2005-10-13, 18:31
Medlem
Tjackies avatar
skulle man få gratis e eller tjack i ett år så skulle skulle jag valt tjack utan tvivel
tar aldrig E för dne delen heller inget för mej
Citera
2005-10-13, 19:38
Medlem
curdmans avatar
Om det bara är för en kväll så är e skönast men då jag använder knark minst en gång i veckan så är ju amfetaminet överlägset.
Man är ju igång hela natten och en bra bit in på nästa dag på ett halvt gram bra grejer, dvs ca 150 kr.
Om man ska vara på topp så länge med e så måste man ju ta 6-10 st säkert. Alldeles för dyrt och farligt.
Citera
2005-10-13, 19:43
Medlem
Thoriums avatar
Amfetamin är helt klar mer skadligt (i samma mängd då naturligvis)
Det har gjorts åtskilliga studier av neourotoxicitet av båda ämnena, ett är exempel är http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&dopt=Abstract&li st_uids=15474609

Citat:
The results showed that METH was more toxic to 5-HT terminals than MDMA in forebrain regions, including the anterior cingulate, caudate nucleus, nucleus accumbens, and septum. METH was also more toxic than MDMA to dopamine terminals in the habenula, and posterior retrosplenial cortex. Therefore, we find that METH was more toxic to 5-HT and dopamine terminals in specific brain regions in both pre and post-synaptic sites following continuous equimolar dosing.
Citera
2005-10-13, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Robbadobb
Ruset på XTC knäcker det mesta men jag tar inte längre denna drog pga att man bokstavligen kokar hjärnan och är stekt i en vecka

Sorry, jag hakade verkligen upp mig på det där..
Tror du verkligen att hjärnan bokstavligen kokar när man petar E, eller var det bara något du sa? Eftersom du sa bokstavligen, så betyder det att du stenhårt tror att hjärnan kokar när man petar E.
Citera
2005-10-13, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thorium
Det har gjorts åtskilliga studier av neourotoxicitet av båda ämnena, ett är exempel är http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&dopt=Abstract&li st_uids=15474609

Nej. Läs din källa lite nogrannare.
Citera
2005-10-13, 20:18
Medlem
Haanzs avatar
Extacy is my choice.
(Fast jag kanske ändrar mej när jag provat tjack hehe)
Citera
2005-10-13, 20:36
Medlem
Thoriums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chemicalien
Nej. Läs din källa lite nogrannare.
Va? har du nått å säga så gör det istället för att snacka i gåtor

btw länken verkar inte funka så lysande...
Citera
2005-10-13, 21:18
Medlem
curdmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thorium

Kan bara tala av erfarenhet och jag märkte betydligt större psykiska förändringar efter att ha tagit extacy 2-3 gånger i veckan i ett halvår än motsvarande med amfetamin.
Citera
2005-10-14, 00:21
Medlem
Mitsus avatar
Helt klart E

Anfetaminet varar kanske lite längre men AT´n är ett sånt jävla helvete så jag aldrig mer tänker röra det igen. Sist var jag vaken nästan två dygn och mådde riktigt dåligt 3dagar efter. Verkligen inte värt ruset.
Tycker tom Tramadolrus känns kraftigare än anfetamin. Men ja, kanske bara är så att Affe fungerar dåligt på mig.
Citera
2005-10-14, 00:35
Medlem
curdmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitsu
Helt klart E

Anfetaminet varar kanske lite längre men AT´n är ett sånt jävla helvete så jag aldrig mer tänker röra det igen. Sist var jag vaken nästan två dygn och mådde riktigt dåligt 3dagar efter. Verkligen inte värt ruset.
Tycker tom Tramadolrus känns kraftigare än anfetamin. Men ja, kanske bara är så att Affe fungerar dåligt på mig.

Grejen är ju att man vänjer sig vid AT:n efter ett tag. I början var den ett helvete men nu för tiden tycker jag det är rätt mysigt att vara tom i skallen och stirrig och bara glida omkring i lägenheten och få saker gjorda. Ev sitta framför datorn en hel dag. Händer faktiskt att jag ser fram emot den, då alla gått från efterfesten och man bara myser för sig själv.
Citera
2005-10-14, 00:39
Medlem
Mitsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curdman
Grejen är ju att man vänjer sig vid AT:n efter ett tag. I början var den ett helvete men nu för tiden tycker jag det är rätt mysigt att vara tom i skallen och stirrig och bara glida omkring i lägenheten och få saker gjorda. Ev sitta framför datorn en hel dag. Händer faktiskt att jag ser fram emot den, då alla gått från efterfesten och man bara myser för sig själv.

Hehe okej. Jo kan tänka mig att man vänjer sig. Men lär ju ta ett tag.
Tror att Anfetamin är en drog som är mer från person till person precis som tex Tramadol. Visa älskar det och visa tycker det är skit. Medans Ecstacy är en drog som i princip alla tycker om. Fast inte dagligen då
Citera
2005-10-14, 01:41
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curdman
Njuter du av en tjack-AT?? Då finns det en möjlighet att du är sinnessjuk, men det mest troliga alternativet är att du är fullproppad med downers...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in