Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-14, 12:03
  #361
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Jag hade 2 års utgifter likvida när jag slutade jobba men har inte fyllt på i takt och ligger nu i princip 100% på börsen och säljer av ungefär en gång i kvartalet. Inget jag egentligen rekommenderar och var ren tur att jag inte behövde sälja mitt i värsta raset förra året.

Jag har nog tänkt ligga på tre års behov i likvider. Men det jag undrar mest är om man blir olycklig av att inte jobba? I takt med att möjligheten att faktiskt kunna sluta jobba blir tanken på vad jag ska göra istället skrämmande.
Citera
2021-03-14, 12:13
  #362
Medlem
Enydrions avatar
Tja, jag sparade väl pengar som blev över från lönen, köpte mc när jag fyllde 18, sålde den efter några år och köpte fabriksny bil istället, den hade jag kvar typ 20 år, då köpte jag hus, begagnat som var 10 år gammalt, sen löste jag lånen på det efter ett halvår och då hade första bilen tjänat ut, så då köpte jag en fabriksny bil igen, och den har jag kvar fortarande, den är väl typ 22 år nu eller nått...
Har ca 4 miljoner på olika bankkonton just nu, och inga lån. Börjar bli dags för en ny bil när denna klappar ihop...
Citera
2021-03-14, 18:14
  #363
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expired
Jag har nog tänkt ligga på tre års behov i likvider. Men det jag undrar mest är om man blir olycklig av att inte jobba? I takt med att möjligheten att faktiskt kunna sluta jobba blir tanken på vad jag ska göra istället skrämmande.
Ja, det rekommenderas att ha mål och drömmar. Mår du bra av att jobba så fortsätt med det tills du kommer på vad du vill göra istället.

Sista året har varit bedrövligt. Jag kräks på Netflix.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback