Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 18:26
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashho
Ang. mannen på twitter kan jag säga att jag mötte han vid 2tiden för nån månad sedan med min mamma varpå han försökte ragga upp mig och sa att om han inte hade varit uteliggare och istället haft massa pengar hade han lyckats ragga upp mig. allmänt creapy snubbe.
I Götene? Vet folk där vem han är, alltså pratas det om honom?
2015-06-09, 18:27
Medlem
p4nd0ras avatar
J*han V*dmans facebook verkar borttagen iaf..verkar vara en rätt knepig snubbe.
Facebook.com/johan.v*dman.3
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VWazz
Så sjukt MILITÄREN och deras expertkunskaper har kallats in. Hade man använd liknande resurser ifall det var en utländsk flicka?

Minns Yara fallet, lilla flickan som gick runt barfota med blåmärken utan att någon i samhället reagera, hon hade ju t o m berättat för folk i samhället att hon var rädd för att åka hem. Sjukt!

så som politikerna propagerar, media likväl, så finns det väl egentligen inget som tyder på att det inte skulle ske idag?
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Den där twittermannen verkar ju sjukt obehaglig och man skulle inte bli förvånad om det finns någon koppling. Han verkar ju faktiskt stalka någon amerikansk modell öppet på twitter.
Oerhört obehaglig människa som vi lär återkomma till även om han inte skulle ha med just detta att göra.
2015-06-09, 18:28
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av threecool
Hörde att det skulle vara 1km söder om arbetsplatsen

Götene eller 1km är väl ungefär sammas sak för en journalist på Aftonhoran som har noll koll på läget.
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Så sjukt MILITÄREN och deras expertkunskaper har kallats in. Hade man använd liknande resurser ifall det var en utländsk flicka?

Minns Yara fallet, lilla flickan som gick runt barfota med blåmärken utan att någon i samhället reagera, hon hade ju t o m berättat för folk i samhället att hon var rädd för att åka hem. Sjukt!

Ja eller om det hade varit en vanlig kille, som helst skulle vara lite ful. Tror många engagerar sig i just det här fallet pga att det handlar om en ung snygg tjej. Aldrig att det skulle bli samma uppståndelse om en fet datanördskille i 17-års åldern med bara 20 vänner på Facebook skulle försvinna.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Den där twittermannen verkar ju sjukt obehaglig och man skulle inte bli förvånad om det finns någon koppling. Han verkar ju faktiskt stalka någon amerikansk modell öppet på twitter.

Det är många varningsklockor som ringer där.
2015-06-09, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
I Götene? Vet folk där vem han är, alltså pratas det om honom?

glömde skriva, jag stötte på han i Skövde.
2015-06-09, 18:29
Medlem
Frozzzts avatar
Så mycket innehållslösa och prepubertalt korkade inlägg här.

1. Det jag finner viktigt är att endast en handske hittades. Varför enbart en? Hur får man med sig en men tappar den andra? Troligtvis med den andra handsken på handen. Försökte hon få fram mobilen för att ringa? Varför i ladan? (tror ej på vinden blåst den dit) Ej heller att den skulle tillhöra någon annan. En liten tjejhandske är inget tex en bonde skulle glömma kvar. Ej heller något som ligger kvar länge utan att någon plockar upp.

2. Var det ett skal eller skydd som hittats till iphonen? (Äger ingen iphone så att ett skal går att ta av kanske är borträknat)
2015-06-09, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haxxan
Dummaste teorin någonsin.

Var du tvungen att citera hela min geniala teori bara för att få komma med ett dräpande svar? Briljant.

Min teori utgår helt från det faktum att jag själv gjorde ungefär en sån sak i den åldern. Mitt fordon var en cykel, mobiler fanns inte då, och den hund jag jagade tappade jag bort efter ett par kilometer, och vid det laget var jag också grundligt borttappad. Min skogsvana räddade mig efter ett dygn eller så, och mina föräldrar hade ärligt talat inte ens märkt att jag var borta. Härliga sjuttiotal.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Att GM smsat med offrets mobil hände i fallet Marina Johansson. Tror säkert det finns flera fall där detta har hänt. Ingen "dum ide" egentligen (även fast den är dum).

Jo, jag tror säkert det förekommer. Men då i fall där det finns en person som vet med sig att han (eller hon) skulle bli den första att bli misstänkt. Ett sätt att dra ut på att någon ska märka att personen är försvunnen. I MJ:s fall dessutom en sambo som med all säkerhet hade koll på hur hon skrev/uttryckte sig. Här verkar det inte finnas en given person att misstänka, samt att man inte borde ha lämnat kvar mobilen med nyckeln i om målet är att fördröja upptäckt. Det var så jag menade,även om jag kanske inte var så tydlig
Medlem
p4nd0ras avatar
Citat:

Är ju rätt olika situationer det handlar om.. hur du ens kan få in rasism i detta är helt jävla obegripligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in