2015-07-19, 20:48
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Skojar du eller? Varför skulle Bayern sälja dem för? Kom igen va, Van Gaal kan vilja ha Hoeneß som personlig fotmassör i halvtidsvilan, betyder det att det är ett troligt scenario?

Vissa måste ju landa lite och lära sig källkritik. Att Bayern skulle sälja Müller och Lewandowski är lika troligt som att Barcelona skulle ta och sälja Neymar, Messi, Iniesta och Suarez till United i år.

Schweinsteiger gick till united endast, och endast bara för att han inte fick förlängt kontrakt på 3 år hos Bayern. Det betyder inte att hela Bayern kan tänka sig att flytta till lill-Adolf Van Gaal.

Ditt Bayerska tyskrunk är aningen tröttsamt. Det enda du skriver är hur osannolikt det är att Bayern-spelare skulle lämna laget. Var det inte Kroos, så var det Schweini - och snart kanske Götze. Trots dina tvärsäkra nej.

Dessutom. Är du medveten i vilken tråd du skriver i? Om van Gaal vill ha både Muller och Lewa, så skrivs det troligtvis här. Inte någonstans har Ezzelino tagit ställning till om det är sant eller sannolikt. "Det sägs...".

Du är tröttsammast i den här tråden. Bara stick.

Jag reserverar mig för att du inte varit ute och vevat om Kroos eller Schweini. Jag orkar inte leta källor.
Citera
2015-07-19, 20:56
Medlem
tiden då united kunde dra till sig dem stora stjärnorna är för bi imo.
Citera
2015-07-19, 21:07
Medlem
PK där Pep snackar på fyra olika språk, och då vet vi att han såklart även pratar åtminstone italienska:
https://www.youtube.com/watch?v=0QPeA7jlTYc

Jag håller med om att detta är den löjliga tråden om den löjliga säsongen. Man ska inte utesluta något. Och media vänder och vrider på orden, samt fokuserar på olika saker.

Som jag och cyberkalle visade så hade samma presskonferens tolkats på olika vis av italiensk respektive tysk media. För att man vill, kan och för att skapa intresse. Löjligt.

Finns ingen anledningf att gräva ner sig i skyttegravar. På tal om det så sökte jag som hastigast efter någon cool sång om untreu på youtube. Hade hoppats på någon Nina Hagen, men det enda som dök upp var Wenn alle untreu werde…
Senast redigerad av Brille68 2015-07-19 kl. 21:09.
Citera
2015-07-19, 21:15
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Det sägs ju nu att Van Gaal vill ha Lewandowski och Thomas Müller till United också. Där hoppas jag att Bayern säger nej, eller sätter ett så högt pris att det inte blir aktuellt.
Müller och van Gaal har riktigt starka band efter det att han tog upp Müller i a-laget så vem vet men jag tror inte att han säljs.

Lewandowskis stora dröm redan innan Dortmund var att få spela i Bayern så jag tror inte att han vill lämna nu i alla fall .
Citera
2015-07-19, 21:17
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
PK där Pep snackar på fyra olika språk, och då vet vi att han såklart även pratar åtminstone italienska:
https://www.youtube.com/watch?v=0QPeA7jlTYc

Jag håller med om att detta är den löjliga tråden om den löjliga säsongen. Man ska inte utesluta något. Och media vänder och vrider på orden, samt fokuserar på olika saker.

Som jag och cyberkalle visade så hade samma presskonferens tolkats på olika vis av italiensk respektive tysk media. För att man vill, kan och för att skapa intresse. Löjligt.

Finns ingen anledningf att gräva ner sig i skyttegravar. På tal om det så sökte jag som hastigast efter någon cool sång om untreu på youtube. Hade hoppats på någon Nina Hagen, men det enda som dök upp var Wenn alle untreu werde…
Hahaha du briljerar med ett klassinlägg.
Citera
2015-07-19, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Müller och van Gaal har riktigt starka band efter det att han tog upp Müller i a-laget så vem vet men jag tror inte att han säljs.

Lewandowskis stora dröm redan innan Dortmund var att få spela i Bayern så jag tror inte att han vill lämna nu i alla fall .

Det är väl i så fall om Pep skulle ha något otalt med Lewa, som han ju haft med flera så kallade riktiga strikers. Müller har som sagt bra relation med LvG. Men tror inte heller det är särskilt troligt, men jag kan se kopplingarna ändå och United skulle förstås hugga om möjligheten fanns (liksom många andra lag skulle göra).

Citat:
Ursprungligen postat av derauto
tiden då united kunde dra till sig dem stora stjärnorna är för bi imo.

Säger du nu när man värvat fler storstjärnor än nånsin. United har värvat relativt få storstjärnor i sina dagar, på senare år har man dragit hem fler färdiga spelare som Di Maria ifjol och Schweinsteiger nu än nånsin egentligen. Såna affärer gjorde man sällan förut.
Citera
2015-07-19, 21:36
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Ditt Bayerska tyskrunk är aningen tröttsamt. Det enda du skriver är hur osannolikt det är att Bayern-spelare skulle lämna laget. Var det inte Kroos, så var det Schweini - och snart kanske Götze. Trots dina tvärsäkra nej.

Dessutom. Är du medveten i vilken tråd du skriver i? Om van Gaal vill ha både Muller och Lewa, så skrivs det troligtvis här. Inte någonstans har Ezzelino tagit ställning till om det är sant eller sannolikt. "Det sägs...".

Du är tröttsammast i den här tråden. Bara stick.

Jag reserverar mig för att du inte varit ute och vevat om Kroos eller Schweini. Jag orkar inte leta källor.

Jag vet att mitt inlägg blev i en väldigt aggressiv ton. Det var inte som menat till Ezzelino personligen egentligen.

