Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 19:04
Medlem
Glufses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rohna
De har inte överblick över gården där hon hittades hemifrån. De måste gå en ganska bra bit för att ta sig dit och se. Mestadels skog bortsett från helt nära.
Har dom inte tillgång till bil?
2015-06-17, 19:05
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Detta må låta galet men borde undersökas:
Det hänger på att Lisa Holm hittades utomhus.

Hur är det med det djurlivet i Blomberg?

Lisa har satt nycklarna i mopeden, är redo att åka men har tagit av sig handsken för att sms:a sin far. När hon är klar med det, får hon syn på något i en skogsdunge och hajar till.
En liten älgkalv har fastnat med klöven i ett snår och Lisa går dit för att hjälpa kalven loss. Eftersom hon har hjälmen på sig hör hon inte när mamman kommer stormande. Älgkon går till våldsam attack direkt, Lisa har ingen chans. Telefonen flyger all världens väg och även om hon försöker freda sig dör Lisa av älgattacken, antingen omgående eller, illa tilltygad, senare.
Efteråt har mindre djur som grävlingar och rävar upptäckt Lisas kvarlevor och rotat omkring, kanske slitit i henne och slumpmässigt förflyttat persedlar med munnen åt olika håll.
Vargar och björnar tror jag mindre på, möjligen vildsvin!

Anledningen till att jag över huvud taget kan tänka mig ett sådant scenario är, att jag träffat en snubbe vars syster dog en sådan död. Hennes man blev felaktigt anklagad och häktad, det löstes först när man började leta efter älgsaliv. Ja, ja.
Tag din medicin, släpp datorn och åk tillbaka till kliniken.
P.s var det grävling el vildsvin som flyttade och gömde kroppen i huset?
2015-06-17, 19:05
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Högst intressant är vilka från trakten som anslöt sig först i sökandet. Mp har ju tystnadsplikt så man hoppas ju att polisen får ta del i sådana uppgifter. Ponera att en Gm gick med i söket som planterat bevis material hos utlänningarna även är den som vill leda misstankarna emot dem även i söket. Eller har jag helt fel men med tanke på att Gm brukar vara med och söka när någon är försvunnen....

Vad menar du med att MP har tystnadsplikt, vem har ålagt dom den och vad menar du med MP, de enskilda som går i skallgången eller något annat ?
2015-06-17, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efefile
Hörde idag på jobbet att kvinnan jobbat som städerska på caféet men fick sluta pga att hon stulit saker.
Från vem?
Och var jobbar du? Polisen?
2015-06-17, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Vart fiskade dom?

H*n trollar. Om nu personen i fråga såg dem fiska, särskilt under den aktuella tidpunkten, då är h*n deras bästa alibi och borde höra av sig till polisen.

Om nu inte detta troll redan blivit hörd, vilket då inte borde resultera i att bröderna grips. Så mata inte trollet!
2015-06-17, 19:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Sorry. Vill inte svara på det.
... Finns en anledning att jag varit tyst till dess Häktningsförhandling ett varit och genom nästan hela tråden. Några få har dock fått PM när saker varit helt uppåt väggarna.
Finns en anledning till att jag har ny identitet på FB.

Okej, jag förstår, vänligt av dig att berätta något i alla fall. Om du funderar lite, kanske finns det mer som du kan berätta utan att gå för långt? Vad som helst om trion, deras jobb m.m.
2015-06-17, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
H*n trollar. Om nu personen i fråga såg dem fiska, särskilt under den aktuella tidpunkten, då är h*n deras bästa alibi och borde höra av sig till polisen.

Om nu inte detta troll redan blivit hörd, vilket då inte borde resultera i att bröderna grips. Så mata inte trollet!
Det är inget troll. Hen har bl.a. postat om vilka som utförde grävarbetet i ladan. Det är fortfarande oklart när hen sett en av bröderna fiska. Inte säkert att det var tidpunkten vid Lisas försvinnande.
2015-06-17, 19:08
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appleskm
Kan den höga sekretessen ha att göra med faderns jobb?

Vadå hög sekretess? Det finns väl inget att rapportera. De är utlänningar och befann sig på samma ort som tjejen. Därför är de häktade.
2015-06-17, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Okej, jag förstår, vänligt av dig att berätta något i alla fall. Om du funderar lite, kanske finns det mer som du kan berätta utan att gå för långt? Vad som helst om trion, deras jobb m.m.

Mata inte trollet. Annars bör vederbörande kunna svara på den enkla frågan, har polisen rätt GM? Eller råder yppandeförbudet även här på fb?
2015-06-17, 19:09
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Sorry. Vill inte svara på det.
... Finns en anledning att jag varit tyst till dess Häktningsförhandling ett varit och genom nästan hela tråden. Några få har dock fått PM när saker varit helt uppåt väggarna.
Finns en anledning till att jag har ny identitet på FB.

Jag har svårt att tro på det du påstår,du får gärna skicka pm till mig om du vill. Så ska vi se fall saker å ting stämmer eller ej!
2015-06-17, 19:10
Medlem
megasinned1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Det låter som att GM väntat ut de andra två tjejerna. Om de blev hämtade med bil är det inte otänkbart att de hinner åka minuten innan BO, som vinkar av de andra innan hon själv gör sig klar för avfärd. Medan hon förbereder sig och som sista moment sätter på sig hjälmen (vilket då gör att hon hör och ser sämre, och således inte riktigt har koll på sin omgivning) passar GM på. Han springer fram och släpar iväg henne till spannmålstorken. Med hjälmen på huvudet hörs hennes skrik mindre och överraskningsmomentet/chocken blir högre då hon inte kan se vad som sker.

Om dom såvidare inte kör en Ferrari 458 och gasar på som satan Men det tror jag inte
2015-06-17, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Du bör kunna säga om du såg dem den aktuella tiden eller inte. Du kan inte säga A utan att nämna B utan att gå in på detaljer.

Tror du trollar tyvärr.

Vilken aktuell tid? Jag kan bekräfta moderns uppgifter att den ena brodern satt och metade och den andra var hemma vid just den tidpunkt hon säger att det var så.

Apropå trollande är beslutet upp till dig. Jag är inte ute efter att stå i rampljuset eller komma med info för att bli populär. Då borde jag inte varit tyst så länge i tråden som jag varit.

Du får värdera din egen tro så värderar jag och andra vår.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in