Citat:
Ursprungligen postat av
MentosFruitcore
Nja, om Martinez får välja mellan Liverpool eller Arsenal råder det ingen tvekan om att han kommer välja Arsenal. CL-spel, har börjat vinna titlar och är på alla sätt överlägsna Liverpool spelmässigt.
32 miljoner pund för Benteke känns dock helt galet för Liverpools dels. Benteke passar väl Arsenals spelstil bättre? Liknar Giroud i sin spelstil.
Frågan är väl snarare varför Arsenal skulle välja Martinez. Wenger kommer inte lägga några större pengar på en 29-åring.
Benteke har jag också väldigt svårt att se i Arsenal. Jag tror att man vill ha någonting annat än Giroud, inte en ersättare. Det var någonstans oerhört synd att man klantade sig och provocerade rödingarna med Suarez-dealen när det var aktuellt, och att man inte bara gav 60 miljoner eller något sådant som hade fått Liverpool att överväga det. För Suarez hade varit perfekt i Arsenal och den spelartypen går inte att köpa just nu. Om det hade inneburit att vi inte kunnat köpa Özil samma år så hade det varit okej. Offensiva mittfältare har funnits att få tag på, men inte anfallare.
Personligen hoppas jag att Wenger som tidigare går efter toppklass även i år, och vilken position det råkar vara skiter jag i så länge det inte är i konkurrens med Özil eller Alexis. Det är bara att vara öppen för allt och ta det som är bäst kvalitet som finns tillgängligt.