2023-03-14, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Ja, du kan bara sätta användare på ignore när det gäller PM, inte när det gäller inlägg.
Värdelöst.
Citera
2023-03-23, 15:14
Medlem
Jag är nog också av uppfattningen att man borde återinföra möjligheten att ignorera användare. Eller åtminstone blocka någon från att kunna citera en, det vore väl nån slags kompromiss. Att ignorera är ju dessutom "snällare" (och mindre energikrävande) än att ständigt hålla på och anmäla någon användare vars inlägg till mer än 50% förmodligen bryter mot en eller flera av forumets regler.

Personen skulle ju inte heller behöva få veta att han eller hon har blivit ignorerad, jag kan gott unna personen att tro att de fått sista ordet och att jag bara är svarslös inför deras ogenomträngliga argumentationsteknik och briljanta intellekt.

Men men, det är väl inte hela världen antar jag...
Citera
2023-04-13, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nej, man måste inte alls se alla inlägg så sluta försöka mästra mig, vem tror du att du är? Gud? Bara lägg ner nu; jag har hört tillräckligt av rövslickande lismare för idag men kämpa på...

Ett knep är ju att titta på användarnamnet och aldrig ens påbörja en läsning av inlägget. Men det blir ju svårt om man är för nyfiken förstås.
Citera
2023-04-13, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Jag är nog också av uppfattningen att man borde återinföra möjligheten att ignorera användare. Eller åtminstone blocka någon från att kunna citera en, det vore väl nån slags kompromiss. Att ignorera är ju dessutom "snällare" (och mindre energikrävande) än att ständigt hålla på och anmäla någon användare vars inlägg till mer än 50% förmodligen bryter mot en eller flera av forumets regler.

Personen skulle ju inte heller behöva få veta att han eller hon har blivit ignorerad, jag kan gott unna personen att tro att de fått sista ordet och att jag bara är svarslös inför deras ogenomträngliga argumentationsteknik och briljanta intellekt.

Men men, det är väl inte hela världen antar jag...

Bra idé. Jag blockar hela forumet från att kunna citera mig. Det skulle jag gilla.
Citera
2023-06-22, 15:01
Medlem
Alonens avatar
Finns ju en del användare som alltid måste ha rätt, alltid är arga och bara slänger skit åt höger och vänster på andra.

Vore så skönt om man bara kunde blocka dessa obehagliga individer i sitt eget flöde, såsom på Facebook.
Senast redigerad av Alonen 2023-06-22 kl. 15:04.
Citera
2023-06-25, 19:05
Moderator
Parongatans avatar
Tråden om Jetline-olyckan på Gröna Lund förpestas just nu av ett gäng uppenbara troll.

Samma troll som sprider sina nonsens- och skitinlägg på många andra ställen också.

Trots uppenbart OT sida upp och sida ner, tillåts de hållas. Och drar massor med energi från seriösa postare.

Som någon i den tråden nyss skrev: "Säkert 80 procent av inläggen är OT". Något jag instämmer i.

Jag har satt några av de värsta idioterna på ignore, men undrade just varför jag ändå ser deras menlösa skitinlägg. Så jag sökte, och hittade den här tråden.

Att jag inte vill se mer från dessa postare, beror INTE på att jag inte tål olika åsikter, utan för att dessa idioter helt uppenbart bara förstör annars högintressanta trådar.

Synd att ignorerafunktionen endast gäller vilka som kan ta kontakt via PM.
Citera
2023-06-25, 20:58
Medlem
Alonens avatar
Ja, jag säger det - igen! Oj vad jag saknar en ignore-funktion, en möjlighet att stänga av en del nötter.

Finns folk till allt, men det finns oxå tangents-bords-krigare som bara gapar och skriker på i stort sett allt och alla, och hela tiden tror sig ”ha rätt” om prexix allting.

(För osökt tanken till krogfolk som är kaxiga och superstöddiga inne på krogen - men på frågan… ”skall vi ta detta på utsidan?” - så dryper de av…)

Flashback borde ha en regel i sin ”lagbok” brott mot x.xx, trådförstörande dravel.
Senast redigerad av Alonen 2023-06-25 kl. 21:02.
Citera
2023-06-25, 21:34
Medlem
TinFoilHats avatar
Det saknas verkligen en ignore-funktion för forumet, gärna med en inbyggd automagisk spärr som stänger av användare om fler än typ 100-ish andra medlemmar satt/sätter på just Ignore.
Citera
2023-06-27, 17:08
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Ett knep är ju att titta på användarnamnet och aldrig ens påbörja en läsning av inlägget. Men det blir ju svårt om man är för nyfiken förstås.

Vissa skribenter blir ofta bemötta med de-railing-nonsens av troll som får hållas, i och med att ignore-funktionen inte "har förändrats" utan den har helt sonika tagits bort. Det är ett medvetet beslut av forumledningen.
Citera
2023-06-27, 17:51
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Vissa skribenter blir ofta bemötta med de-railing-nonsens av troll som får hållas, i och med att ignore-funktionen inte "har förändrats" utan den har helt sonika tagits bort. Det är ett medvetet beslut av forumledningen.

Nej, den har inte tagits bort. Den har förändrats såtillvida att den nu endast gäller PM.
Citera
2023-06-27, 17:53
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Nej, den har inte tagits bort. Den har förändrats såtillvida att den nu endast gäller PM.

Den har tagits bort för publika meddelanden (inlägg) som fanns förrut. Detta förmodligen för att staten ska nå skribenter utan att ignoreras. Snart kommer väl Flashback att hostas under flashback.msb.se kan man tro. Sluta upp med ditt jävla stövelslickeri. Det är missprydande även för en sån som dig.
Senast redigerad av Nostradumbass 2023-06-27 kl. 17:57.
Citera
2023-07-15, 18:39
Medlem
Citat:
Den har tagits bort. Vem bryr sig om att man kan ignorera pm från användare?
Pm som störde försvann så fort man införde begränsningar för nya användare.
Det är många som bara är här för att trolla/störa/irritera.
En bra funktion hade varit att man kunde se vem som skapat eller svarat senast i ett ämne så man kan undvika att gå in i vissa trådar.
Så länge det här inte åtgärdas har jag adblocker aktiverat på fb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in