Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
Skulle tro att det har gått till så här:
Man bestämmer sig för att överfalla och våldta flickan. Kanske under inflytande av något
rus även om nu mamman hemma i byn i Litatuen påstår att båda bröderna är mycket
återhållsamma med alkoholen.
Man får med Lisa in i en lada och där turas man om att förgripa sig på henne.
Eftersom man inte vill att hon ska skvallra om vad hon varit utsatt för och av vilka så tar
man beslutet att ha ihjäl henne.
Antingen genom strypning eller så har man bankat en hammare eller annat verktyg i hennes
skalle tills livet släcktes ut. Finns förstås andra tänkbara sätt de dödat henne på men håller
något av dessa som troligast.
Båda bröderna har alltså våldtagit i detta scenario. Sedan vet man aldrig om de även hjälpts
åt med mördandet. En håller fast, en stryper eller slår. Båda är väl skyldiga då till mord.
Sedan får den där frugan till den ene så småningom vetskap om vad som hänt men
möjligen undanhåller man att maken varit delaktig i "processen" och att han bara
blivit indragen i eländet genom att broderns begär efter lammkött blev honom övermäktigt
och att han förgick sig våldsamt mot den svenska servitrisen vilket denne råkade ramla
rätt in efter att det hela slutat så illa att flickan dog.
Frugan är sedan tidigare förmodligen hållen i strama tyglar och fogar sig i situationen
och blir behjälplig att placera ut diverse föremål tillhörande offret i akt och mening att
förvilla antagligen.
Inga smartskallar direkt någon av dem. Utesluter inte att tanten hamnat i en sån mental
press att hon inom en överskådlig framtid bryter samman och berättar alltihop som hon vet.
Fast det där öststatsfolket brukar vara rätt hårda och kalla inombords så det kan mycket
väl hållas knäpptyst och framhärdas i oskuldstjafset. Både från hennes sida och brödernas.
DNA om dom förgripit sig på henne? Jag kan lova dig att du är helt jävla fel på det! Lika fel som polisen. Förhörsledarna har garanterat satt extremt stor press och brutit ner kvinnan i flera timmar. Hon hade erkänt tro mig. Jag tror dom sitter där dom sitter för fallet blivit en så stor nyhet i all media, polisen måste visa resultat!
Jag är övertygad om att dessa 3 kommer släppas