Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-16, 17:12
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cem77
Eller så höjde åklagaren misstankegraden med enda syfte att kunna få personerna häktade. Domstolarna synar sällan åklagarens kort utan godkänner det mesta rakt av.
Får jag vara så ofin och fråga vad du har för kunskapsbas för det uttalandet?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Det här postades tidigare:

Tack! Men då finns det alltså fortfarande en liten vits med att ringa till Skaraborgs tingsrätt imorgon och efterfråga protokollen från själva förhandlingarna, även om informationen i dessa knappast lär vara mycket mer utförlig...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det bästa som finns just nu är ett beslut av Skaraborgs Tingsrätt om häktning på sannolika skäl. Det tyder väsentligt starkare på att de nu misstänkta är skyldiga än vad någonting som skulle kunna andras för att de skulle vara oskyldiga är.

Nybörjare i krimtrådar gör ofta misstaget att utgå från att polisen inte vet något mer än vad de har meddelat allmänheten. Det är i princip alltid fel. Just den här utredningen förefaller bedrivas med extremt lite läckage. Det är i sig ett tecken på en bra utredning, inte på en dålig.

Jag är knappast nybörjare, även om jag sällan skriver. Har hängt med i ett flertal trådar och även läst en hel del trådar i efterhand, Linda Chen är ett fall som jag tog ikapp och inte läste något om under tiden det var aktuellt.

Klart som fan polisen vet mer, det är väl i princip bara när FUPen kommer ut som man kan få en någorlunda bild av vad polisen vet. Men det man kan urtyda är att antagligen många analys-svar inte har kommit ännu då det inte presenterats någon teknisk bevisning, eventuellt så har det kommit fram något nytt från att häktningsframställan kom till själva häktningen och att det är anledningen till yppandeförbud och lyckta dörrar.
2015-06-16, 17:13
Medlem
Creepy24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
Delge exakt vad du menar. Eller är du helt enkelt en av dessa "personkännare" som tidigt i tråden utmålade Lisas kvinnliga kollegor som huvudmisstänkta pga att dom var skärrade under intervjuerna?

Jag tycker han inger ett intryck av att han döljer något som du ser på intervjuerna som har länkats här i tråden sen att hans son eller vad det va som äger en z3 också som hade setts på platsen vid det inträffade stärker mina misstankar att dessa båda har något med detta att göra. Varför ens låta 2 personer ta i handsen liksom istället för att ringa polisen direkt om man misstänker att den tillhör den avlidne ?? en normal person gör inte så
Medlem
Förhandlingen är nu avslutad och besked kommer strax.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Någon har nämnt en BMW Z3 som observerats i området i början när hon försvann som kört i hög fart. Finns det någon i området som äger en sådan? Brukar väl mest vara medelålders män som kör sådana.
Tidigare i tråden hade någon kollat upp gårdens eller hennes fordon, tre personbilar fanns varav en BMW men kommer inte ihåg vilken modell, det fanns även en Jaguar från början av 70-talet

BTW
som de säger på SR, att häktningsförhandlingen tar lång tid beror bl.a. på att det används tolk, både 31 åringen och kvinnan behöver tolk.
Kan det även bero på att åklagaren inte har tekniska bevis och behöver omständiga förklaringar för att få till indiciekedja för att styrka sannolika skäl?
2015-06-16, 17:14
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dejanexus
Att tidsspannet för dödsfallet är på hela 6 dagar kan tyda på att kroppen varit fryst.
Suck... eller ännu mer troligt: att detta ännu inte fastställts exakt då kroppen fördes till rättsmedicinsk undersökning först igår.

Kära flashbacktomtar- tänk litegrann innan ni kastar er över tangentbordet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Asså kan folk här i tråden bara fatta att polisen har rätt folk här, man har häktat den yngre brodern och misstanke graden har höjts till sannolika skäl alltså den näst högsta misstanke graden. Det pekar på att ett pussel börjar falla på plats och polisen har nog ocjså endel teknisk bevisning, men man ska spela ut korten rätt, få dom att ljuga och sen konfrontera med något konkret.

Ja givetvis är rätt personer häktade och jag tror åklagaren har bra mycket mer att gå på än vad han ger sken av trots bristen på teknisk bevisning för tillfället. Men här inne vill folk ofta att det ska vara mer spännande än det helt uppenbara och bortser hellre från det som händer pga det inte passar in
Medlem
Algifaris avatar
Kan någon uppge källan till att kroppen skulle hittas i ett skjul utanför en bondgård i närheten? Finns med i en av bilderna här på fb
2015-06-16, 17:15
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Da min datter ble myrdet tok det ganske mange uker før alle obduksjonsresultatene var klare.

skickar dig en lång och god kram, samt ödmjuk medkänsla

Det måste kännas jätte jobbigt för dig att följa detta fall, men jag förstår dig, för har man varit med om riktigt hemska saker i sitt liv (det har jag också) så är det på något sätt en hjälp att att engagera sig i frågor som just innehåller några av dom extremt starka och smärtsamma känslor man personligen har varit igenom i sit liv, det ger någon sorts oförklarlig balance .
Vi får hoppas att Lisa's mord blir löst och rätta person straffad, hoppas också att det hände i din dotters fall.

http://farm3.staticflickr.com/2313/1850571263_807711e47c_z.jpg
Angel of comfort
Medlem
CMBes avatar
Bara jag som tycker det är konstigt att kvinnans språk är ryska medan brödernas är litauiska. Trots att alla är lituaer
Medlem
När får man svar på andra förhandlingen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in