• 5
  • 6
2015-05-25, 22:02
Medlem
ShouldBeFines avatar
Du verkar hålla på med droger? Sök till ett behandlingshem och var motiverad att sluta, då kan du be om skuldsanering - tänk dig dock noga för skuldsanering får man sällan mer än en gång i livet.

Citat:
Ursprungligen postat av sqtp
Dra och kriga för isis i en månad så kommer du tillbaka till rehabilitering och försprång i bostadskö/arbetssökning.
IS heter det numera din obildade jävel
Citera
2015-05-25, 22:32
Medlem
sajebiss avatar
Prostituera dig. Säkert ett helvete men alltid en sista utväg...
Citera
2015-05-25, 23:13
Medlem
Har du hört av dig till CSN? Snällare långivare än så hittar du inte, och jag tror man kan få uppskjutet betalningarna tills man har fast inkomst. Sms-bolagen kan säkert också vara resonliga om du hör av dig.

(har inte läst hela tråden, om nån sagt detta tidigare)
Citera
2015-05-26, 01:11
Medlem
Vad var det som var så viktigt att du tog sms-lån? :P
Citera
2015-05-26, 16:56
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joonsj
Jag har totalt 100,000 i skulder som snart går till fogden. Den enda realistiska chans jag har över huvud taget är ju att vackert låta det gå till fogden och sedan ge all min inkomst dit - när jag väl har en dvs. Problemet är att jag bor i en mycket liten stad och det finns "inga" jobb här. Jag har sökt till det som finns men de flesta ställen vill att jag har erfarenhet och körkort, och jag har varken eller. Jag håller på att fixa körkortet men jag kan ju inte fixa erfarenhet inom t.ex. vården om jag aldrig får jobba?

Just nu bor jag hos släktingar, men jag är ju som en parasit. De är så vänliga och låter mig bo här tills jag kommit på fötter, men jag kostar ju pengar jag också och det tär på mitt psyke att bara vara en belastning och inte komma någonstans. Varje dag ser likadan ut. Vakna, söka jobb, lata mig och sedan tänka på de skulder jag har och hur chanslös i detta samhälle jag är. Jag fick även diagnosen depression nyligen så det är extra svårt att hitta motivationen att göra saker.

Vad ska jag göra? Jag har inga pengar och inget körkort så jag kan inte söka jobb allt för långt bort. Jag har som sagt skulder som går till fogden så jag kommer få det svårt att hitta lägenhet (?) och ÅÅH, blir så matt. Tack för alla svar och tips.

Anmäl dig till Lyxfällan! Om de säger nej tar du ett sms-lån till på 20.000 och drar till Indien. Där kan du leva på 20-30 kr om dagen (jag har gjort det) och fundera i några månader på hur du kan lösa din situation. Miljöombyte är nog nödvändigt i din situation...
Citera
2015-05-26, 20:12
Medlem
AndersKullbergs avatar
Haha, en arbetslös sate som uppger att stor del av dagen ägnar han åt att "lata sig", han har även fått "diagnosen depression". Detta var talande och underhållande. Men, jag bryr mig inte.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in