Citat:
En intressant aspekt är att det är så jättemycket halllå och just nu 144 sidor i ett skäligen enkelt fall. Och ändå har man i sak inte kommit längre än på sid 1.
Men vad hade hänt om det var en helt vanlig svarting, säg en arbetslös, som råkat ut för exakt samma sak? Då hade man ryckt på axlarna... Blivit kanske några få inlägg, ja de var lite väl hårda men man måste ju ha giltig biljett väl synlig i handen, och lyda kontrollanterna. Ungefär.
Vad jag egentligen vill komma åt. Om det blev SÅDAN hallå både där på plats, och här på Flashback, i ett självklart fall - kontrollanterna gjorde helt fel från början till slut - oberoende av ifall chaffisen kanske stretade emot eller inte...
Detta här måste ju nästan betyda att andra övergrepp är nästan vardagsmat. Det är DET som är det kusliga.
Vad säger ordspråket, "sila mygg och svälja kameler" - fast tvärtom här.
Om kamelen fick det jättejobbigt, är ju myggen helt försvarslösa mot vardagsmobbning. Rena vardagsmaten som man inte längre ens reflekterar över.
Detta gäller både kontrollanterna ifråga, och många av Flashbackarna här.
Men vad hade hänt om det var en helt vanlig svarting, säg en arbetslös, som råkat ut för exakt samma sak? Då hade man ryckt på axlarna... Blivit kanske några få inlägg, ja de var lite väl hårda men man måste ju ha giltig biljett väl synlig i handen, och lyda kontrollanterna. Ungefär.
Vad jag egentligen vill komma åt. Om det blev SÅDAN hallå både där på plats, och här på Flashback, i ett självklart fall - kontrollanterna gjorde helt fel från början till slut - oberoende av ifall chaffisen kanske stretade emot eller inte...
Detta här måste ju nästan betyda att andra övergrepp är nästan vardagsmat. Det är DET som är det kusliga.
Vad säger ordspråket, "sila mygg och svälja kameler" - fast tvärtom här.
Om kamelen fick det jättejobbigt, är ju myggen helt försvarslösa mot vardagsmobbning. Rena vardagsmaten som man inte längre ens reflekterar över.
Detta gäller både kontrollanterna ifråga, och många av Flashbackarna här.
Yup,rena vardagsmaten. Svarta i Sverige upplever det jamt. Men det ar inte rasism havdar svenskar. Det ar inte rasism for att det ar svensk kultur. Det ar javligt svart att skilja pa det. Och det ar javligt svart for svenskar att forsta vad rasism ar, vad det gor mot manniskor och vilka fordelar det ger svenskar ( jag vet vad ett svenskt pass ger mig for fordelar i Australien till exempel, till skillnad fran min mans pass som ar italienskt. det ar absurt att saga att jag fortjanat det,jag vet mycket val att jag inte har lyft mitt finger mer an vad min man har gjort) ...for erkanner dom det, sa betyder det ju att negrer inte ar dumma, att vita inte fortjanat allt dom har fatt pga av hur smarta och goda dom ar. Utan pga rasism. Det ar inte latt att ta till sig nagot sadant. Sa tyvarr maste vi leva med svenskar fornekelse, jamt och standigt.