2025-06-10, 20:51
Moderator
BlueSwedes avatar
Sluta käbbla och håll er till ämnet!
Raderat en del, varningar följer om det inte blir skärpning!
Mod
Citera
2025-06-10, 23:05
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-Orvar
De gånger som jag har bett Polisen om hjälp, så har det inte varit mycket hjälp att få ärligt talat. Anmälningsar tas emot och sen får man ett meddelande tryp nästa dag att ärendet har avslutats. Däremot verkar dom högprioritera sånt som borde vara lagligt såsom sexköp.

Polisen högprioriterar endast det som passar in i politikernas ideologiska världsbild. Prostituerade ska i den bilden inte hjälpas utan fängslas och visas ut.

Fast jag läste att strömmer nu senfärdigt bestämt att Polisen ska ges nya instruktioner att tjejerna ska ses som brottsoffer. Det borde göra Häggström glad om inget annat.
Senast redigerad av Bystskugga 2025-06-10 kl. 23:12.
Citera
2025-06-12, 18:43
Medlem
Faltas avatar
Jag läste en intressant artikel som hade något år på nacken. Poliser i övriga delar av Sverige beslagtar pengarna av eskort tjejerna, men Simon påstår att dom inte gör det i Stockholm minsann.

Någon av tjejerna i tråden här som är insatta! Får ni behålla pengarna när Simon och Co har kommit hem till er i jobbets vägnar? Ni kan ta det på PM om ni känner er obekväma att skriva i tråden om just beslag av pengar eller inte..
Citera
2025-06-12, 21:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Jag läste en intressant artikel som hade något år på nacken. Poliser i övriga delar av Sverige beslagtar pengarna av eskort tjejerna, men Simon påstår att dom inte gör det i Stockholm minsann.

Någon av tjejerna i tråden här som är insatta! Får ni behålla pengarna när Simon och Co har kommit hem till er i jobbets vägnar? Ni kan ta det på PM om ni känner er obekväma att skriva i tråden om just beslag av pengar eller inte..

Simon låtsades vara en sexköpare när jag mötte honom så pengar var inte inblandade för min del. De frågade mig dock om jag hade pengar hemma nånstans, jag sa nej och de letade aldrig vad jag såg. Hur den gruppen gör när de griper en sexköpare efter köp vet jag inte, ska höra mig för lite 🙂
Citera
2025-06-12, 22:05
Medlem
Bigfatandhappys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falta

Ja, jag skiter i Simon hit och Simon dit. Han har väl hittat ett område som motiverar honom till att göra samhället bättre. I sig är väl det en god sak.

MEN

Det jag funderar lite över är följande. Han (Simon) har jobbat med/mot detta i ca 18 år. Ok. Hur har detta påverkat fenomenet. Har horeriet minskat eller ökat? Jag skulle nog säga att det ökat. Han kanske jobbar på fel sätt?
Citera
2025-06-12, 23:18
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skinnyfrog
Simon låtsades vara en sexköpare när jag mötte honom så pengar var inte inblandade för min del. De frågade mig dock om jag hade pengar hemma nånstans, jag sa nej och de letade aldrig vad jag såg. Hur den gruppen gör när de griper en sexköpare efter köp vet jag inte, ska höra mig för lite 🙂
Tusen tack för ditt svar.
Citera
2025-06-12, 23:24
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigfatandhappy
Ja, jag skiter i Simon hit och Simon dit. Han har väl hittat ett område som motiverar honom till att göra samhället bättre. I sig är väl det en god sak.

MEN

Det jag funderar lite över är följande. Han (Simon) har jobbat med/mot detta i ca 18 år. Ok. Hur har detta påverkat fenomenet. Har horeriet minskat eller ökat? Jag skulle nog säga att det ökat. Han kanske jobbar på fel sätt?
Han började jobba på plattan gruppen, alltså Sergels torg i början som narkotika polis en kort stund och sen fick han förfrågan om att jobba med det han gör nu, Han har bara haft uniform under aspirant tiden. Uniform och Simon funkade sådär. Jag jobbade I centrala Stockholm som OV så jag har mött eländet många gånger med näsan i vädret.
Citera
2025-06-13, 09:54
Avslutad
Citat:

MEN

Enligt Simon själv har trafficking ökat i rekord fart här i Sverige. Simons kollega berättade för mig att - Det näst intill dagligen kommer in rumänska flickor i tiopack över vår gräns, med grymma hallickar som håller fast dem i lägenheter i Sverige. Och ska man lita på media så är det sant.

Sen om sexarbete har ökat vet jag inte. Kanske har vår grupp minskat lite pga polisens trakasserier och kopplerilagen. Vi kan inte ens ha en sambo som sexarbetare, då den personen kan då riskera bli dömd för koppleri.

