2015-05-25, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetnrtim
Allvarligt sök dig till en utbildning. Csn plus fast jobb efter. Du kmr hamna hos kronis ovasett..

Sök till undersköterska. Första terminen kommer du praktisera många som får tim jobb då. 3 terminer är allt som du behöver plugga.

Sedan kan du få fast anställning statligt eller privat samt jobb hela livet. Sluta kolla jobb kolla utbildningar.

CSN blir nog svårt om han redan är skyldig dom 50 lax för att han har studerat och inte klarat/uppnått dom poäng som han fått utbetalt för.
Citera
2015-05-25, 00:26
Medlem
Agamantums avatar
Du ska gå och söka jobb direkt till Äldreboenden. Gå fysiskt (du) till äldreboende och säg att du vill ha ett jobb.

Även assistans till handikappade. Dvs personlig assistent. Ring till olika assistansföretag imorgon. Du kommer få jobb, du får stänga ner hjärnan lite under jobben, du kommer få okej betalt, så kommer du snart vara skuldfri och ha råd till allt möjligt kul.
Senast redigerad av Agamantum 2015-05-25 kl. 00:28.
Citera
2015-05-25, 02:05
Medlem
csn kan du ju alltid förhandla med och få anstånd tills du får jobb! sms lånen är ju värre men inte speciellt stora, så det löser du väl enkelt. Ditt problem är att du inte fixar ett jobb! du får väl flytta eller skaffa dit körkort!
Du fixar det om du bara vill (eller orkar...)
Citera
2015-05-25, 07:34
Medlem
PlaneratMords avatar
Mcdonalds söker alltid personal.
Citera
2015-05-25, 07:55
Medlem
AlfaQhards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlaneratMord
Mcdonalds söker alltid personal.

Det är en skröna, de vill ha folk med erfarenhet.
Citera
2015-05-25, 08:49
Medlem
sqtps avatar
Dra och kriga för isis i en månad så kommer du tillbaka till rehabilitering och försprång i bostadskö/arbetssökning.
Citera
2015-05-25, 09:55
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sqtp
Dra och kriga för isis i en månad så kommer du tillbaka till rehabilitering och försprång i bostadskö/arbetssökning.
Haha, tänkte föreslå att ta ett lån om så gick på ca 10k för att komma igång med en cannabisodling om jobbmöjligheter är uttömd. Men ditt alternativ är ju både lagligt + att man får en pension.
Citera
2015-05-25, 10:42
Medlem
Ojkans avatar
Varför inte börja plugga något vettigt program så du kan få ett bättre jobb senare?
Citera
2015-05-25, 11:26
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ojkan
Varför inte börja plugga något vettigt program så du kan få ett bättre jobb senare?
Hur skall han kunna plugga när han inte har rätt till mer studielån?
Citera
2015-05-25, 11:33
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joonsj
CSN är efter mig eftersom de betalat mig studiebidrag- och lån för ett antal poäng som jag inte studerat/ej uppnått målen.
Du kan ansöka om att betala mindre till CSN om du har låg inkomst. I ditt fall slipper du betala öht.

Huruvida du tagit poängen eller ej spelar ingen roll. Har du däremot inte varit registrerad på kurserna du fått pengar för blir det problem.

I övrigt borde du försöka slappna av och ta situationen med ro. Det är inte ditt fel att välfärdssystemet inte anpassat sig till vårt nya post scarcity-samhälle och infört en ovillkorlig medborgarlön som går att leva på utan efterblivna krav på att söka låtsasjobb som inte finns.
Senast redigerad av KonungHonung 2015-05-25 kl. 11:39.
Citera
2015-05-25, 12:36
Medlem
xtrftw1337s avatar
Det enda jag kan tänka mig är socialtjänsten, det är ju trots allt detta dom är till för.
Citera
2015-05-25, 13:00
Medlem
Muwltipliers avatar
Börja träna och ansök till försvarsmakten.

Med god fysik är väl en sysselsättning garanterat, antar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in