Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 18:37
Medlem
Wajis avatar
Jag blir lite förbryllad. Dels för nycklar i moppen. Sedan utspridda bevis i form av handskar, Iphonefodral mm.

Om hon rövats bort så lämnar väl inte så många bevis på olika ställen? Om någon har bragt henne om livet så borde de inte heller vara så utspritt. Men och andra sidan finns det inga bevis på att hon vill hålla sig borta eller gömd heller

Får en känsla att det finns hemlig kärlek, och lite spänning som lockar. Men det kanske snarare är önsketänkande med tanke på att jag innerst inne hoppas hon är vid liv, men inte fattat hur uppförstorat detta blivit.
2015-06-09, 18:37
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LineroKillen046
Jävla idioter som hänger ut en lite "udda" snubbe här, inför 7000 läsare. Bara för att man sticker ut betyder det inte att man är GM Fitthoror, hoppas någon hänger ut er när en 17 åring försvinner nästa gång...

Håller fast vid min teori att det rör sig om öststatsfolk som rövat bort henne, alla skitnödiga anti-rasister göre sig icke besvär. Jag är själv utlänning men den teorin ser jag som mest troligast.
FAst den här snubben har redan "åkt" dit för trakasserier och är känd av polisen sen tidigare pga av hur han följt efter unga tjejer.
2015-06-09, 18:38
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harlemsfinest
Tror inte heller de är skyldiga. Tycker dock det är lite störigt att se någon bete sig så iskallt när deras 17-åriga kollega varit försvunnen i två dagar. De flesta hade nog varit lite mer berörda.
Iskallt? Tycker hon låter lite nervös vilket inte är konstigt när man blir intervjuad om en sån här sak. Ser inget underligt i hennes beteende överhuvudtaget.
Det här var ett mysterium, usch vilka dåliga vibbar man får. Ung, väldigt söt liten tjej försvunnen på avlägsen plats där det vimlar av bondläppar och eventuellt somalier.
Senast redigerad av J.R. 2015-06-09 kl. 18:42.
2015-06-09, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swardfish
I just det här fallet råkar BO;s far vara yrkesofficer, vid ett regemente som praktiskt taget ligger runt knuten, inte omöjligt att han dragit i någon tråd. Tror de flesta gjort allt som står i deras makt i en situation som denna. Men helt oavsett detta, är det verkligen så "sjukt" att "MILITÄREN" bidrar med sina resurser?
Knappast sjukt som det är idag. Inte alls ovanligt att militären bistår polisen när det handlar om försvinnanden, folk som tror det har sovit under en sten de senaste åren.

Det som är sjukt dock är att polisen är för dåliga själva att utreda försvinnanden så att de måste ta hjälp av militären.
2015-06-09, 18:41
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Knappast sjukt som det är idag. Inte alls ovanligt att militären bistår polisen när det handlar om försvinnanden, folk som tror det har sovit under en sten de senaste åren.

Det som är sjukt dock är att polisen är för dåliga själva att utreda försvinnanden så att de måste ta hjälp av militären.
Handlar väl mer om att polisen inte har resurser för att ha alla poliser i flera dagar jobba med samma sak, finns fler saker att utreda, då är det rätt bra att ta till militären, både F7 och P4 finns väldigt nära.
2015-06-09, 18:41
Medlem
Citat:
avlägsen plats där det vimlar av bondläppar och eventuellt somalier.

Nej, det vimlar inte utav somalier på Kinnekulle - hur mycket din rasisthjärna ens vill att det ev. brottet ska vara begått av en invandrare.
2015-06-09, 18:42
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av threecool
"Fyndet gjordes cirka en kilometer söder om den plats där flickan senast var synlig. Ett stort område på platsen är nu avspärrat. Polisen har flera patruller på plats och har inlett sökningar med hund."

http://nlt.se/nyheter/gotene/1.4054764-sokningar-pagar-i-nytt-fyndomrade

Så jag håller allt inlägget suspekt även om det skulle kunna vara en vild gissning.

Användaren som postade det suspekta inlägget verkar ha ett överdrivet
intresse för försvunna/mördade kvinnor

https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=488229
2015-06-09, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity

Håller med. Fattade det som att polisen hade kollat igenom något skogsparti och inte hittat ett skit varpå militären sökte igenom det och hittade iphoneskalet direkt.

Kan ha varit som jag bara fått för mig. Men jag tror jag läste något i den stilen, orkar dock inte leta upp det nu. Bör vara några sidor bak!

Haha... Börjar bli trött nu känner jag
2015-06-09, 18:43
Medlem
Jag vet ingenting om detta, detta är rena spekulationer

L ska åka hem från jobbet. Någon har spanat på henne under dagen eller en längre tid.

När L ska sätta sig och åka iväg på moppen, kommer mannen fram och drar någon historia ( tex att han behöver hjälp med en kattunge som han skadat genom att köra på eller något dylikt )

L vill hjälpa till, hon har moppehjälmen halvt på huvudet, chockad och hjälpsam som hon är? vill hon hjälpa till. Nyckeln har hon satt i tändningen. Hon följer med mannen en liten bit där han kastar in henne i bilen och kör iväg. ( Hjälmen har inte hittats va? )

Jag tror att händelseförloppet är något i den stilen.
Tror att detta fall kommer att ha ganska många likheter med Engla-fallet.

Förmodligen är det en snevriden äckelmännniska som har rövat bort henne för sina egna behov och begär. Tyvärr tror jag inte att hon kommer hittas vid liv. Skulle även inte förvåna mig om personen som gjort detta har planerat att göra något liknande en längre tid, och nu har han gått till verket.

Tror absolut inte att tjejen på cafét har något med detta att göra. Visst hon beter sig riktigt skumt men, hon är nog oskyldig.

Vad tror ni?
hoppas jag är helt ute och cyklar.
2015-06-09, 18:43
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Jag blir lite förbryllad. Dels för nycklar i moppen. Sedan utspridda bevis i form av handskar, Iphonefodral mm.

Om hon rövats bort så lämnar väl inte så många bevis på olika ställen? Om någon har bragt henne om livet så borde de inte heller vara så utspritt. Men och andra sidan finns det inga bevis på att hon vill hålla sig borta eller gömd heller

Får en känsla att det finns hemlig kärlek, och lite spänning som lockar. Men det kanske snarare är önsketänkande med tanke på att jag innerst inne hoppas hon är vid liv, men inte fattat hur uppförstorat detta blivit.

Förutsatt att det är hennes prylar så finns det väl en massa olika alternativ. Bortrövad med sinnesnärvaro att dumpa prylar i hopp då om att polis ska kunna följa ett spår. Någon bär bort henne och saker trillar ur från jackan. Olycka/skadad/sjukdom att hon irrat sig iväg att tappat sakerna omedvetet. Går nog att finna rätt många scenarier för just detta.
2015-06-09, 18:44
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Man borde leta här https://goo.gl/maps/bYl6O

Märkligt inlägg men jävligt otäckt. Den platsen åker man inte till utan att ha kännedom om platsen. Var kom tanken ifrån att leta där?

Vad vet du som polisen borde veta?
2015-06-09, 18:44
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klettermaus
Postade tidigare en bild från hans Twitter på en porrbild på en ung blond kvinna. Känns som han har en fallenhet för dessa.
Var i sthlm nyligen där han "testat minst tre olika droger och hängt på nattklubb bland nakna brudar".
Ja, alltså behöver ju inte betyda mycket men när jag fick syn på porrbilden kände jag obehag då likheten med BO är hög.
Plus de nakenbilder han lagt upp på sig själv kan man dra slutsatsen att han är extremt pervers. Och labil/vrickad/störd. Och gillar blonda unga tjejer. Och bor där omkring.
Men som vissa skrivit tidigare bör polisen ha koll på denna man.
Känner mest obehag inför stalkingen (NSFW):

https://twitter.com/666Vadman/status/594216374999875584
https://twitter.com/666Vadman/status/594838245638328321
https://twitter.com/666Vadman/status/593831077921300480
https://twitter.com/666Vadman/status/594218626439376896

Tyder på att människan verkar sakna spärrar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in