2025-06-07, 13:10
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Bryr mig inte så mycket om själva frågan huruvida sexköp ska vara lagligt eller inte. Men den här Simon verkar vara någon blandning mellan narcissist och sociopat. Det läskiga är att han dessutom är i en position där han av någon konstig anledning blivit mediernas gullegris och statens propagandaorgan i högvarv. Sen verkar han typ skriva 10 böcker om året. Vad för nytt är det som framkommer att han kan skriva så många böcker på löpande band? Men dom verkar i alla fall gå åt, för då hade han inte suttit och skrivit de böckerna. Batikhäxorna måste vara en guldgruva för Simon.

Han ältar ju samma saker konstant i rutan. Om hur hemskt det är ditten och datten. Om det nu är så hemskt och allvarligt, varför har då inte staten lagstiftat om att kasta in varenda sexköpare på 10 åriga fängelsestraff? Det kommer ju inte direkt att hjälpa att stå utanför en lägenhet på gatan, äta korv och sen ge lite småböter på löpande band för att sedan sitta på morgonsoffan och berätta om hur insatsen gick till, för att därefter gå i repeat. Dessutom låter dom ju tjejerna utstå dessa "övergrepp" istället för att gripa in, innan själva sexköpet äger rum.

Sen undrar man om han har komplex för att han är kort, skallig och indier. Blev han mobbad som ung? Fick han inga tjejer? Han bor väl ensam i en sorglig lägenhet och måste därför ge uttryck för sin mindervärdeskomplex genom att lägga ut ännu ett inlägg på sociala medier där 100 batikhäxor i hans fanclub står redo att ösa beröm och komplimanger.

Ligger nog en hel del sanning i detta, inget är som människans begär efter uppmärksamhet:
"Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla. Själen ryser för tomrummet och vill ha kontakt till varje pris som helst."
Ur Doktor Glas av Hjalmar Söderberg, ett favoritcitat för mig som förklarar varför en del människor är riktiga as...

Sedan har han nischat in sig på bland det absolut ofarligaste man kan ägna sig åt inom Polismyndigheten, jaga torskar.
De kommer i princip aldrig att bli våldsamma, de skäms mest när de blir tagna med byxorna nere. Simons pistol kommer bara fram vid kompetensskjutningarna & handfängslena har sannolikt gravrost...
Citera
2025-06-07, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skinnyfrog
Så lite så 💕

Detta får mig och bli väldigt ledsen..

”I boken skildrar Simon Häggström mötet med en kvinna med en intellektuell funktionsnedsättning inne på Blue vision. Han försöker få med sig henne ut, men misslyckas. Hon uppger att hon är där med samtycke, att inga pengar är inblandade”

För det första, Simon kan alltså sätta diagnoser på människor vid endast ett snabbt möte på en klubb? Då behöver vi inga psykologer eller utredningar mer då..

Sen menar han alltså att människor med intellektuell funktionsnedsättning får alltså inte gå på en laglig sexklubb utan att en polis ska komma och försöka dra ut en? Och han vill även ha en lag bakom sig för att få göra detta? Och sen ska hon även hamna i hans bok efter den upplevelsen? Har han ens frågat henne om hon är okej med det först? Skulle vara intressant och höra hennes historia bakom detta möte..

