Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Jag är inte alls så begeistrad över Khediras flytt till Juve. De italienska mästarna är inte i ett läge där rutin och där vana att spela stora matcher är av yttersta vikt. Inte heller är man i behov av Khediras fysik och (före detta?) löpstyrka. Visserligen behöver man bredda det centrala mittfältet något, men ska man göra det med någon som så uppenbart suktar efter speltid? Blir dagens spelare i Juventus kvar även nästa säsong - så tar han inte en ordinarie plats. Nu är i och för sig Allegri duktig på att använda hela sin trupp - men Khedira gnällde över utebliven speltid i Real. Nu riskerar han att bli rotationsspelare i en mindre klubb än så.
Spelmässigt har jag länge sett Khedira som överskattad, och som en spelare inkompatibel med dagens fotboll. I Allegris 4-3-1-2 utsätts han dock inte lika mycket i speluppbyggnaden så som han gör i ett 4-2-3-1. Hans speltekniska brister kommer därför inte att synas lika hårt av motståndarna.
Men totalt sett ett litet jaha över värvningen. Man hade kunnat få in en annan rotationsspelare som mer vetat sin roll, och som säkerligen inte skulle sitta på samma lön.
Marotta har chans att fixa en spelare som är 28 och har vunnit nästan allt. Helt gratis och en lön på 4 miljoner euro (enligt media). Han verkar ju gått ner flera miljoner i lön bara för att komma till Juve. Man är dum om man inte slår till då. Det vet Marotta. Marotta vet också att Pirlo börjar bli till åren. Som juventino ser inget fel med denna värvning alls. Många oroade sig över att Sturaro inte skulle få speltid när han kom till Juventus i Januari. Några veckor efter skadade sig Pogba och Pirlo. Sen fick han starta CL semi mot Real Madrid. Det jag menar är att man behöver bredd. Man vet aldrig vad som händer. Jag är säker på att Khedira kommer få speltid. Jag tror inte heller Khedira kommer gnälla. Sånt verkar inte hända i dagens Juventus.
Om spelaren Khedira har jag inte så stor koll på, jag litar helt enkelt på ledningen. Jag är dock säker på att Khedira inte kommer leka någon Pirlo. Det kommer Marchisio göra. Ett mittfält med Marchisio, Pogba, Khedira och Vidal låter inte så dåligt.