Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-16, 01:46
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Om man jobbar på ett café verkar det i alla fall lite underligt och gå till en granne och fika på rasten?
Men hon kanske kollade på kattungen

Kanske ej kaffe. Men du vet hur det e. Man sitter å tjötar i trädgården med folk. Hon kanske glömt något då.
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Att det var en våldtäkt det skulle handla om, nja...

Visst pekar all statistik på sexualrelaterat.

Men MGM jobbade i lada intill caféet. Jag har svårt att tro att någon skulle våldta en person som känner en/ känner igen en. Då åker man fast fortare än fortast, såvida GM inte planerar att mörda offret efteråt.

Om de MGM är de skyldiga så tror jag därför inte på enbart våldtäkt, utan isåfall våldtäkt+mord.

Kan vara så att de planerat länge att våldta henne och kanske var inte planen att mörda henne, men nått gick snett. Sen kanske de hade koll på att hon skulle ta mopeden just den dagen också och stänga caféet, och då är hon ju rätt så ensam och försvarslös.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bighustler
Efter jag läste intervjun med deras mamma så verkar det inte stämma, finns olika typer av litauer, dels dom som jobbar och sliter hårt och sköter sej vilken kategori dessa två bröder verkar stämma in på, dom andra som åker till Sverige och stjäl och lever rövare, dom åker oftast dit efter några veckors stöldturnerande, men dom här två har jobbat i flera år här och sparat till hus och försörjt sina familjer, skulle man då rasera hela sitt liv genom att ta livet av en 17 årig flicka, låter väldigt märkligt i mina öron, ja ja hoppas dom har rätt personer annars har vi en galning lös, som har fått ett större försprång.

Polisen kan också ibland ta nån snabbt för att lugna befolkningen, hoppas inte fallet är så utan rätt personer är gripna

Kan inte annat än hålla med. Vem vet, kanske är den anhållna kvinnan gärningsmannen.
2015-06-16, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Att det var en våldtäkt det skulle handla om, nja...

Visst pekar all statistik på sexualrelaterat.

Men MGM jobbade i lada intill caféet. Jag har svårt att tro att någon skulle våldta en person som känner en/ känner igen en. Då åker man fast fortare än fortast, såvida GM inte planerar att mörda offret efteråt.

Om de MGM är de skyldiga så tror jag därför inte på enbart våldtäkt, utan isåfall våldtäkt+mord.
enbart våldtäckt tror väl ingen på . Hur skulle det gå till ska flickan blivit först bara våldtagen bröderna och sen mördad av någon annan ?
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharmigSekreterare
Men snälla nån, för det är ju inte så att varenda jäkel i närområdet kommer höras upplysningsvis ifall de sett eller hört något som kan bringa klarhet i vad som har hänt och kan leda bevisföringen mot GM framåt. I princip kommer alla runtomkring förhöras och granskas.
Jag tror inte på den där posten heller men måste ändå påpeka att sonen bor utomlands.
Han måste ju antagligen höras oavsett, då han också kan tänkas ha tillgång till alla utrymmen på gården och kanske caféet.
Medlem
OctoberTacoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shakeshake
Är det någon mer än mig som känner att de inte är bröderna som ligger bakom mordet? Känns som att någon vill sätta dit dom

Jadu, det har jag haft på känn ända sedan jag fick höra att de gripit bröderna. Det kändes inte så självklart med tanke på de saker vi fått veta. Mycket som inte går ihop eller make sense för att det ska vara dem.
Senast redigerad av OctoberTacos 2015-06-16 kl. 01:50.
2015-06-16, 01:48
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Nej det är ladan vid cafét. De greps vid Martorp som är en annan gård.
Jag känner mig väldigt trög just nu. Finns det alltså två byggnader med en hängande logport, en vid caféet och en vid Martorp?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prophetto
Vad är det egentligen man ser på bilden där polisen undersöker fyndplatsen? Det är ju ett uppgrävt golv i bild, är det ett pågående bygge eller har polisen grävt upp detta?
Den vita grejen i bild som ser ut som ett kylskåp, vad är det? Är det någon form av utrustning som polisen använder eller hör det till stället?
Det är inte polisen som grävt. Det pågick grävarbeten i ladan för att lägga ned rör m.m. Det stod till och med en grävmaskin där inne.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Om de bröt sig in, är det då den hängande porten som syns på den bilden i den här länken?

http://www.expressen.se/nyheter/flera-forhor-holls-med-broderna-innan-de-togs/

det är ladan mitt emot fiket
2015-06-16, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag känner mig väldigt trög just nu. Finns det alltså två byggnader med en hängande logport, en vid caféet och en vid Martorp?
Nej, en. Den vid caféet.
2015-06-16, 01:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
En har fått böter för något slags samröre med en stulen tv.

Det finns inga säkra källor på det utan det är något som brödernas far har sagt.
2015-06-16, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Det är inte polisen som grävt. Det pågick grävarbeten i ladan för att lägga ned rör m.m. Det stod till och med en grävmaskin där inne.

Ok, tack. Känner du till vad den vita grejen är?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in