Lite tankar jag har kring detta:
1. Castingen. Jag hoppas verkligen att årets produktion tar in random folk, dvs folk som inte är "kända" från olika tidigare sammanhang och som inte känner varandra sen tidigare. Tidigare år har det ofta varit en- eller flera personer som känner- eller iallafall känner till varandra sen tidigare. Redan där tycker jag att programmet har tappat sitt koncept.
2. Planering. Jag hoppas att uppdragen m.m är ordentligt planerade. Förra året var ren katastrof. Uppdragen var korta, ogenomtänkta och kändes ihopslängda på 10 minuter. Jag minns särskilt väl ett tillfälle där produktionen skickade in en lapp där det stod något i stil med att dem (dvs produktionen) inte hade något uppdrag för den här veckan och att deltagarna fick hitta på ett eget uppdrag. Kan man bli en mer less produktion?
3. Censur. Återigen kommer förra årets produktion på tal. När jag tänker tillbaka på förra årets Big Brother så är det första jag kommer att tänka på censuren. Helt ärligt känns det som att hälften av Big Brother-säsongen gick ut på att visa censur-loggan istället för programmet i sig.
Lyckas dem bra med allt detta så kommer iallafall jag gärna att titta på programmet, även om man självklart kommer att störa sig på en- eller flera deltagare i programmet. Men det hör väl till kan jag tro.