2015-05-25, 13:05
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muwltiplier
Börja träna och ansök till försvarsmakten.

Med god fysik är väl en sysselsättning garanterat, antar jag.

Franska Framlingslegionen funkar ju ocksa. Dock ar det valdigt tufft att komma in dar, och jag vet inte om de har samma policy med hemlig identitet langre som de brukade ha. Men det funkar ju om man vill fly undan livet i nagra ar, du far ju betalt for att vara dar ocksa sa kanske kommer du ha rad att betala tillbaka nar dina 5 ar blivit avklarade
Citera
2015-05-25, 13:51
Medlem
LugnarNerMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timespirit
Ring runt till alla bolag du är skyldig pengar och kolla hur det fungerar med avbetalningsplan alternativt sök till lyxfällan

På vilket sett kommer lyxfällan hjälpa han NU? Tar ju minst 1 år innan dem kommer.
Citera
2015-05-25, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joonsj
Jag har totalt 100,000 i skulder som snart går till fogden. Den enda realistiska chans jag har över huvud taget är ju att vackert låta det gå till fogden och sedan ge all min inkomst dit - när jag väl har en dvs. Problemet är att jag bor i en mycket liten stad och det finns "inga" jobb här. Jag har sökt till det som finns men de flesta ställen vill att jag har erfarenhet och körkort, och jag har varken eller. Jag håller på att fixa körkortet men jag kan ju inte fixa erfarenhet inom t.ex. vården om jag aldrig får jobba?

Just nu bor jag hos släktingar, men jag är ju som en parasit. De är så vänliga och låter mig bo här tills jag kommit på fötter, men jag kostar ju pengar jag också och det tär på mitt psyke att bara vara en belastning och inte komma någonstans. Varje dag ser likadan ut. Vakna, söka jobb, lata mig och sedan tänka på de skulder jag har och hur chanslös i detta samhälle jag är. Jag fick även diagnosen depression nyligen så det är extra svårt att hitta motivationen att göra saker.

Vad ska jag göra? Jag har inga pengar och inget körkort så jag kan inte söka jobb allt för långt bort. Jag har som sagt skulder som går till fogden så jag kommer få det svårt att hitta lägenhet (?) och ÅÅH, blir så matt. Tack för alla svar och tips.

Trist när det blir så här.
Hur har du tänkt dig bygga upp ett knarkimperium som du skriver i en annan tråd när du inte har pengar?

Ta jobb som inte kräver utbildningar och erfarenhet som T.ex donken eller städare.
Citera
2015-05-25, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Samla dina lån med ett större lån som täcker alla andra lån www.lendo.se. Låna gärna lite mer än vad du är skyldig säg 10-20k mer så har du några månadsavbetalningar där du kan betala av på lånen medans du kommer på fötter och hittar dig ett jobb så du får en inkomst och kan betala tillbaks lånet på.
Ja, helt rätt. Men vilken bank lånar ut 100 papp till någon utan inkomst? Förstår att du har det jobbigt nu ts, men försök att ha ett positivt tänk. Det hjälper mer än man kan tro. 100 tusen är mycket pengar, men absolut inget omöjligt att betala av så fort du lyckats få dig en inkomst.
Citera
2015-05-25, 17:20
Medlem
Scarabeos avatar
Hör kommer det lite tough love kompis,
Sluta ta lån som du inte kan betala tillbaka.
Sök dig till Norge, där behöver du inte va 20 år gammal och ha 30 års erfarenhet för att få jobb.
Har ingen erfarenhet själv men många åker ju till gardermoen och hanterar bagage osv, lär knappast behövas utbildningar till det. Kanske nån snabbkurs på plats eller liknande.
Även kranbranschen så som flaggmän/signalgivare krävs bara en 4 timmars kurs och du för lätt jobb. Även mkt övertid i den branschen.

PM:a mig om du vill ha namn och nummer till företag som skriker efter folk.
Citera
2015-05-25, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av protekk
Trist när det blir så här.
Hur har du tänkt dig bygga upp ett knarkimperium som du skriver i en annan tråd när du inte har pengar?