Ja fy fan är det enda man kan säga, speciellt eftersom det finns så många olika grader på detta men det har hjälten Simon tydligen missat.
Varför överhuvudtaget dra in detta räcker väl med att säga att han försökte få ut en kvinna därifrån som han ansåg blev utnyttjad, men det ska ju broderas ut så mycket som möjligt så hjälteglorian ska lysa ordentligt, och så han får beröm på stan av tanter med barnvagnar så puttinuttigt av journalisten att ta med det om det ens var verklighet, man kan inte annat än kräkas.
Nu vet jag också efter att läst tråden om Blue Vision att det är med på Simons hatobjekts lista, där försökte han tydligen redan förra året stänga ned stället, med att i vanlig ordning påstå att det förekommer trafficking där, trots detta är det fortfarande ingen som hört eller läst att han gripit någon som står bakom all trafficking som tydligen förekommer överallt där han befinner sig.
Tyvärr för Simon så har Blue kontrakt till 2027 och får vara kvar till dess så hans plan funkade inte den gången, är väl därför han nu måste gå ut ordentligt och peka ut just BV.
I övrigt så tror jag mer på vad personalen på klubben säger, dessa är vana att se och läsa av folk som kommer och går, dessutom är det även personal i bion ofta, sedan ställer jag mig undrande till var labyrinterna är någonstans också Simona får det att låta som att det är hur stort som helst därinne med en massa gångar och vrår vilket det verkligen inte är.
Citera
2025-06-07, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boardgames
Visar väl att propaganda fungerar. I kombination med inflytelserika personer med en agenda att driva en fråga i en viss riktning. Det enda som mao kommer ändra något i sexköpsfrågan är personer i maktställning som driver legalisering och med Simon att nån internt inom polisen fäller krokben för honom, kan aldrig tänka mig att hans agerande egentligen är tillåtet enligt reglerna för hans yrkesutövning.
Ja lite märkligt är det ju kan man tycka, att Springare fick gå för att han "råkade" säga vad han upplevde och tyckte (något som vi alla egentligen visste dessutom) men den här göken får häva ur sig saker gång på gång och knåpa ihop bok efter bok, nu har dessutom smutskastat ett företag och påverkat en BRF med falska uppgifter.
Citera
2025-06-07, 17:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Ja fy fan är det enda man kan säga, speciellt eftersom det finns så många olika grader på detta men det har hjälten Simon tydligen missat.
Varför överhuvudtaget dra in detta räcker väl med att säga att han försökte få ut en kvinna därifrån som han ansåg blev utnyttjad, men det ska ju broderas ut så mycket som möjligt så hjälteglorian ska lysa ordentligt, och så han får beröm på stan av tanter med barnvagnar så puttinuttigt av journalisten att ta med det om det ens var verklighet, man kan inte annat än kräkas.
Nu vet jag också efter att läst tråden om Blue Vision att det är med på Simons hatobjekts lista, där försökte han tydligen redan förra året stänga ned stället, med att i vanlig ordning påstå att det förekommer trafficking där, trots detta är det fortfarande ingen som hört eller läst att han gripit någon som står bakom all trafficking som tydligen förekommer överallt där han befinner sig.
Tyvärr för Simon så har Blue kontrakt till 2027 och får vara kvar till dess så hans plan funkade inte den gången, är väl därför han nu måste gå ut ordentligt och peka ut just BV.
I övrigt så tror jag mer på vad personalen på klubben säger, dessa är vana att se och läsa av folk som kommer och går, dessutom är det även personal i bion ofta, sedan ställer jag mig undrande till var labyrinterna är någonstans också Simona får det att låta som att det är hur stort som helst därinne med en massa gångar och vrår vilket det verkligen inte är.

Ja tydligen räcker det med att Simon HÄVDAR att det sker sexköp där inne. Några starkare bevis än så behövs inte. Såklart blir BRF livrädda då pga koppleri lagen. Nej BV har inga labyrinter? När jag var där var min uppfattning att klubben är väldigt liten faktiskt.

När jag var där med min partner var vi tvungna och bevisa att vi var ett par genom olika communityn genom verifiering. Något som inte finns på tex ett hotell..
Citera
2025-06-08, 16:33
Medlem
Citat:
Ja tydligen räcker det med att Simon HÄVDAR att det sker sexköp där inne. Några starkare bevis än så behövs inte. Såklart blir BRF livrädda då pga koppleri lagen. Nej BV har inga labyrinter? När jag var där var min uppfattning att klubben är väldigt liten faktiskt.