Men nu börjar det faktiskt gå över styr. Bayern är efter Real och Barcelona det mest attraktiva laget i världen för fotbollsspelare. Men många verkar inte förstå det här då man verkar tro att United eller andra lag kan komma in och plundra Bayern som om de vore Southampton.

Att Kroos ville lämna gjorde många förvånade, men inte att Schweinsteiger ville. Det har varit allmänt känt länge att han ville prova något nytt innan han slutade.

Men precis som förra året när Kroos såldes så började folk här på Flashback tro att Real kunde gå in och plundra varenda lovande spelare i Bayern. Det var Alaba, Lewandowski och Müller som alla skulle lämna precis som Kroos.

Herregud, även om det här är en Silly-tråd så måste det väl ändå finnas någon trovärdighet bakom? Det är ju inte precis så att ett rykte om Ronaldo till Rosenborg skulle tas upp som något seriöst här va?

Lewandowski, Müller och Götze var tillsammans med Bernat de spelare som fick absolut mest speltid förra året i Bayern. Varför skulle man sälja alla dessa helt plötsligt?
Citera
2015-07-19, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Det är väl inte så chockerande? James fick spela som nummer tio varje gång han spelade. Till skillnad från Isco som oftast fick husera i de lägre centrala.
Nja... ditt lag hade aldrig en 10:a position under förra säsongen. James spelade aningen som LM eller vissa gånger som RM...
Citera
2015-07-19, 21:45
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Herregud, även om det här är en Silly-tråd så måste det väl ändå finnas någon trovärdighet bakom? Det är ju inte precis så att ett rykte om Ronaldo till Rosenborg skulle tas upp som något seriöst här va?
---

Det är ju inte alls jämförbart, det förstår du nog själv. Att Van Gaal värvat bl.a. Schweinsteiger och nu sägs rikta sitt intresse mot Müller och Lewandowski anses av sajten Sillyseason.com vara relevant att berätta - och jag anser att det bör kunna nämnas i en silly season-tråd på Flashback utan att du ska behöva koka över av upprördhet:

http://sillyseason.com/football/louis-van-gaal-eyes-bayern-munich-duo-50721/

Citat:
After signing three midfielders over the summer and a right-back, Van Gaal is now ready to turn his attentions to striking options, and after seeing both Radamel Falcao and Robin Van Persie leave the club, he’s in need of options.---

Lewandowski and Muller are the two stars United are interested in, but they will come with hefty price-tags from the Bundesliga champions, who have already lost Schweinsteiger to the Premier League side.
Citera
2015-07-19, 21:47
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Jag vet att mitt inlägg blev i en väldigt aggressiv ton. Det var inte som menat till Ezzelino personligen egentligen.

Men nu börjar det faktiskt gå över styr. Bayern är efter Real och Barcelona det mest attraktiva laget i världen för fotbollsspelare. Men många verkar inte förstå det här då man verkar tro att United eller andra lag kan komma in och plundra Bayern som om de vore Southampton.

Att Kroos ville lämna gjorde många förvånade, men inte att Schweinsteiger ville. Det har varit allmänt känt länge att han ville prova något nytt innan han slutade.

Men precis som förra året när Kroos såldes så började folk här på Flashback tro att Real kunde gå in och plundra varenda lovande spelare i Bayern. Det var Alaba, Lewandowski och Müller som alla skulle lämna precis som Kroos.

Lewandowski, Müller och Götze var tillsammans med Bernat de spelare som fick absolut mest speltid förra året i Bayern. Varför skulle man sälja alla dessa helt plötsligt?
Fan vad jag kommer att garva om Alaba kommer till RM och Müller oxå går. Att allt inte står rätt till i Bayern sen Pep kom är ju ganska uppenbart.
Citera
2015-07-19, 22:02
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Nja... ditt lag hade aldrig en 10:a position under förra säsongen. James spelade aningen som LM eller vissa gånger som RM...
Erm jo. När alla var friska var James en tia. Ibland t.o.m. Isco spela defensiv mittfältare bakom James som tia.

4-3-3 var en nödlösning när James gick sönder. 4-2-3-1 var Carlitos grundformation
Citera
2015-07-19, 22:02
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Det är ju inte alls jämförbart, det förstår du nog själv. Att Van Gaal värvat bl.a. Schweinsteiger och nu sägs rikta sitt intresse mot Müller och Lewandowski anses av sajten Sillyseason.com vara relevant att berätta - och jag anser att det bör kunna nämnas i en silly season-tråd på Flashback utan att du ska behöva koka över av upprördhet:

http://sillyseason.com/football/louis-van-gaal-eyes-bayern-munich-duo-50721/

Absolut, men precis som jag sa så är det inte ditt inlägg, utan att det systematiskt i den här tråden ses på Bayern som någon säljarklubb utan dragkraft.

http://www.sport1.de/fussball/bundesliga/2015/07/karl-heinz-rummenigge-keine-weiteren-abgaenge-zu-manchester-united

Men samtidigt, hur trovärdigt tycker du det är med en nyhet om att United skulle köpa Bayerns BÅDA och ENDA anfallare?

Jag menar inte att det är fel att länka sånt, utan att allt sånt ska tas med en stor skopa salt.

Citat:
Ursprungligen postat av hakansukkur
Fan vad jag kommer att garva om Alaba kommer till RM och Müller oxå går. Att allt inte står rätt till i Bayern sen Pep kom är ju ganska uppenbart.

Hur står inte allt rätt till menar du? Det stormar mindre i Bayern än vad det gjort på 30 år tror jag. Det är lugnare än någonsin i FC Hollywood. Och ni som inte vet varför klubben kallas det bör kolla upp varför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in