Ta jobb som inte kräver utbildningar och erfarenhet som T.ex donken eller städare.
Ska försöka fixa in mig på donken faktiskt, har en kontakt i en grannstad som ligger 20 minuter bort med buss.

Knarkimperiet kommer när jag fixat inkomsten.

Citat:
Ursprungligen postat av Svaine
Ja, helt rätt. Men vilken bank lånar ut 100 papp till någon utan inkomst? Förstår att du har det jobbigt nu ts, men försök att ha ett positivt tänk. Det hjälper mer än man kan tro. 100 tusen är mycket pengar, men absolut inget omöjligt att betala av så fort du lyckats få dig en inkomst.
Nej jag försöker tänka positivt. Jag känner mig redo att jobba livet ur mig och verkligen skicka allt till skulderna och endast leva på existensminimumet.

Citat:
Ursprungligen postat av Scarabeo
Hör kommer det lite tough love kompis,
Sluta ta lån som du inte kan betala tillbaka.
Sök dig till Norge, där behöver du inte va 20 år gammal och ha 30 års erfarenhet för att få jobb.
Har ingen erfarenhet själv men många åker ju till gardermoen och hanterar bagage osv, lär knappast behövas utbildningar till det. Kanske nån snabbkurs på plats eller liknande.
Även kranbranschen så som flaggmän/signalgivare krävs bara en 4 timmars kurs och du för lätt jobb. Även mkt övertid i den branschen.

PM:a mig om du vill ha namn och nummer till företag som skriker efter folk.
Har PMat dig och faktiskt sökt jobb som undersköterska i Norge!
Citera
2015-05-25, 19:23
Medlem
SparkMans avatar
Sök till lyxfällan. Då får du sålt saker till överpris samt att de hjälper dig att få ett jobb. För att inte tala om att de tar kontakt med alla inkassobolag och kronofogden för att frysa räntor och lägga upp schyssta avbetalningsplaner.
Citera
2015-05-25, 19:47
Medlem

Sätt dig utanför lokala livsmedelshandlaren och tigg.
Du är skuldfri inom ett år om du ser lite sliten ut.
Citera
2015-05-25, 19:55
Medlem
RutledgeWoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joonsj
Ca 4000 till 5 olika SMS-lånbolag
Ca 50000 till CSN

Kanske inte 100,000 men tog en "stor" summa så att det garanterat täcker allt jag eventuellt är skyldig.

Fokusera på att betala av sms-lånen. Prio ett.
Citera
2015-05-25, 20:48
Medlem
sappys avatar
Sök några enkla jobb kommunalt, typ inom äldreomsorg, handikappade eller barnomsorg.

Ring kommun-växeln, be att få prata med rekryteringsansvarig för tex. LSS och stäm möte. Dom söker ju folk hela tiden, att du saknar erfarenhet är såklart ett minus men spelar ingen större roll i många fall. Berätta snabbt över telefon om dina bra sidor, hur glad du är i att prova på att börja jobba, att du tror att du funkar bra att jobba med människor eller något.

Där har du en enkel väg att hamna på fötter. CSN är inget att oroa sig över, prata med dom bara. SMS-lånen betalar du av med ett annat lån och ger fan i att ta fler lån därefter. Var ju inga större summor heller.
Citera
2015-05-25, 20:50
Medlem
sappys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Sök till lyxfällan. Då får du sålt saker till överpris samt att de hjälper dig att få ett jobb. För att inte tala om att de tar kontakt med alla inkassobolag och kronofogden för att frysa räntor och lägga upp schyssta avbetalningsplaner.

Sen att han säljer sin själ och kommer bli hånad resten av livet är en annan femma. Nån som sett för mkt tv
Citera
2015-05-25, 21:36
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sappy
Sen att han säljer sin själ och kommer bli hånad resten av livet är en annan femma. Nån som sett för mkt tv
Om du frågar Radiotjänst så har jag ingen tv så där brister ditt resonemang.

OnT: Vissa smällar är nog värda att ta om man verkligen behöver hjälp. Sen kanske avslutningspresenten är bidrag till ett körkort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in