Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-15, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKing77
Till en början så trodde jag verkligen på den här teorin angående att bröderna har gjort detta MEN det håller inte. Varför skulle man vilja lägga ut bevis som leder tillbaka till en själv? Det är någonting lurt med det här. Enligt expressenens senaste intervju där de intervjuade föräldrarna samt frun till den yngsta brodern så verkar dessa bröder normala? Jobbar för att kunna klara sig och enligt frun så skulle mannen flytta tillbaka i sommar... vet ej hur man ska förklara det men verkar UNDERLIGT sen kan dem ju ha sneat på något sätt..droger eller vad som helst.

Godsherren. Lyssnade precis på detta :http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6185594 där han säger att han har hittat handsken som han tror är Lisas samt att han lämnar direkt in det till polisen??? För det första lyssna noga på hur han pratar, lyssnade några gånger han verkar så sjukt nervös, påstår inte att han är mördaren men NÅGOT vet han och han döljer något. Är det sonen han skyddar som folk här påstår? SEDAN undrar jag varför han säger att han visste om detta "en halvtimme efter att hon försvann" hur skulle han veta det? Anmäldes inte Lisas försvinnande 21:30 av pappan? Är det sonen själv som sagt detta till honom och han får panik, bröderna jobbar så han ber dem hjälpa honom att dölja spåren.. För när man jobbar sådär för någon en längre period så blir man nästan som en liten familj.. och vad gör man inte för sina nära? FINNS det även alibi för att han var i Stockholm, har inte riktigt förstått detta om det var söndagskvällen.l och har hans son alibi?

Ett annat är intervjun med en av Lisas kollegor, hon visar inga som helst känslor och kallar Lisa för "tjejen som är försvunnen".. Kan det vara något konstigt svartsjukedrama.. som det var i Stockholm med Sturebymordet? Fast ändå inte? Att vara med på intervju känns inte aktuellt..

R.I.P Lisa <3

Jag håller med tycker oxå nåt är weird med detta fall.
Gubben pratar om nåt kalkbrott eller dylikt det lade jag på minnet.
Finns det vatten i det nån som vet?
gamla gruvor brukar ju vara kända ställen att sänka ner både bilar och annat.
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeth
Handsken, det är ju så mycket Agatha Christie att hur man än tolkar det så har man fel.
Är det nånting som garanterat blir fel, så är det att använda sig av verklighetsbilden i detektivromaner i ABoK. Den brottsliga verkligheten innehåller mindre planläggning, mycket färre medhjälpare, mycket mer stupiditet och många färre falska ledtrådar än en pusseldeckare, och det är i verkligheten vidare väldigt ofta den uppenbara förövaren som faktiskt är förövaren.
Medlem
Nu har jag suttit och läst inlägg efter inlägg och avslutar med att jag trots allt har på känn att det är familjen Godsägare. Så som jag skrev i början av tråden
Nu ska jag gå och lägga mig, återkommer om någon dag igen för att se hur (våran) utredning fortskrider.
God natt ni alla, sköt er
2015-06-15, 22:55
Medlem
Tomatos avatar
Äger godsherrens son fortfarande byggnaden där caféet ligger?
http://www.hallekis.com/arkiv/xx031217a.htm
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKing77
Till en början så trodde jag verkligen på den här teorin angående att bröderna har gjort detta MEN det håller inte. Varför skulle man vilja lägga ut bevis som leder tillbaka till en själv? Det är någonting lurt med det här. Enligt expressenens senaste intervju där de intervjuade föräldrarna samt frun till den yngsta brodern så verkar dessa bröder normala? Jobbar för att kunna klara sig och enligt frun så skulle mannen flytta tillbaka i sommar... vet ej hur man ska förklara det men verkar UNDERLIGT sen kan dem ju ha sneat på något sätt..droger eller vad som helst.

Godsherren. Lyssnade precis på detta :http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6185594 där han säger att han har hittat handsken som han tror är Lisas samt att han lämnar direkt in det till polisen??? För det första lyssna noga på hur han pratar, lyssnade några gånger han verkar så sjukt nervös, påstår inte att han är mördaren men NÅGOT vet han och han döljer något. Är det sonen han skyddar som folk här påstår? SEDAN undrar jag varför han säger att han visste om detta "en halvtimme efter att hon försvann" hur skulle han veta det? Anmäldes inte Lisas försvinnande 21:30 av pappan? Är det sonen själv som sagt detta till honom och han får panik, bröderna jobbar så han ber dem hjälpa honom att dölja spåren.. För när man jobbar sådär för någon en längre period så blir man nästan som en liten familj.. och vad gör man inte för sina nära? FINNS det även alibi för att han var i Stockholm, har inte riktigt förstått detta om det var söndagskvällen.l och har hans son alibi?

