2015-05-27, 00:10
  #1
Medlem
Hunden007s avatar
Verkar som det blir ett Big Brother 2015 trots allt

http://bigbrotherblogg.se/2015/05/26/nu-kan-du-soka-till-big-brother-2015/


Citat:
Nu är det klart! Från och med när detta inlägg publiceras kan vi bekräfta att det kommer bli ett BIG BROTHER 2015. Dock så har vi hört att denna säsong kommer vara utan norrmän. I ansökan som ni kan läsa nedan står det även ”Inspelningen av programmet sker i höst och pågår i ca två månader” vilket skulle kunna betyda att det inte kommer vara 103 dagar i huset denna gång, mer än så vet vi inte just nu.
2015-05-27, 00:42
  #2
Medlem
Förhoppningsvis betyder den förkortade tiden att dom kör 2016 säsong tidigt
2015-05-27, 01:26
  #3
Medlem
Dags att lämna in ansökan snart alltså...
2015-05-27, 10:44
  #4
Medlem
Hunden007s avatar
100 % klart https://www.facebook.com/BigBrotherSverige/photos/a.172233056143232.41520.165667593466445/1006789696020893/?type=1&theater
2015-05-27, 11:33
  #5
Medlem
Bajenjeppes avatar
Jävligt nice!

Jag undrar vad den här nya versionen har för skillnader.

Citat:
Vi gillar dig som är tävlingsinriktad och som vill spela spelet fullt ut

Spela spelet är väl inget man gör i vanliga Big Brother? Där är det väl bara att vara så underhållande som möjligt och hoppas att man inte blir utröstad. Kan det vara så att man i nya versionen får prata taktik, pakta och liknande?
2015-05-27, 11:39
  #6
Medlem
EasyJoes avatar
Jag får ta det här också 2015 Big Brother tråden wow

Varför är det kanal 11 som kör denna gången? Och inte kanal 9 ? båda är under SBS Discovery så blir det Gry igen då ? Och bara 2 månader ?
2015-05-27, 11:40
  #7
Medlem
whosgotthecracks avatar
Min gissningen är (hoppas att det inte stämmer) är, det kommer att vara mer fysiska tävlingar. Mindre fest. Tror BB vill tvätta bort stämpeln att det är "supar-tv" mera "Robinson-aktigt"

Kommer det vara så, så kommer jag inte att titta.
2015-05-27, 11:45
  #8
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EasyJoe
Jag får ta det här också 2015 Big Brother tråden wow

Varför är det kanal 11 som kör denna gången? Och inte kanal 9 ? båda är under SBS Discovery så blir det Gry igen då ? Och bara 2 månader ?

Kanal 11 hette tidigare TV11 innan SBS Discovery köpte kanalen. Med andra ord På Gry-tiden hette den TV11 och ägdes av TV4. Nu är den, precis som Kanal 9 under SBS Discovery.

Kanal 11 får väl nästan anses som större än Kanal 9? Tror man når ut till aningen fler tittare bara genom det valet.
2015-05-27, 11:53
  #9
Medlem
whosgotthecracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Kanal 11 hette tidigare TV11 innan SBS Discovery köpte kanalen. Med andra ord På Gry-tiden hette den TV11 och ägdes av TV4. Nu är den, precis som Kanal 9 under SBS Discovery.

Kanal 11 får väl nästan anses som större än Kanal 9? Tror man når ut till aningen fler tittare bara genom det valet.

Nja, enligt mms. så har kanal 9 betydligt flera tittare. Därför dem ibland brukar lägga stora matcher, som Em eller Vm-kval där istället för kanal 11.
2015-05-27, 13:23
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EasyJoe
Jag får ta det här också 2015 Big Brother tråden wow

Varför är det kanal 11 som kör denna gången? Och inte kanal 9 ? båda är under SBS Discovery så blir det Gry igen då ? Och bara 2 månader ?

Gry tillhör TV4 och kommer knappast bli programledare för BB. Hellre dör jag än att se henne förstöra programmet igen.

Citat:
Ursprungligen postat av whosgotthecrack
Min gissningen är (hoppas att det inte stämmer) är, det kommer att vara mer fysiska tävlingar. Mindre fest. Tror BB vill tvätta bort stämpeln att det är "supar-tv" mera "Robinson-aktigt"

Kommer det vara så, så kommer jag inte att titta.

Hoppas verkligen inte det, BB är ett socialtexperiment. Dom försökte redan under TV4-tiden att "tvätta bort" den stämpeln, vilket bara slutade i att programmet blev ett stort fiasko med censur och PKeri.

Vi som gillar BB vill inte se robinson utan det riktiga BB.

Men hur som helst så är det skönt att få slippa norrbaggarna och att SBS håller kvar programmet. Synd bara att det kommer vara så kort..
2015-05-27, 13:25
  #11
Medlem
Såg nu att det bara kommer bli Adam alsing som är programledare! Hoppas verkligen på att detta blir mer som BB 03-04!!!
2015-05-27, 13:54
  #12
Medlem
whosgotthecracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EuroD
Gry tillhör TV4 och kommer knappast bli programledare för BB. Hellre dör jag än att se henne förstöra programmet igen.



Hoppas verkligen inte det, BB är ett socialtexperiment. Dom försökte redan under TV4-tiden att "tvätta bort" den stämpeln, vilket bara slutade i att programmet blev ett stort fiasko med censur och PKeri.

Vi som gillar BB vill inte se robinson utan det riktiga BB.

Men hur som helst så är det skönt att få slippa norrbaggarna och att SBS håller kvar programmet. Synd bara att det kommer vara så kort..

Eller hur. Hade varit värdelöst. Men jag gillar inte att dem säger. I höst lanserar vi "en ny version" av big brother..
Anar odåd...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in