När jag var där med min partner var vi tvungna och bevisa att vi var ett par genom olika communityn genom verifiering. Något som inte finns på tex ett hotell..
Det roliga i sammanhanget är att det var två poliser som var/är medlemmar på BV (vilket journalisten och Simon givetvis glömde att nämna) som protesterade mot att det förkom försäljning och trafficking där, förmodligen därför som BV fick fortsätta tills kontraktet går ut.
När Simon sedan fått frågor om det så har svaret blivit att det är sekretessbelagt.. men att att gå ut och sätta diagnoser på kvinnor för att sälja böcker är tydligen inte belagt med någon sekretess...
Citera
2025-06-09, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Bryr mig inte så mycket om själva frågan huruvida sexköp ska vara lagligt eller inte. Men den här Simon verkar vara någon blandning mellan narcissist och sociopat. Det läskiga är att han dessutom är i en position där han av någon konstig anledning blivit mediernas gullegris och statens propagandaorgan i högvarv. Sen verkar han typ skriva 10 böcker om året. Vad för nytt är det som framkommer att han kan skriva så många böcker på löpande band? Men dom verkar i alla fall gå åt, för då hade han inte suttit och skrivit de böckerna. Batikhäxorna måste vara en guldgruva för Simon.

Han ältar ju samma saker konstant i rutan. Om hur hemskt det är ditten och datten. Om det nu är så hemskt och allvarligt, varför har då inte staten lagstiftat om att kasta in varenda sexköpare på 10 åriga fängelsestraff? Det kommer ju inte direkt att hjälpa att stå utanför en lägenhet på gatan, äta korv och sen ge lite småböter på löpande band för att sedan sitta på morgonsoffan och berätta om hur insatsen gick till, för att därefter gå i repeat. Dessutom låter dom ju tjejerna utstå dessa "övergrepp" istället för att gripa in, innan själva sexköpet äger rum.

Sen undrar man om han har komplex för att han är kort, skallig och indier. Blev han mobbad som ung? Fick han inga tjejer? Han bor väl ensam i en sorglig lägenhet och måste därför ge uttryck för sin mindervärdeskomplex genom att lägga ut ännu ett inlägg på sociala medier där 100 batikhäxor i hans fanclub står redo att ösa beröm och komplimanger.

Det där har jag funderat på också. Låt säga att polisen får kännedom om att en misshandel eller våldtäkt är på väg att ske. Hade man då verkligen bara suttit där och låtit det hända utan att försöka stoppa det? Är det inte ett indirekt erkännande att sexköp inte är så hemskt när allt kommer omkring?
Citera
2025-06-09, 10:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Samus76
Det där har jag funderat på också. Låt säga att polisen får kännedom om att en misshandel eller våldtäkt är på väg att ske. Hade man då verkligen bara suttit där och låtit det hända utan att försöka stoppa det? Är det inte ett indirekt erkännande att sexköp inte är så hemskt när allt kommer omkring?

Ja och t.o.m när de misstänker en minderårig, så låter de ändå sexköpet fullbordas, innan de griper personen. Det handlar inte överhuvudtaget om och hjälpa de utsatta, utan om statistik. Och i Simons fall, sälja böcker och få media tid. Vi sexarbetare är bara en bricka i deras sjuka spel. Låter oss bli ”våldtagna” först, för de ska kunna gripa en sexköpare. Och även då vänta i trappuppgångar och lyssna samtidigt. Att ingen reagerar är för mig ofattbart 🤣💔
Citera
2025-06-09, 10:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Det roliga i sammanhanget är att det var två poliser som var/är medlemmar på BV (vilket journalisten och Simon givetvis glömde att nämna) som protesterade mot att det förkom försäljning och trafficking där, förmodligen därför som BV fick fortsätta tills kontraktet går ut.
När Simon sedan fått frågor om det så har svaret blivit att det är sekretessbelagt.. men att att gå ut och sätta diagnoser på kvinnor för att sälja böcker är tydligen inte belagt med någon sekretess...

