Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 02:19
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilodag
Alltså, du är en jävla tomte i den här tråden.

På vilket sätt då? Det finns omdömeslösa personer inom det militära som i rätt missriktad ambition "för rikets säkerhet" använder egna och andras ungar för att snoka på sin omgivning...om det är en "naturlig" konsekvens av att militär inte får höra folk i fredstid ska jag låta vara osagt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparrow1
Jag fattar inte, vad gör Lisa vid mopeden i ca. 13 minuter?

Låter någon provköra den
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
Jo det vet jag. Men jag har ändå förstått det som att ju närmare släkt du är desto svårare blir det att bortom allt rimligt tvivel se skillnad.

Det ska vara om det bara finns ytters lite DNA inte annars.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparrow1
Jag fattar inte, vad gör Lisa vid mopeden i ca. 13 minuter?
Som nämnts innan. Hon kanske kollar mobilen, t.ex. Facebook och Instagram.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Det är osannolikt att någon bara råkar dyka upp där hon är av slumpen, på baksidan av sitt jobb, en relativt öde plats. Det känns som att de sett henne parkera moppen där på morgonen, förstått att hon kommer vandra dit ensam på kvällen. De har vetat sedan tidigare att det var ca 1800 hon slutade och sedan har de väntat på henne (kanske bakom containern) och slagit till precis när hon satt låset i mopeden. Jag tror de har hotat henne med ett vapen direkt. T.ex. en kniv, hammare eller pistol. Och hon har följt med i fara för sitt liv. Under våldtäkten har hon dock ändrat sitt beteende och vägrat låta sig skändas och gjort motstånd. Ett slag, hon svimmar av och dör senare av inre blödningar i hjärnan.
Inte omöjligt, men det bör ha varit en oänd person på tillfälligt besök. Om han inte planerat att döda henne.
2015-06-17, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Ett axplock av exempel

1. Om de hittar platsen för mordet; så finns rimligtvis där spår från GM.
2. Om de hittar mordvapnet likaså.
3. De måste ha forslat bort kroppen med ett fordon. Spår av Lisa borde ganska enkelt kunna knytas till bilen till exempel (om det var fordonet ifråga)
4. Vid våldtäkt så naturligtvis sperma, sekret, osv.
5. Fingeravtryck på Lisas kropp, från GM är också graverande såklart.
6. Textiler från gärningsmännens kläder.
7. Lisa gjorde rimligtvis motstånd? Kanske hudavskrap under hennes naglar?

Och så vidare och så vidare. Tekniska spår finns alltid. Dagens teknik är väldigt sofistikerad.

Precis. Visar det sig dessutom att hon har blivit knivhuggen, då kan dem avgöra ifall GM är höger eller vänsterhänt, i vissa fall där vapen varit inblandat kan dem till och med avgöra gärningsmannens längd. Vinklar och blodstänk kan säga en hel del. Ett mordvapen och en eventuell brottsplats kan säga en hel del.
2015-06-17, 02:21
Medlem
David-Humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Det ska vara om det bara finns ytters lite DNA inte annars.
Okej. Tack för svar. Då får vi hoppas att där finns tillräckligt.
2015-06-17, 02:21
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Det är osannolikt att någon bara råkar dyka upp där hon är av slumpen, på baksidan av sitt jobb, en relativt öde plats. Det känns som att de sett henne parkera moppen där på morgonen, förstått att hon kommer vandra dit ensam på kvällen. De har vetat sedan tidigare att det var ca 1800 hon slutade och sedan har de väntat på henne (kanske bakom containern) och slagit till precis när hon satt låset i mopeden. Jag tror de har hotat henne med ett vapen direkt. T.ex. en kniv, hammare eller pistol. Och hon har följt med i fara för sitt liv. Under våldtäkten har hon dock ändrat sitt beteende och vägrat låta sig skändas och gjort motstånd. Ett slag, hon svimmar av och dör senare av inre blödningar i hjärnan.

Jo, det är lätt att hålla med dig, men jag vill bara berätta att slumpen faktiskt existerar.
Anders Eklund skulle ju inte kunna komma åkandes där och en nyköpt kamera i händerna
på en person som ville testa denna gjorde att AE faktiskt åkte dit för två mord, jag vill
påstå att slumpen existerar, vill du betta emot?
Nej jag vill inte vara sarkastisk, bara rikta ett pekande finger på att slumpen inte kan
räknas bort så lättvinmdigt.

Jag älskar LGWP och hans statistik och logik och han har för det mesta rätt.
Statistik bör vi ha med oss som ett inre bollplank när vi ska fatta beslut och
för det mesta har vi nytta av att lyssna på bollplanket, men inte alltid.
Om statistiken säger att en familj består av 2 vuxna och 1,8 barn och man
letar efter detta ,8 barn får man leta, statistik är inte alltid rätt,
men ett rättesnöre.
2015-06-17, 02:22
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realgg
En vild spekulation. Kan det vara något som ramlade/flög från taket där bröderna jobbade och rakt ner på henne..
Då är det nog mer troligt att gröna marsianer fick soppa tork och ramlade ner precis vid kaféet.
2015-06-17, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Vad säger att hon var vid mopeden i 13 minuter? 13 minuter innan mobilen (antagligen) smashas. Vilket kan skett på annan plats..
Hon lämnade caféet typ 18.05-18.15. Därefter skickades sms:et till farsan 18.23. Alltså finns ett tidsglapp där emellan.
2015-06-17, 02:24
Medlem
sparrow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Som nämnts innan. Hon kanske kollar mobilen, t.ex. Facebook och Instagram.

Men då ska det också finnas loggar hos Facebook och Instagram som bekräftar detta, frågan är om polisen ens har kollat upp det.
2015-06-17, 02:25
Medlem
Lisa.Holms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AREA-51
Då är det nog mer troligt gröna marsianer fick soppa tork och ramlade ner precis vid kaféet.

Sluta tramsa, det är inte osannolikt att det skulle kunna ramla ned saker från taket och träffa någon i huvudet men det är långsökt i det här fallet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in