Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Nej då din magkänsla är varken mer eller mindre värd än alla "teorier". Det är just det som är problemet. Det är inte bara ditt inlägg, utan att själva fallet som sådant drunknar i vad folk "känner" och vad folk "tror". Det är så urbota ointressant i det här läget eftersom mängden kända fakta är så liten.
Ett exempel: En man heter Mohammed och gillar dadlar. Är Mohammed arab?
Alla normalbegåvade inser att vi har alldeles för lite fakta för att göra en rimlig gissning här. Mohammed KAN vara arab, men han skulle lika gärna kunna vara perser, pakistanier, indones, somalier etc. Jag förstår inte poängen med att folk då ska sitta och skriva att de "tror" eller har en "magkänsla" av att Mohammed är eller inte är arab. Vad tillför det?
För att vara tydlig: Den kunskap vi har om fallet just nu är obetydligt om ens det bättre än vad vi har om Mohammed. Vad det är för information som skulle kunna leda till att vi gör en annan, rimlig bedömning än åklagaren (som naturligtvis vet mycket mer än du och jag) får du gärna förklara för mig.
Nej jag är inte normalbegåvad, så det kan vi lämna därhän.
Hur som haver, det jag efterlyste var ifall det fanns något stöd för att det inte är de här personerna. Jag har aldrig påstått att jag har någon annan teori, sannolikt är det de två häktade som är skyldiga. Jag var helt enkelt intresserad av ifall det finns något som tyder på att de har gjort det eller inte gjort det. Just nu finns ingenting, vad jag vet?