Det är ju stor skillnad på sexarbete och trafficking/människohandel.

Så jag tycker också polisen jobbar på fel sätt. Det handlar inte om för dem och hjälpa de mest utsatta, som faktiskt är grunden i sexköpslagen från början. Att gripa sexköpare i all oändlighet och trakassera sexarbetare, verkar ju inte fungera för dem, när de i samma mening säger att trafficking ökar.
Senast redigerad av Skinnyfrog 2025-06-13 kl. 10:49.
Citera
2025-06-13, 21:15
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:

MEN

Det är inte Simons fel egentligen, han är bara en opportunist i det klimat som skapats. Problemet är att Svensk lagstiftning kring området är av en sådan natur att den är oförmögen att göra någon nytta. Sveriges befolkning ökar och därmed ökar prostitutionen. Det är oundvikligt oavsett vilken lagstiftning man har. Det man borde göra istället är att använde polisens resurser mot människohandel, och se till att den ökning av sexhandel som är oundviklig till en större del blir av godartad natur.

Tyvärr är Svenska politiker ideologiskt blinda.
Citera
2025-06-14, 04:08
Medlem
Citat:
Enligt Simon själv har trafficking ökat i rekord fart här i Sverige. Simons kollega berättade för mig att - Det näst intill dagligen kommer in rumänska flickor i tiopack över vår gräns, med grymma hallickar som håller fast dem i lägenheter i Sverige. Och ska man lita på media så är det sant.

Sen om sexarbete har ökat vet jag inte. Kanske har vår grupp minskat lite pga polisens trakasserier och kopplerilagen. Vi kan inte ens ha en sambo som sexarbetare, då den personen kan då riskera bli dömd för koppleri.

Det är ju stor skillnad på sexarbete och trafficking/människohandel.

Så jag tycker också polisen jobbar på fel sätt. Det handlar inte om för dem och hjälpa de mest utsatta, som faktiskt är grunden i sexköpslagen från början. Att gripa sexköpare i all oändlighet och trakassera sexarbetare, verkar ju inte fungera för dem, när de i samma mening säger att trafficking ökar.

Den stora frågan är ju varför ända in i helvete de tyckte att de var tvungna att tala om det till dig, vad har du med den saken att göra liksom..
Du skulle ha svarat med att då är det väl bra att det finns några svenska sexarbetare så att det i alla fall väger upp lite mot de rumänska.
Polisen klarade ju inte ens av traffickingen och människohandeln med tiggarna trots att det skulle ha varit ganska enkelt att göra när de hämtades upp på kvällen med fina BMW bilar. Istället inväntades något slags förbud mot tiggeri som kommunerna kunde använda sig av för att köra bort dem.
Sedan är det inte så konstigt att trafficking inom sexhandeln ökar då allt som en stat vill ha bort genom lagstiftning som det går att tjäna pengar på och där efterfrågan ändå finns gör ju per automatik att undre världen blir intresserad av att sko sig på det, inhemska tjejer drar sig för att göra det med all stigma och vad samhället utsätter dem för och handels ligorna kommer in istället som ett brev på posten(innan postnord tog över såklart).
För som jag minns det från slutet 90-talet fram till ungefär 2010 så var de flesta annonser från svenska arbetare och betydligt fler än de som annonserar idag, det är iofs vad jag tycker mig ha märkt det kan ju hända att många annonserar på sidor och ställen som inte jag känner till, men är det så som jag tror så är det inte alls konstigt att det är mycket trafficking.
Så länge som inte Simon och hans poliser riktar in sig på just trafficking och människohandel på riktigt och inte låtsas som de gör det genom att anklaga någon sambo så kommer det givetvis att fortsätta välla in tjejer som sedan kan hittas i närmsta buske.
Citera
2025-06-14, 04:16
Medlem
Jag ser inte han som någon hjälte. Han blandar ihop trafficking och vanlig sexköp i ett och samma. Man ser riktigt hur han lyser när han berättar hur han sätter dit sexköpare. Jag tycker faktiskt han verkar jävligt creapy varje gång jag ser han. Fruktansvärt obehaglig.
Citera
2025-06-14, 04:24
Medlem
Citat:
Ja och t.o.m när de misstänker en minderårig, så låter de ändå sexköpet fullbordas, innan de griper personen. Det handlar inte överhuvudtaget om och hjälpa de utsatta, utan om statistik. Och i Simons fall, sälja böcker och få media tid. Vi sexarbetare är bara en bricka i deras sjuka spel. Låter oss bli ”våldtagna” först, för de ska kunna gripa en sexköpare. Och även då vänta i trappuppgångar och lyssna samtidigt. Att ingen reagerar är för mig ofattbart 🤣💔

Vad menar du med att låter er bli våldtagna först? Menar du att alla sexköp är våldtäkt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in