Lite tankar jag har kring detta:
1. Castingen. Jag hoppas verkligen att rets produktion tar in random folk, dvs folk som inte r "knda" frn olika tidigare sammanhang och som inte knner varandra sen tidigare. Tidigare r har det ofta varit en- eller flera personer som knner- eller iallafall knner till varandra sen tidigare. Redan dr tycker jag att programmet har tappat sitt koncept.
2. Planering. Jag hoppas att uppdragen m.m r ordentligt planerade. Frra ret var ren katastrof. Uppdragen var korta, ogenomtnkta och kndes ihopslngda p 10 minuter. Jag minns srskilt vl ett tillflle dr produktionen skickade in en lapp dr det stod ngot i stil med att dem (dvs produktionen) inte hade ngot uppdrag fr den hr veckan och att deltagarna fick hitta p ett eget uppdrag. Kan man bli en mer less produktion?
3. Censur. terigen kommer frra rets produktion p tal. Nr jag tnker tillbaka p frra rets Big Brother s r det frsta jag kommer att tnka p censuren. Helt rligt knns det som att hlften av Big Brother-ssongen gick ut p att visa censur-loggan istllet fr programmet i sig.
Lyckas dem bra med allt detta s kommer iallafall jag grna att titta p programmet, ven om man sjlvklart kommer att stra sig p en- eller flera deltagare i programmet. Men det hr vl till kan jag tro.