Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-15, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
En man kan vara stark i den åldern och vem säger att det måste vara första offret.

Jag har inte påstått något annat. Nej om det skulle visa sig att polisen har att göra med en så gammal förövare, då bör han onekligen begått liknande brott förut. Vore väldigt märkligt ifall han först vid 79 års ålder begick mord, dessutom på en mer eller mindre okänd tonåring.
2015-06-15, 15:26
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanguard
Fast en hjälm borde väl ändå hålla för en påkörning? Hon behöver ju inte heller träffat asfalten med huvudet först.

Enligt den här bilden ( http://i.imgur.com/m0JT9RT.jpg ) som postades lite tidigare i tråden så verkar det som att mopeden stått parkerad vid hörnet. Men det är som jag tidigare skrev fullt möjligt att jag är helt ute och cyklar.

Jo, fullt möjligt att hjälmen kan hålla. Men som sagt, teknikerna borde ju konstaterat en påkörning tycker jag.
2015-06-15, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
De kanske inte kan språket något vidare och inte visste vad som hänt? I vanliga fall dras inte så stora pådrag så snart en tonåring försvinner. Det är inte något som i vanliga fall orsakar så direkt och intensiv verksamhet hos polisen heller och därför kanske inte anmärkningsvärt bland dessa heller om de hört att en tonårstjejhar försvunnit.
Blåljus och mängder med uniformerade Poliser är väl internationellt uppenbart att något allvarligt är på gång, jag skulle reagera om jag var på arbete i Thailand och kvarteret fylldes med Poliser och blå/rödblink. Sen var väl MP i samspråk med dem och det är väl det som gör att kvinnan i gänget sitter för grovt skyddande av brottsling.

Det fetade, kan de Svenska eller kan de inte, du kan inte köra med både livrem och hängslen i ditt försvar av de troliga mördarna... Lite stötande att se försvar av dessa individer.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Jag skulle bli extremt förvånad om det visade sig att han var gärningsmannen. Som sagt 79 år gammal och så vitt vi vet finns det ingen koppling till brottsoffret. Svårt att se att någon i den åldern plötsligt skulle begå ett mord på en 17 åring, i så fall borde han rimligtvis ha gjort liknande brott tidigare.
Kan ha gjort nåt liknande tidigare. Även mördare blir gamla.
Medlem
Creepy24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xemnas
Nerije Bilevicius med brodern Aivaras och frun Irina ströp och våldtog 17-åriga Lisa - hon tvingades posera utan kläder för männen. Finns troligen bilder någonstans, har tyvärr inte orkat/haft tid att läsa hela tråden men någon har förmodligen redan lagt upp de.

http://www.exponerat.net/wp-content/uploads/2015/06/Nerijus-och-Aivaras-Bilevicius.jpg

Går rykten om att Nerije och frugan Irina även är släkt, med andra ord alltså en incestfamilj. Inte konstigt att detta hände, mycket tack vare de - äckel litauer!

Vart har du läst att hon skulle ha blivit fotad ?? det tror jag inte en sekund på
Medlem
Tyvärr tror jag vi kan nästan helt och hållet utesluta att hon blev påkörd.

Åklagaren vet mycket än oss och detta är från idag

Citat:
Åklagaren vill att de tre anhållna häktas på sannolika skäl.

Citat:
Ursprungligen postat av Xemnas
Nerije Bilevicius med brodern Aivaras och frun Irina ströp och våldtog 17-åriga Lisa - hon tvingades posera utan kläder för männen. Finns troligen bilder någonstans, har tyvärr inte orkat/haft tid att läsa hela tråden men någon har förmodligen redan lagt upp de.

Detta är bara skitsnack/rykten från /pol/ slödder.
2015-06-15, 15:29
Medlem
Misstankegraden är fortfarande den lägre, skäligen misstänkta.
2015-06-15, 15:29
Medlem
dannees avatar
Varför krångla till det med alla galna teorier? Nu kunde lika väl prata om utomjordingar som gjort det.

Det är ett försök till överfallsvåldtäkt som gått fel.

Alternativt... inbrott/rån av bo.
BO kanske har fina guld örhängen.

Ett liv i Ryssland/Litauen är inte värt då mycket, mycket möjligt dom försökte döljs våldtäkt med mord för att ej bli påkomna, likgiltiga tills bo's liv. Dom räknade ej med enorm uppståndelse. I Litauen / Ryssland är nog inte polisen så grundlig när det gäller liknande brott.
Senast redigerad av dannee 2015-06-15 kl. 15:33.
2015-06-15, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag har missat en del av tråden på sistone. Har den kvinnlige MGM litauisk bakgrund? Har hennes FB kommit fram? MVH

https://www.facebook.com/n*rijus.bil*vicius.7 (*=e)

https://www.facebook.com/ir*nka.skr*peliova (*i)

är den ena brodern och hans fru
Bannlyst
Det som förbryllar mig är att ingen här har tagit hänsyn eller bett om ursäkt till LH:s kollegor på cafét. Dessa tjejer blev utpekade i början och anklagelserna haglade som aldrig förr. Halva tråden var full av wannabe Poirot-typer som spammade tråden med att dem var inblandade i mordet.

Fyfan, att vara i dessa tjejers sits den senaste veckan kan inte ha varit lätt. Att bli anklagad för mord trots att man är oskyldig som inihelvete kan skada en människa för all framtid. Dessutom blev en av tjejerna inlagada på sjukhus efter att ha fått panikångest-sammanbrott.

Det förjävliga är att båda tjejerna blev uthängda i denna tråd med instagram, facebook och allt. Hur många sjuka typer från Flashback började skriva till dem och anklaga dem?
Senast redigerad av Forvirradbrud 2015-06-15 kl. 15:33.
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag har missat en del av tråden på sistone. Har den kvinnlige MGM litauisk bakgrund? Har hennes FB kommit fram? MVH
Hon är ryska men bott i lithauen.
2015-06-15, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trollungen
Misstankegraden är fortfarande den lägre, skäligen misstänkta.

Källa? Misstankegraden ska ha höjts till sannolika skäl enligt en användare i tråden som hänvisade till textv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in