Innan jag visste vem Simon var trodde jag inte att en polis fick dra nytta av sitt yrke för att tjäna pengar. Något Simon gör konstant, på andra människors lidande på många olika sätt. Och då han är en offentlig person och syns överallt, trodde jag inte heller en sån person fick jobba undercover. Känns som hans kändisskap kan ge bekymmer i hans polisyrke. Han är otroligt illa omtyckt av oss sexarbetare och vi har helt tappat polisens förtroende. Kan inte vara så populärt bland andra poliser.
Senast redigerad av Skinnyfrog 2025-06-09 kl. 10:21.
Citera
2025-06-09, 21:06
Medlem
Citat:
Innan jag visste vem Simon var trodde jag inte att en polis fick dra nytta av sitt yrke för att tjäna pengar. Något Simon gör konstant, på andra människors lidande på många olika sätt. Och då han är en offentlig person och syns överallt, trodde jag inte heller en sån person fick jobba undercover. Känns som hans kändisskap kan ge bekymmer i hans polisyrke. Han är otroligt illa omtyckt av oss sexarbetare och vi har helt tappat polisens förtroende. Kan inte vara så populärt bland andra poliser.

han är INTE populär bland RIKTIGA poliser..bara en mediakåt snut som tror han kan rädda hela världen
Citera
2025-06-10, 00:58
Medlem
baron-brazils avatar
Givetvis är Blue vision inget tillhåll för varken frivillig prostitution eller trafficking.
Det här är rena fantasier från den sinnessjuka, Simon Häggström.

Det finns inte ett enda bevis på att pengar bytt händer mot sexuella tjänster eller att det förekommit våldtäkter där.

Blue Vision är nog den mötesplats i Sverige där kvinnor kan känna sig som allra tryggast vågar jag påstå.

Allt bygger på samtycke, frivillighet och respekt på ställen som Blue Vision.

Dumskallen, Simon tror att han gör något bra genom att stänga igen dessa ställen.
Han gjorde samma försök mot Haga Video som låg vid Norrtull.

Så då är frågan, vart får alla sexuellt frisläppta individer som vill träffa likasinnade vara?
Såvitt jag vet är det inget olagligt i att knulla.
Eller hur är det, Simon, din jävla nolla?
Citera
2025-06-10, 02:58
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Pga polisens trakasserier kan [B vi sexarbetare[/b] inte annonsera öppet mera. Många har gått längre under jorden, där det är en betydligt osäkrare miljö, både för sexarbetaren och även sexköparna. Om de tror sexarbete har minskat pga färre annonser har de väldigt fel. Det är polisen vi är rädda för.

Samtidigt vill ni prostituerade ha polisens hjälp när ni blir rånade eller utsatta för våld.

Men ändå är det polisen ni är rädda för enligt dig? 🤔

"Rån, våld och grova övergrepp mot prostituerade blir allt vanligare. I Stockholm finns flera aktuella fall, med gärningsmän så unga som 15 år.

– Mörkertalet är enormt, säger S*mon H*ggström på Norrmalmspolisens prostitutionsgrupp"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0VjAAg/prostituerade-utsatts-for-ran-och-grovt-vald
Citera
2025-06-10, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Samtidigt vill ni prostituerade ha polisens hjälp när ni blir rånade eller utsatta för våld.

Men ändå är det polisen ni är rädda för enligt dig? 🤔

"Rån, våld och grova övergrepp mot prostituerade blir allt vanligare. I Stockholm finns flera aktuella fall, med gärningsmän så unga som 15 år.

– Mörkertalet är enormt, säger S*mon H*ggström på Norrmalmspolisens prostitutionsgrupp"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0VjAAg/prostituerade-utsatts-for-ran-och-grovt-vald

De gånger som jag har bett Polisen om hjälp, så har det inte varit mycket hjälp att få ärligt talat. Anmälningsar tas emot och sen får man ett meddelande tryp nästa dag att ärendet har avslutats. Däremot verkar dom högprioritera sånt som borde vara lagligt såsom sexköp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in