittats men inte själva mobilen. Kan Gm behållt den då det kan finnas spår efter denna i mobilen?
2015-06-21, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Towanda
Inte konstigt att hon inte överklagar. Om hon skulle släppts ut, vart skulle hon tagit vägen ensam? Kanske ingen vän att bo hos, och kan inte lämna landet. Bostaden kanske fortfarande avspärrad, ensam och säkert rädd med ev hotbild över sig. Låter som om det är tryggast på häktet....

Samt hon behövde bara sitta en vecka (tror jag) i jämförelse med dem. Hennes överklagan hade kanske inte blivit klar från hennes vecka var över ändå. En sådan överklagan hade säkert bara varit för syns skull - för att visa sin oskuld. Jag tror inte vi kan läsa in allt för mycket av att hon inte överklagade.
2015-06-21, 14:11
Medlem
Kan inte riktigt greppa de här tankarna om att GM har placerat ut L:s saker för att kroppen skulle hittas. Om det nu var tal om en 'snitslad bana' varför tog det 5 dar för +1000 mps:are, massor av poliser med hundar och helikopter att lyckas följa denna spårbemängda autostrada fram till FP?
2015-06-21, 14:11
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Om ladan varit låst i normalfallet och bröderna inte haft nycklar dit så är det ju inte särskilt bra för åklagarens och polisens case.
Nu kanske minnet skojar lite med mig men stod det inte någonstans att platsen där Lisa fanns var låst och polisen var tvungna att bryta upp dörren eftersom bröderna vägrade öppna. Jag har väl inte drömt det?
2015-06-21, 14:12
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Helt rätt.

Kan det ha varit så att Lisa hölls som sexslav i några timmar/dygn innan hon blev mördad/dog av skadorna?

Kan den ena brodern ha tagit henne själv först för att sedan låta sin andra bror också våldta henne och hjälpa till att städa undan osv? Frun kom på allt. Frun kanske placerade ut sakerna...?

Det är intressant att de båda bröderna överklagar men frun låter bli.................

Den tror jag på. Nästan. Men jag lite mer på att fler spår skulle läggas ut så det kom till nån damm eller skogjord. , eller grannen längre bort så han blev falskanklagad.

kan det ta 7 minuter med bil om åker vägen där fynden gjorts till där hon hittas? Där kan mobilen stängts av.

Kanske.
2015-06-21, 14:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Det kommer med största sannolikhet att visa sig att flickan blivit bortförd och sannolikt utsatt för sexuella övergrepp,
kanske varit vid liv några timmar, ev. hållits fången något dygn innan hon dödats.
Sannolikt av ena brodern, kanske bägge samarbetat med detta.
De blev överrumplade och rädda av den snabba och massiva sökinsatsen därför vågade de inte transportera bort kroppen för dumpning i tex. någon sjö.
De hoppades att de skulle klara sig, väntade på att sökinsatsen skulle mattas av och då göra sig av med kroppen.
Kanske de hade planer på att få kroppen "att gå upp i rök" på platsen, det finns många sätt om man har tillgång till div. maskiner och kemikalier att få en kropp att försvinna.
Motivet är givetvis sexuellt, flickan var en skönhet öststatarna i halvfyllan inte kunde motstå, de har givetvis tittat på tjejerna som jobbat på kafét med lystna blickar, iaktagit dem på avstånd.
Den här flickan var för mycket för dem.
Den äldre broderns fru är inte vacker, Lisa var mycket vacker, den yngre brodern hade frun kvar i Litauen.
Mordet sker för att dölja våldtäkten eller försöket till våldtäkt, ett avskyvärt brott täcker man upp genom att begå det allra värsta i hopp om att kunna gå fri och fortsätta som om inget hänt.
Jag är rätt säker på att Litauerna är skyldiga, återstår att se hur grisigt detta har varit och vad de har utsatt flickan för.
Begåvningsreserven på FB kan mala vidare, ni kan återkomma då ni har facit som kommer att likna det jag skrivit.
My five cents.

Tillägg:
Har aldrig någonsin läst så mycket skit som i den här tråden, trodde i min enfald att det var åldersgräns på FB.

Och den största skiten toppas med ditt inlägg då det kommer visa sig att bröderna är oskyldiga. Att DU, en nobody skulle i detta läget, när alla vet lika lite, tro dig ha mer rätt än majoriteten här plus en expert som Leif GW, gör ditt inlägg till nr 1 på skitlistan.
2015-06-21, 14:13
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Att LH var normal efter att bråkstaken varit på caféet är egentligen inte det intressanta här, utan det är vad den störige mannen gjorde sen. Det här måste polisen kolla upp, av alla lösa boliner som farit omkring i medierna och här så är den här uppgiften det hetaste spåret tycker jag.
Bråkstaken var på ett annat café. Om det är JV du syftar på. Någon annan har nog inte varit aktuell i tråden.
2015-06-21, 14:14
Medlem
missmones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
I varenda intervju med medarbetarna och caféägarinnan så hävdar de att hon var lika glad som vanligt och ingen hade märkt av att något skulle vara fel. Väg sen detta mot de uppgifter en flashbackanvändare kommer med, att gäster(i plural) har upplevt henne konstig. Det är alltså inte endast en gäst som denna användare har förhört sig med utan denna tycks sitta på uppgifter att flera gäster har upplevt henne konstigt. Är det trovärdigt?

