Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-09, 14:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zahzah
Har egentligen ingen aning hur närområdet ser ut, eller om det finns hästar där eller inte. Men han ser att det är öppet och vill försäkra sig om att ingen ser honom!
Och tänkte möjligen attackera höbalar eller liknande då.

Nej, troligen går inga hästar där - för man öppnar inte foderboden för hästen om man inte vill att den skall äta ihjäl sig - så var det öppet, räkna bort hästar och kreatur.

Det är mer sannolikt att han tagit henne dit, eller lockat henne dit - inte att han försökt plåga hästar.
2015-06-09, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det förutsätter ju i så fall att förövaren känner henne. Det kan ju bli väldigt kontraproduktivt om nu flickan bodde på annan plats än föräldrarna?

Behöver det ju inte alls göra.
2015-06-09, 14:58
Bannlyst
Har vi fått fram några bilder på henne ännu? Tragiskt detta som hänt.
2015-06-09, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cryziz

Kolla 2 inlägg upp..
2015-06-09, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Hon är 21 år och hennes jobbarkompis har försvunnit under konstiga omständigheter. För mig förefaller hon skärrad men försöker skärpa sig för att kunna genomföra intervjun.

Jag tror inte ett smack på teorin att jobbarkompisarna skulle vara inblandade. Inte heller tror jag på teorin att hon skulle ha gått in igen för att gå på toa eller blivit tvingad att gå in av okänd person. Detta eftersom jag inte tror att hon har nycklar dit. Unga sommarjobbare brukar inte ha det.

Till skillnad från dig så tycker jag inte hon verkar speciellt skärrad. Snarare som att hon har ett uppdrag för att dölja något hon vet. Någon annan kan ha sagt till henne vad hon ska säga, eller att någon håller koll på henne utanför bild. Jag anser inte att hon flackar med blicken, utan att hon hela tiden, vid upprepade tillfällen, tittar åt ett och samma håll. Jag säger inte att just kollegorna i bilen måste gjort något mot BO, men att de kanske känner den som gjort det.

Edit: Och varför säger hon att hon inte tror det kan hända igen? Om hon inte vet vad som hänt och vem som kan var inblandad, hade hon då sagt så?
Senast redigerad av hoaxgammon 2015-06-09 kl. 15:05.
2015-06-09, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Hjälmen på kanske var ett bra alternativ för att dölja hennes utseende ifall hon avsvimmad fördes bort med ett fordon utan att packas in först.

Min tanke också. Men jag har ingen aning om hur lätt det är att få tag i sådana vätskor, ett alternativ är ju att smällen tagits av hjälmen, avsvimmad men inget blod.
2015-06-09, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cryziz
enjoygram L*sa Holmm*m i google maskinen. Enligt flashback är det hon.
Senast redigerad av Socialaterkomst 2015-06-09 kl. 15:06.
2015-06-09, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Till skillnad från dig så tycker jag inte hon verkar speciellt skärrad. Snarare som att hon har ett uppdrag för att dölja något hon vet. Någon annan kan ha sagt till henne vad hon ska säga, eller att någon håller koll på henne utanför bild. Jag anser inte att hon flackar med blicken, utan att hon hela tiden, vid upprepade tillfällen, tittar åt ett och samma håll. Jag säger inte att just kollegorna i bilen måste gjort något mot BO, men att de kanske känner den som gjort det.

Jag tyckte det såg ut som att hon hade solen i ögonen. Tyckte inte det fanns något skumt med henne. Känns som att många här letar efter saker som inte fanns.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Och tänkte möjligen attackera höbalar eller liknande då.

Nej, troligen går inga hästar där - för man öppnar inte foderboden för hästen om man inte vill att den skall äta ihjäl sig - så var det öppet, räkna bort hästar och kreatur.

Det är mer sannolikt att han tagit henne dit, eller lockat henne dit - inte att han försökt plåga hästar.

Menade att han kanske ska ut på åkern för att skära, men ser att en lada är öppen och kollar för att försäkra sig om att inga vittnen finns.

Dock brukar väl sådanna gärningsmän begå sina brott senare på kvällen eftersom hästfolk är uppe till senare på kvällen.

Men det var bara en snabbt inslängd teori vad det kan vara för människa som har vägarna förbi en gård på kvällen, om syftet inte varit att förgripa sig från första början dvs.
Medlem
Har polisen pratat med pojkvännen då?
Jag sålde precis en sån jacka de säger att hon hade till en kille i Skövde. ...
2015-06-09, 15:03
Medlem
Man borde leta här https://goo.gl/maps/bYl6O
2015-06-09, 15:05
Bannlyst
Avstånd mellan mopeden och ladan ska tydligen vara nära varandra. Finns tydligen inga misstankar mot någon just nu. Verkar vara en skötsam flicka hört det ifrån 2 oberoende personer om att hon är väldigt trevlig och hjälpsam utav sig. Kan ha hänt att något frågat om hjälp med sin Bil? Eller ropat på hjälp innifrån ladan och hon därefter ha kollat. En påse samt att hennes nyckelknippa hade funnits vid mopeden. Det som är det konstiga med allt detta är ju att polisens spårhundar inte får upp något vidare spår. Hon har tydligen haft ett batteri på telefonen som krånglat den senaste tiden så den är antingen avstäng eller tagit slut på ström. Åker ut dit och tar lite bilder så vi får luska ut detta.

Verkar vara en man som uppträtt lite annorlunda i Lördags, eventuell psykisktstörd/pedofil? Vad har vi för dömda personer i områdena? Mopeden verkar ha stått på andra sidan vägen så kan ha varit att hon har gått över och något stannat till och ?Frågat vart dem är? och dragit in henne i bilen/ Hotat med sig henne?
Senast redigerad av Cryziz 2015-06-09 kl. 15:08.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in