Ett annat är intervjun med en av Lisas kollegor, hon visar inga som helst känslor och kallar Lisa för "tjejen som är försvunnen".. Kan det vara något konstigt svartsjukedrama.. som det var i Stockholm med Sturebymordet? Fast ändå inte? Att vara med på intervju känns inte aktuellt..

R.I.P Lisa <3

Tror du brödernas familj överhuvudtaget skulle uttala sig annat än för att intyga hur fina och oskyldiga de är? Sånt räknas ju inte. Vilken familj tror du skulle säga "ja, jo, mord låter ju som nåt våra grabbar skulle syssla med en söndagkväll, ja definitivt..."
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
''Att utföra en rättsmedicinsk obduktion kan ta mellan någon timme upp till drygt en arbetsdag, beroende på fallets komplexitet.'' - Wiki

http://sv.wikipedia.org/wiki/R%C3%A4ttsmedicin

Dokumentering borde ju ta lite tid men tar verkligen provsvar uppåt 3 veckor?

Ja provsvar tar den tiden då det är ganska mycket prover o komplicerade saker dom vill kolla
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
det är en arbetsplats, bondgård, gissar att det är folk där varje dag,
på google maps streetview (2011) så ser man flera personbilar parkerade där,
alla ensilagebalar som ligger utanför tyder väl på att det finns djur där också,
som måste skötas dagligen,
men jag kan ha fel, (kan ju vara annorlunda idag)

spridningen av tillhörigheter är märklig,
men det kan ha skett i fyllan eller villan,
eller så har man helt enkelt inte haft tid eller möjlighet,
och alla onormala rörelser i området skulle verkar mer suspekta,
MGM bor ju inte helt isolerade,

Alltså denna spridning av fynden, jag tror helt enkelt de var en panikgrej. De bara slängde ut det på vägen. Tror inte det var genomtänkt.
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Har en polares polare som bor där och de säger att polisen inte säger ett ord, så mkt tveksamt på att de skulle säga något sådant. Sedan kan jag säga att rykterna enligt min polares polare börjar gå över från dessa gästarbetare lite för att de snackas om att de inte köper att de skulle gå ut och lämna saker sådär + andra konstiga anledningar som han inte sa. Vet dock inte hur säker denna källan är, kanske ljuger polarens polare men ser ingen anledning till att ljuga dock men enligt honom är folk "mycket upprörda" om allt som skrivs på internet om detta.

Nu är det dessa tre som polisen presenterat för åklagaren som gärningsmän, så någonting borde de ju ha, mer än att de fanns på sin arbetsplats och blev mäkta förbannade på Pissing Mapel när de som farande fram som amatörpoliser.

Tror inte att morgondagen kommer att bjuda på något mer än torra fakta om att de kommer att få sitta kvar till hela utredningen är klar och den lär ta en jävla tid
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svärje
Ok

Ja, verkligen. Deras dåliga uppträdande hörde jag på Svt-nyheterna för flera dagar sedan.
Ja, hu ja. Det kan ju ha varit nån i MP som försökte leka Konstapel Kling eller Bruce Willis.
2015-06-15, 22:56
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Mamman ljuger såklart.
Eller så har hennes gullponkar ljugit för henne.
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyrfilm
Man skriver ju ibland på tex verktyg vart dem ska vara/vart dem tillhör.
Kanske stod typ: "tillhör lada 5"
På en hammare eller dyl.

Så de har dumpat ett märkt verktyg?
Medlem
Daggizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VWazz
Vad fan kan motivet vara?

Två bröder mördar en tillsynes okänd flicka för dom. Enda alternativen jag kan se är
1. Våldäkt som övergått till mord
2. Olycka och de klantar till det något ordentligt efter olyckan
3. Försök till kidnappning för att till ett senare tillfälle pressa ut pengar eller annan kriminell baktanke.

Vad säger ni?

Nä- långsökt!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in