Citat:
Ursprungligen postat av
protekk
Trist när det blir så här.
Hur har du tänkt dig bygga upp ett knarkimperium som du skriver i en annan tråd när du inte har pengar?
Ta jobb som inte kräver utbildningar och erfarenhet som T.ex donken eller städare.
Ska försöka fixa in mig på donken faktiskt, har en kontakt i en grannstad som ligger 20 minuter bort med buss.
Knarkimperiet kommer när jag fixat inkomsten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Svaine
Ja, helt rätt. Men vilken bank lånar ut 100 papp till någon utan inkomst? Förstår att du har det jobbigt nu ts, men försök att ha ett positivt tänk. Det hjälper mer än man kan tro. 100 tusen är mycket pengar, men absolut inget omöjligt att betala av så fort du lyckats få dig en inkomst.
Nej jag försöker tänka positivt. Jag känner mig redo att jobba livet ur mig och verkligen skicka allt till skulderna och endast leva på existensminimumet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Scarabeo
Hör kommer det lite tough love kompis,
Sluta ta lån som du inte kan betala tillbaka.
Sök dig till Norge, där behöver du inte va 20 år gammal och ha 30 års erfarenhet för att få jobb.
Har ingen erfarenhet själv men många åker ju till gardermoen och hanterar bagage osv, lär knappast behövas utbildningar till det. Kanske nån snabbkurs på plats eller liknande.
Även kranbranschen så som flaggmän/signalgivare krävs bara en 4 timmars kurs och du för lätt jobb. Även mkt övertid i den branschen.
PM:a mig om du vill ha namn och nummer till företag som skriker efter folk.
Har PMat dig och faktiskt sökt jobb som undersköterska i Norge!