Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-09, 13:35
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Tänkte också på det när jag såg intervjun med arbetskamraten. Flackande blick, lite osäker röst.. men hon var nog bara nervös/påverkad av det som hänt.
Eller förbannat ledsen för att en vän och kollega sannolikt råkat väldigt illa ut? Kanske är hon rädd att själv hamna i en liknande situation?
2015-06-09, 13:35
Medlem
bittermandels avatar
Citat:
Tänkte också på det när jag såg intervjun med arbetskamraten. Flackande blick, lite osäker röst.. men hon var nog bara nervös/påverkad av det som hänt.

Nervös eller bara jäkligt lost eftersom hennes kollega har rövats bort. Tror inte att jag heller hade varit så stabil i ett sådant läge.
2015-06-09, 13:36
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Kan vi inte bara lägga ner teorierna om att hennes föräldrar eller arbetskamrater har något med det hela att göra? Det är riktigt osmakligt och framför allt helt obefogat att komma med det snacket.

Det är i och för sig HELT befogat att spekulera kring det, då de närmaste också är de som förhörs först och statistiskt sett begår dessa brott.
Medlem
Pissedmans avatar
Citat:
Kan vi inte bara lägga ner teorierna om att hennes föräldrar eller arbetskamrater har något med det hela att göra? Det är riktigt osmakligt och framför allt helt obefogat att komma med det snacket.

Dude... det mesta är osmakligt här på Flashback.... och på Kinnekulle just nu. Deal with it!
Medlem
bittermandels avatar
Citat:

Du sa det, lägg ner bara...
2015-06-09, 13:37
Medlem
Min fantasi skenar. Den förrymde sadistiske pedofilen kan ju ha något med det att göra. Nu gillar ju pedofiler yngre småflickor och småpojkar än den här sjuttonåringa flickan. Men i brist på annat kanske han gett sig på henne. Han har varit ute i 14 dagar och då kan han vara precis var som helst
2015-06-09, 13:37
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:

mjo, för att inte tala om långsökt i detta fallet. polisen måste ju ha kollat deras förehavanden och sett att det stämmer med vad de berättat. annars är det ju tjänstefel.
2015-06-09, 13:38
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Nu handlade det om huruvida det är vanligt att kunder står kvar och attackerar anställda. Om du tycker att det är vanligt så har vi helt olika referensramar.

Jag har inte avfärdat något förutom helt sjövilda teorier hämtade från filmens värld.

Men alltså, det är ju inte "vanligt" att folk blir bortrövade överhuvudtaget. Nu har det hänt, och då måste ju NÅGON vara förövaren med NÅGOT motiv. Det ena låter lika troligt som det andra enligt mig.
Medlem
Tycker det var sjukt skumt hur arbetskamraten redan pratade om hur de ska göra i framtiden istället för att prata om flickan. Lät som att hon visste att flickan inte kommer att komma tillbaka. Lät även som att de inte var särskilt nära varandra.
Medlem
I bekantskapskretsen. Hur man formulerar det 2015 är intressant, för den sociala sfären är väldigt vid med internet. Man har allehanda dejtingsidor och det är väldigt lätt att komma i kontakt med folk.

Får inte några positiva vibbar. Tankarna går till hennes familj och vänner. Med det sagt.

Min teori: Efterhängsen beundrare, slumpmässigt knappast. Har garanterar pratat ett tag på något socialt forum. Möjligen inte träffast personligen förr, han har haft information vart hon jobbat. Alternativt platspositionering via ett av alla de moderna dejtingappar likt T*nder eller Bad*o.
2015-06-09, 13:39
Medlem
Ingetinternets avatar
Citat:

Vart kan man se intervjun?
2015-06-09, 13:39
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippzor
Detta kanske är lite långsökt, men jag såg två tjejer och en kille på en bänk vid ett av höghusen intill gamla Ica Havstena i fredags runt 17.30 i Skövde. Tjejerna såg otroligt sårade ut och storgrät, intill dom stod två mopeder. En var mörkhårig och den andra tjejen var blond.

Inga uppgifter om att någon relation har brustit eller något inte var som det skulle innan försvinnandet?

Ring polisen och berätta det där. Bättre ett tips för mycket än ett för litet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in