Citat:
Ursprungligen postat av
duenna3
Ja det verkar som han tjänat en del pengar på böckerna enligt AI.
Över 100 000 sålda i Sverige totalt om man räknar ihop de tre böckerna om människohandel.
Men det är lite bondskurkaktigt att påstå att han ljuger för att sälja så mycket böcker som möjligt.
Gissar att beskrivningen av verkligheten räcker gott och väl.
Menar du att uppsåtet är pengar från hans sida. Att han inte bryr sig egentligen?
Jag ser det som ett problem när en talesperson talar för en stor grupp som är marginaliserad. Där han utestänger oliktänkande, där han inte ställs inför debatt. Det för mig är en stor varningsflagga, han har själv konsumerat porr, nu vill han att folk som kollar porr ska söka hjälp.
Jag ser Simon som person som mycket manipulativ, av egna erfarenheter är dessa personer också mycket bra på att fånga allmänheten, dom vill synas osv, dom struntar i själva gruppen som det handlar om, för honom handlar det om att bedriva arbetet och inte dessa som individer, så kanske det är som polis, men han talar ju för allmänheten och då är det fel!
Han säger att han hade en dröm att bli som beck, jag tror att han lever i sin verklighet där han vägrar lyssna på kvinnorna själva, jag menar det är ju djupt rotat historiskt i Sverige att kvinnor som säljer sex är smutsiga osv att dom skall skämmas och blottas för grannar osv osv.
Han liksom skapar en äcklig bild av det, det är obehagligt.
Sexualitet med samtycke är inte äckligt.
Pengar och sex behöver inte betyda att det är äckligt.