Citat:
Ursprungligen postat av
Alldelesutmattad
Det är osannolikt att någon bara råkar dyka upp där hon är av slumpen, på baksidan av sitt jobb, en relativt öde plats. Det känns som att de sett henne parkera moppen där på morgonen, förstått att hon kommer vandra dit ensam på kvällen. De har vetat sedan tidigare att det var ca 1800 hon slutade och sedan har de väntat på henne (kanske bakom containern) och slagit till precis när hon satt låset i mopeden. Jag tror de har hotat henne med ett vapen direkt. T.ex. en kniv, hammare eller pistol. Och hon har följt med i fara för sitt liv. Under våldtäkten har hon dock ändrat sitt beteende och vägrat låta sig skändas och gjort motstånd. Ett slag, hon svimmar av och dör senare av inre blödningar i hjärnan.
Jo, det är lätt att hålla med dig, men jag vill bara berätta att slumpen faktiskt existerar.
Anders Eklund skulle ju inte kunna komma åkandes där och en nyköpt kamera i händerna
på en person som ville testa denna gjorde att AE faktiskt åkte dit för två mord, jag vill
påstå att slumpen existerar, vill du betta emot?
Nej jag vill inte vara sarkastisk, bara rikta ett pekande finger på att slumpen inte kan
räknas bort så lättvinmdigt.
Jag älskar LGWP och hans statistik och logik och han har för det mesta rätt.
Statistik bör vi ha med oss som ett inre bollplank när vi ska fatta beslut och
för det mesta har vi nytta av att lyssna på bollplanket, men inte alltid.
Om statistiken säger att en familj består av 2 vuxna och 1,8 barn och man
letar efter detta ,8 barn får man leta, statistik är inte alltid rätt,
men ett rättesnöre.