2015-12-02, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnytltosen
Jag har aldrig sagt att jag tror han är mentalt efter. Enligt mig har han noll social kompetens, kan inte läsa av människors känslor och kroppspråk. Som någon tidigare skrivit tog han allas snällhet för att då ska man gå runt och krama alla. Alla har vid något tillfälle pratat om hans beteende inne i huset. Det tog ganska många veckor innan de andra började nominera honom. Alla sa i princip att de inte hade hjärta att riskera att han åkte för att det lät som han bara hade BB och inte så mycket på utsidan, så de kunde inte ta ifrån honom detta. Jag har tom för mig att det var Puffen som sa det, när Troy fortfarande var kvar. Då var det de som hängde hela tiden, men när han åkte så gick Andres idoldyrkan till en ytterligare nivå.
Vad jag menar med hyckleriet är att han har snackat skit många gånger, men när han fick höra sanningen, så sa han hur kan folk säga sånt? "Det stämmer inte, det har inte hänt" när man sett det på liven.
Men då är frågan hur han kan vara socialt handikappad typ, inte veta var man sätter gränser osv.. och samtidigt bejaka och ta till sig att andra säger hur han uppfattas?
Han fattar ju inte vad han gör för fel och kan därför inte kallas hycklare för att han inte förstår detta.
Att han själv snackar skit har ju egentligen inte med saken att göra. kalla honom då istället för tex en likadan kålsupare som alla andra när det kommer till skitsnack.
Han ser det dom andra säger om honom som fel och osant då han inte själv är kapabel att se sina awkward moves och knepiga beteende som en sanning.
Killen lider helt klart av ngt och huruvida det handlar om ngn NPF-diagnos eller miljö och uppväxt vet vi ju tittare ingenting om men faktum kvarstår dock att han har problem med både sin egen och andras uppfattningar.
2015-12-02, 18:53
Medlem
majorapas avatar
Fattar inte att de inte skickade ut Sergio eller Patricia eller kanske Christian.
Sara hade ju rykt i vilket fall som helst. Vill de inte ha 500k eller?

Lite roligt förövrigt att tittarskaran verkar bestå av medelålders och pensionärer om man kollar FB.
Ungdomen glor inte på tv längre..
Senast redigerad av majorapa 2015-12-02 kl. 18:59.
2015-12-02, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av majorapa
Fattar inte att de inte skickade ut Sergio eller Patricia eller kanske Christian.
Sara hade ju rykt i vilket fall som helst. Vill de inte ha 500k eller?

Tycker ändå deras (i alla fall Puffens) motivering var rimlig, jag hade inte heller velat skicka ut någon som jag tror kan vara poppis på utsidan. Ens egna aktier stärks ju inte direkt. Nu verkar alla nöjda och glada, i alla fall en majoritet.

Personer som Sara (som lätt kan rubba gruppdynamiken) är gemene bb-tittares värsta mardröm.
2015-12-02, 19:03
Medlem
majorapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SASE1
Tycker ändå deras (i alla fall Puffens) motivering var rimlig, jag hade inte heller velat skicka ut någon som jag tror kan vara poppis på utsidan. Ens egna aktier stärks ju inte direkt. Nu verkar alla nöjda och glada, i alla fall en majoritet.

Personer som Sara (som lätt kan rubba gruppdynamiken) är gemene bb-tittares värsta mardröm.

Det är iof sant, men skulle ändå bli svårt för både Puffen och Andre att vinna en final mot typ Christian.
Iof verkar de ha fått mångas sympatier efter att ha blivit baktalade när de var i Paradiset.
Kanske det bästa sättet att vinna spelet är att inte spela alls..
2015-12-02, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av majorapa
Det är iof sant, men skulle ändå bli svårt för både Puffen och Andre att vinna en final mot typ Christian.
Iof verkar de ha fått mångas sympatier efter att ha blivit baktalade när de var i Paradiset.
Kanske det bästa sättet att vinna spelet är att inte spela alls..

Ja, svårt att veta egentligen med dagens publik. Totalt mörker.

-

"Jag kan min physalis" - Christian

"Jag kan min syfilis" - Puffen.

2015-12-02, 19:05
Medlem
Bonaqua604s avatar
Sådär en bitch borta, 3 more to go!
2015-12-02, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TearDrops
Haha, håller faktiskt med. De - speciellt Sara - leker ju svennar.

Men vilket land är hon ifrån (Sara)? Gissade alltid att hon antingen var mixad, svensk och sen ett annat land, men vet ej vilket. Tror inte alls mellanöstern, chansar på något europeiskt land som typ Rumänien, Armenien eller ett annat land i östra delen av Europa.
Ja, precis. De håller med en vit överklass man som är sexistisk. Vad har dom två som har utländskt bakgrund gemensamt med honom? Han skulle ju inte kunna bry sig alls om det minoriteter eller kvinnor i allmänhet går igenom. Alexander var helt klart sexistisk i det han sa och dom håller med honom? Speciellt Isabella sa sjuka och dumma saker.
2015-12-02, 19:20
Medlem
Bonaqua604s avatar
Fast ni ska ju inte tro att detta är det sista vi får se/höra av Sara, produktionen kommer ju garanterat se till så att hon kommer att få påverka på nått sätt ändå, lite som maxén gjorde.
2015-12-02, 19:20
Medlem
Bonaqua604s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Ja, precis. De håller med en vit överklass man som är sexistisk. Vad har dom två som har utländskt bakgrund gemensamt med honom? Han skulle ju inte kunna bry sig alls om det minoriteter eller kvinnor i allmänhet går igenom. Alexander var helt klart sexistisk i det han sa och dom håller med honom? Speciellt Isabella sa sjuka och dumma saker.

Anal-Lisa är Rumänska, det sa hon för några dagar sedan.
2015-12-02, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonaqua604
Anal-Lisa är Rumänska, det sa hon för några dagar sedan.
Jag pratar om Sara och Isabella.
2015-12-02, 19:34
Medlem
bettygoesagogos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SASE1
"Jag kan min physalis" - Christian

"Jag kan min syfilis" - Puffen.
Isabella: Har du lite piller eller pulver åt mig?
Puffen: Ja. Man ska inte väja för de enkla lösningarna, som jag brukar säga.

Citat:
Ursprungligen postat av LillTurken
Förra året gav jag inte BB chatten en sekund. Visste inte ens att den fanns. Var nog lika bra det. För det som förstört den här säsongen för mig är att se hur många tittare tänker. Är så överdrivet jävla vidrigt så folk uppför sig på internet. Jag är inte så bra jag heller, är lättprovocerad.
Romanen 1984 (som Big Brother tagit namnet från) brukar associeras med övervakningssamhället - kameror överallt, folk anger varandra osv. En sak som sällan nämns är 2-minutershatet. Under 2 minuter varje dag sluter invånarna upp på stadens torg, där det projiceras film på nationens fiender. I den kontrollerade och "säkrade" tillvaron får de då utlopp för sina aggressioner genom att skrika och bua. Lite som ett icke-fysiskt gladiatorspel alltså.

Och vad är väl Big Brother om inte ett 2-minutershat. Folk som vi aldrig har träffat (och aldrig kommer att träffa) är horor, äckliga och exkrement.
Min poäng: det är inte personerna i huset som är det sociala experimentet - det är vi.
2015-12-02, 19:35
Medlem
Bonaqua604s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Jag pratar om Sara och Isabella.
Bella är Syrian, och Sara vetefan, bryr mig inte heller för den delen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem