2015-05-31, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Använd huvudet lite, menade ju såklart den Luiz som SPELAR i Chelsea, alltså Fillipe.

Då borde du kanske skrivit Luis och inte Luiz?
Citera
2015-05-31, 12:00
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
http://www.viasatsport.se/nyheter/fotboll/bekraftat-juventus-varvar-jagade-mittfaltaren/

Det har varit på gång en längre tid och nu bekräftar Juventus också. Real Madrids jagade Sami Khedira spelar nästa säsong hos det italienska mästarlaget.
– Vi gör det officiellt nästa vecka, säger sportchefen Beppe Marotta till Sky Sport Italia.

Nu måste minst Pogba eller Vidal / Båda vara på väg bort ?
Ja..Tror inte Khedira flyttar för att igen riskera bänken. Då hade han kunnat stanna eller flyttat hem till Tyskland.
Citera
2015-05-31, 13:30
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Pirlo hänger även ganska löst, han vill nog till USA. Både Pogba och Vidal lär dock inte försvinna, det håller jag som höst osannolikt. En av dessa var ju på väg bort redan inför den här säsongen så det kan nog ske om rätt bud kommer. Vidal till Real Madrid känns som ett ganska hett tips.

Pirlo tror jag också hänger löst. Men oavsett så kommer Khedira ta Pirlos plats i elvan. Marchisio tar Pirlos roll och Khedira tar Marchisios. Jag tror inte Pogba eller Vidal drar. Vidal har ständigt gått ut i media och sagt att han älskar att spela i Juventus samtidigt som jag inte ser några lag som verkligen lockar honom. Real Madrid med Benitez? Nej. Marotta har ständigt sagt att Pogba lämnar bara om han vill lämna. Senaste jag läste var att Pogba vill stanna ett år till. Sen blir det nog Barcelona.

Allegri har saknat mittfältare för sitt 4-3-1-2. Man kommer kunna rotera fint med Marchisio, Khedira, Pogba, Vidal och Pirlo. Dessutom har man Sturaro och Pereyra där också. Underbart mittfält.
Citera
2015-05-31, 14:01
Medlem
anteri17s avatar
Jag är inte alls så begeistrad över Khediras flytt till Juve. De italienska mästarna är inte i ett läge där rutin och där vana att spela stora matcher är av yttersta vikt. Inte heller är man i behov av Khediras fysik och (före detta?) löpstyrka. Visserligen behöver man bredda det centrala mittfältet något, men ska man göra det med någon som så uppenbart suktar efter speltid? Blir dagens spelare i Juventus kvar även nästa säsong - så tar han inte en ordinarie plats. Nu är i och för sig Allegri duktig på att använda hela sin trupp - men Khedira gnällde över utebliven speltid i Real. Nu riskerar han att bli rotationsspelare i en mindre klubb än så.

Spelmässigt har jag länge sett Khedira som överskattad, och som en spelare inkompatibel med dagens fotboll. I Allegris 4-3-1-2 utsätts han dock inte lika mycket i speluppbyggnaden så som han gör i ett 4-2-3-1. Hans speltekniska brister kommer därför inte att synas lika hårt av motståndarna.

Men totalt sett ett litet jaha över värvningen. Man hade kunnat få in en annan rotationsspelare som mer vetat sin roll, och som säkerligen inte skulle sitta på samma lön.
Citera
2015-05-31, 14:48
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Pirlo tror jag också hänger löst. Men oavsett så kommer Khedira ta Pirlos plats i elvan. Marchisio tar Pirlos roll och Khedira tar Marchisios. Jag tror inte Pogba eller Vidal drar. Vidal har ständigt gått ut i media och sagt att han älskar att spela i Juventus samtidigt som jag inte ser några lag som verkligen lockar honom. Real Madrid med Benitez? Nej. Marotta har ständigt sagt att Pogba lämnar bara om han vill lämna. Senaste jag läste var att Pogba vill stanna ett år till. Sen blir det nog Barcelona.

Allegri har saknat mittfältare för sitt 4-3-1-2. Man kommer kunna rotera fint med Marchisio, Khedira, Pogba, Vidal och Pirlo. Dessutom har man Sturaro och Pereyra där också. Underbart mittfält.
Tror nog Pogba ryker..Han är het som ett strykjärn på marknaden. Man ska inte tro på allt som man läser. Barca, Real, PSG kommer göra allt för att få honom.

Khedira är en otroligt osmart och oekonomisk värvning annars.

Lägg till att Pirlo troligen går med.
Citera
2015-05-31, 15:21
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Då borde du kanske skrivit Luis och inte Luiz?

Det är inte lätt för grabbarna när förnamnen sällan visas på fifa 15 hahaha.

Ont.

Ryktas lite om Navas (real Madrid) till LFC, men inget annat än svaga rykten än sålänge, men han skulle vara given 1a och precis vad LFC behöver.
Citera
2015-05-31, 15:39
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Det är inte lätt för grabbarna när förnamnen sällan visas på fifa 15 hahaha.

Ont.

Ryktas lite om Navas (real Madrid) till LFC, men inget annat än svaga rykten än sålänge, men han skulle vara given 1a och precis vad LFC behöver.

var ju bara några dagar sen Navas sa att han ville vara kvar i real även fast han knappt fått spela, att han känner sig som en real spelare.

"Och om någon ska köpa Lacazette så lär de få betala.
– En övergångssumma på 50 miljoner euro är inte tillräckligt för honom. Han är ovärderlig."
Lyons president.

Chelsea köper väll honom då.
Citera
2015-05-31, 15:48
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
var ju bara några dagar sen Navas sa att han ville vara kvar i real även fast han knappt fått spela, att han känner sig som en real spelare.

"Och om någon ska köpa Lacazette så lär de få betala.
– En övergångssumma på 50 miljoner euro är inte tillräckligt för honom. Han är ovärderlig."
Lyons president.

Chelsea köper väll honom då.

Det är mer att det ryktas att LFC ska lägga bud på Navas, har nog inget med honom att göra än.
Citera
2015-05-31, 16:24
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag är inte alls så begeistrad över Khediras flytt till Juve. De italienska mästarna är inte i ett läge där rutin och där vana att spela stora matcher är av yttersta vikt. Inte heller är man i behov av Khediras fysik och (före detta?) löpstyrka. Visserligen behöver man bredda det centrala mittfältet något, men ska man göra det med någon som så uppenbart suktar efter speltid? Blir dagens spelare i Juventus kvar även nästa säsong - så tar han inte en ordinarie plats. Nu är i och för sig Allegri duktig på att använda hela sin trupp - men Khedira gnällde över utebliven speltid i Real. Nu riskerar han att bli rotationsspelare i en mindre klubb än så.

Spelmässigt har jag länge sett Khedira som överskattad, och som en spelare inkompatibel med dagens fotboll. I Allegris 4-3-1-2 utsätts han dock inte lika mycket i speluppbyggnaden så som han gör i ett 4-2-3-1. Hans speltekniska brister kommer därför inte att synas lika hårt av motståndarna.

Men totalt sett ett litet jaha över värvningen. Man hade kunnat få in en annan rotationsspelare som mer vetat sin roll, och som säkerligen inte skulle sitta på samma lön.

Marotta har chans att fixa en spelare som är 28 och har vunnit nästan allt. Helt gratis och en lön på 4 miljoner euro (enligt media). Han verkar ju gått ner flera miljoner i lön bara för att komma till Juve. Man är dum om man inte slår till då. Det vet Marotta. Marotta vet också att Pirlo börjar bli till åren. Som juventino ser inget fel med denna värvning alls. Många oroade sig över att Sturaro inte skulle få speltid när han kom till Juventus i Januari. Några veckor efter skadade sig Pogba och Pirlo. Sen fick han starta CL semi mot Real Madrid. Det jag menar är att man behöver bredd. Man vet aldrig vad som händer. Jag är säker på att Khedira kommer få speltid. Jag tror inte heller Khedira kommer gnälla. Sånt verkar inte hända i dagens Juventus.

Om spelaren Khedira har jag inte så stor koll på, jag litar helt enkelt på ledningen. Jag är dock säker på att Khedira inte kommer leka någon Pirlo. Det kommer Marchisio göra. Ett mittfält med Marchisio, Pogba, Khedira och Vidal låter inte så dåligt.
Citera
2015-05-31, 16:29
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Tror nog Pogba ryker..Han är het som ett strykjärn på marknaden. Man ska inte tro på allt som man läser. Barca, Real, PSG kommer göra allt för att få honom.

Khedira är en otroligt osmart och oekonomisk värvning annars.

Lägg till att Pirlo troligen går med.

Så man ska inte tro på allt man läser. Sen antar jag du läst att PSG, Barca, Real vill ha honom? Den enda källan jag tar någorlunda seriöst är Di Marzio. Enligt honom har han tackat nej till PSG flera gånger. Dessutom med en lön på 12 miljoner euro per år. Barca kan inte värva i år. Sen har vi Real Madrid. Visst allt kan hända, men jag tror hellre han sitter säkert i Juventus båten tills efter EM i Frankrike än att ha en Benitez i sitt öra.

Vart är Khedira en oekonomisk värvning? Kan man få en mer erfaren mittfältare för 0 euro?
Citera
2015-05-31, 16:41
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Så man ska inte tro på allt man läser. Sen antar jag du läst att PSG, Barca, Real vill ha honom? Den enda källan jag tar någorlunda seriöst är Di Marzio. Enligt honom har han tackat nej till PSG flera gånger. Dessutom med en lön på 12 miljoner euro per år. Barca kan inte värva i år. Sen har vi Real Madrid. Visst allt kan hända, men jag tror hellre han sitter säkert i Juventus båten tills efter EM i Frankrike än att ha en Benitez i sitt öra.

Vart är Khedira en oekonomisk värvning? Kan man få en mer erfaren mittfältare för 0 euro?
Khedira skall ha krävt runt 10 m€ brutto av RM. Vad blir lönen? Kan mycket väl bli oekonomiskt med tanke på att han spelmässigt varit i Allsvenskklass de gånger han spelat denna säsong.

Tror inte på Pogba till varken RM eller PSG. Mycket möjligt att Barca köper och lånar ut till Juve 6-12 månader, tills bannet lyfts.
Senast redigerad av hakansukkur 2015-05-31 kl. 16:45.
Citera
2015-05-31, 16:51
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakansukkur
Khedira skall ha krävt runt 10 m€ brutto av RM. Vad blir lönen? Kan mycket väl bli oekonomiskt med tanke på att han spelmässigt varit i Allsvenskklass de gånger han spelat denna säsong.

Tror inte på Pogba till varken RM eller PSG. Mycket möjligt att Barca köper och lånar ut till Juve 6-12 månader, tills bannet lyfts.
Precis. Han ju inte gratis heller..Det finns ju något som heter sign on. Därav kan dom acceptera en något lägre lön. Det verkar många barn här inne inte greppa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in