Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-18, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AREA-51
Att man valde den vägen tillbaka kan ju vara för att man misstänkte att någon börjat leta efter Lisa och kanske redan är vid kaféet. Då är det inte speciellt smart att ta vägen mot kaféet så att säga, utan man väljer vägen via åkrarna. Vänder sedan vid slutet av vägen och åker samma väg tillbaka.
Jo fast åkrarna där föremålen hittades ligger ju efter GM:s bostad från Martorp sett. Alltså åkte de förbi sin bostad på tillbakavägen från Martorp för att dumpa föremål. Det var det jag menade var märkligt.

Nu tror jag dock att föremålen dumpades i all hast direkt efter mordet och innan kroppen gömdes men det är kul att leka med alternativa teorier.
2015-06-18, 05:13
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Jo fast åkrarna där föremålen hittades ligger ju efter GM:s bostad från Martorp sett. Alltså åkte de förbi sin bostad på tillbakavägen från Martorp för att dumpa föremål. Det var det jag menade var märkligt.

Nu tror jag dock att föremålen dumpades i all hast direkt efter mordet och innan kroppen gömdes men det är kul att leka med alternativa teorier.
Ja, det låter mer troligt.
2015-06-18, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vapersnake
Yes, ifall det inte är lithauerna ,vilket kommer visa sig inom närmsta dagarna
Fast vore det inte en lite väl stor slump att denne mrX gömmer liket på en gård dit litauerna har tillgång till och där man behöver nycklar. Polisen fick ju bryta sig in i byggnaden där Lisa låg. Dessutom ska litauerna ha agerat mysko mot MP i samband med att de var i närheten av Martorp där också en sak som tillhörde Lisa precis hittats. Jag gillar inte slumpen...
2015-06-18, 05:21
Medlem
Citat:
Fast vore det inte en lite väl stor slump att denne mrX gömmer liket på en gård dit litauerna har tillgång till och där man behöver nycklar. Polisen fick ju bryta sig in i byggnaden där Lisa låg. Dessutom ska litauerna ha agerat mysko mot MP i samband med att de var i närheten av Martorp där också en sak som tillhörde Lisa precis hittats. Jag gillar inte slumpen...

sant inte jag heller, men när dem säger 500m ifrån platsen så är det enligt mig i sammanhanget inte så nära med tanke på att dem typ bor så nära. Jag hoppas det är dem men magkänslan säger mig en ensam gärningsman 17-24år hemmahörande i skövde eller lidköping och någon koppling till LH, dvs hon kan identifiera personen.
2015-06-18, 05:33
Medlem
Citat:
sant inte jag heller, men när dem säger 500m ifrån platsen så är det enligt mig i sammanhanget inte så nära med tanke på att dem typ bor så nära. Jag hoppas det är dem men magkänslan säger mig en ensam gärningsman 17-24år hemmahörande i skövde eller lidköping och någon koppling till LH, dvs hon kan identifiera personen.
Vad jag förstod var det ca 500 meter från fyndplatsen som de plockades av polisen. Alltså inte där konfrontationen med MP skedde.
2015-06-18, 05:33
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Om boden var låst då är det nog ingen tvekan om att det är rätt personer som sitter anhållna.
Återstår bara bindande bevis.
2015-06-18, 05:35
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:

Bröderna är ju enligt sannolika skäl misstänka. Om de hade varit någon annan MGM, så hade väl polisen för länge sen hittat honom med tanke på hur snabbt alla fynd kopplades till MGM?

Du går ju GWs teori och jag tror han är helt ute och cyklar då han har lika mycket fakta som oss här.
2015-06-18, 05:37
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Om boden var låst då är det nog ingen tvekan om att det är rätt personer som sitter anhållna.
Återstår bara bindande bevis.

Hur menar du med att om boden var låst?
2015-06-18, 05:42
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Bröderna är ju enligt sannolika skäl misstänka. Om de hade varit någon annan MGM, så hade väl polisen för länge sen hittat honom med tanke på hur snabbt alla fynd kopplades till MGM?

Du går ju GWs teori och jag tror han är helt ute och cyklar då han har lika mycket fakta som oss här.
Precis, när man inget vet så är givetvis statistik det enda tillförlitliga att tillgå.
2015-06-18, 05:44
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Hur menar du med att om boden var låst?
"...anonym" nämnde att platsen där kroppen hittades var låst, polisen fick bryta sig in.
2015-06-18, 05:57
Medlem
Citat:
"...anonym" nämnde att platsen där kroppen hittades var låst, polisen fick bryta sig in.

Är det godsägarens lås då? Eller kan låset ha kommit dit efteråt?
2015-06-18, 06:14
Medlem
Läste precis i gt där godsägaren uttalar sig. Tyckte väl att det var lite smaklöst, det lät som att det var mest synd om honom om det visade sig att bröderna var gm då han skulle könna sig lurad o besviken. Joja liksom, finns väl folk som har det värre aka lisas anhöriga.

Kan det inte vara han? Han hade väl nycklar till sina bodar också!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in