Utifrån dessa mycket tunna uppgifter fantiserar du ihop en historia om att Lisa skulle lagt ut 13-klippet på youtube för att förvarna om sitt självmord 13 dagar senare, sagt hej då till sina kollegor den aktuella dagen, lämnat sina tillhörigheter vid mopeden, gått längs vägen och slängt grejer till höger och vänster och sen slängt sig framför en bil.

Två bröder sitter häktade på sannolika skäl misstänkta för mord. Brottsrubriceringen är mord. Det finns ingenting av det du och jag känner till i nuläget som tyder på självmord och ändå sitter du och fantiserar ihop den mest makalösa historia och väljer ut endast den "fakta" som passar dig och frånser allt som talar emot.

Du kan inte hört många makalösa historier om det var den värsta du hört? För dig är det alltså lika troligt att en grön marsian skulle stå i din toalett som att en 17-åring är deprimerad och tar livet av sig?

Återigen din läsförsåtelse. På vilket sätt menar du att jag baserade hela scenariot på att gästerna tyckte att LH betedde sig underligt? Jag skrev till användaren att det var en ny uppgift i tråden som faktiskt pekade på att LH kanske inte mådde så bra. Svårt?

Bröderna sitter häktade. Många har suttit oskyldigt häktade. Man är inte dömd när man är häktad. Det verkar du också ha svårt att förstå.

Sen som ett svar på ditt "det finns ingenting som tyder på ett självmord" det finns heller ignenting som du eller jag känner till som tyder på ett mord. Eller hur? Dom är inte dömda och polisen har , så vitt jag vet, inte gett ut några uppgifter om dödsorsak.

Ditt scenario: baltiska maffiosos har åkt i ett vrålåk förbi LH. Lockat henne in i bilen med en katt, våldtagit och slagit ihjäl henne sen styckat och slängt henne till grisarna för att därefter slänga ut hennes ring och mobil längs vägen i detta fordon som leder till deras hus.

Mitt scenario: LH var deppig för det hade tagit slut mellan henne och hennes ex. Hon lägger upp filmen 13 dagar innan hon ska ta livet av sig. När det gått 13 dagar så gör hon det hon tänkt. Tar livet av sig. Men innan så skickar hon sms till sin pappa. Kanske samtidigt som hon går längs med vägen. Hon kastar ringen som hon fått från sitt ex. Sen blir påkörd eller hoppar ut framför ett fordon som kommer ca 15 minuter efter att hon sagt hej då till sina kollgor. Så lång tid som det tar att gå från kafét till mobildelarna.

Den som är förare får panik och gömmer undan LH.

Filmen finns. Tiderna finns. Mobildelarna finns. Platserna är utmärkta på en karta.

Mer osäkra uppgifter är men som trots allt finns är att LH skulle försvunnit självmant. Deta skulle hennes vänner ha uttryckt någonstans. Hennes vänner är ovanligt tysta just nu. Det är trots allt ungdomar vi pratar om. Eventuella gäster som tycker att LH betett sig konstigt på söndagen.
2015-06-21, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Jag tror inte det här fallet är så komplicerat. sms behöver absolut inte vara skickat av Lisa. Något kan ha hänt före 18.10. Brottsplatsen är caféet eller strax intill. Att hon sedan hittas på annan gård visar ju bara på att någon fått i uppdrag att ta hand om den döda kroppen. Så jag är alldeles övertygad att fler är inblandade, några som verkar och bor i området. Jag tror varken på våldtäkt eller överfall eller bortrövade. Hjälmen är mordvapnet.
Dessutom tror jag att gärningsmannen kommer visa sig vara en kvinna !

Tror också på en svartsjuk-kvinna som velat prata om ett och annat med LH då hennes man kanske visat lite för mycket intresse för LH (i hennes tycke), och hjälmen som mordvapen är mycket troligt.
2015-06-21, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Grisar som fått mat som vanligt väljer nog inte att äta lik/människor framför sin vanliga mat ?

Grisar äter väl sina egna avkommor ibland de är allätare vad jag förstår...
2015-06-21, 14:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazzmon
Jag kan enbart delge det som snackas i affären och bland oss boende. Har man nötkreatur borde det funnits betesdjur i anslutning till gården. Hon hittades i den ladan med 3 delad garageport på.

Ok. Jag har inte en susning, men det borde kunna klarläggas vad som finns där - i annat fall går folk igång på teorier om att grisarna ätit annat än grisfoder och det är väldigt onödigt.
Är det även folk på affären som anser hon hittades i ladan och vad föranleder denna åsikt? Vet du om det baseras på trovärdig källa?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in