Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Ditt Bayerska tyskrunk är aningen tröttsamt. Det enda du skriver är hur osannolikt det är att Bayern-spelare skulle lämna laget. Var det inte Kroos, så var det Schweini - och snart kanske Götze. Trots dina tvärsäkra nej.
Dessutom. Är du medveten i vilken tråd du skriver i? Om van Gaal vill ha både Muller och Lewa, så skrivs det troligtvis här. Inte någonstans har Ezzelino tagit ställning till om det är sant eller sannolikt. "Det sägs...".
Du är tröttsammast i den här tråden. Bara stick.
Jag reserverar mig för att du inte varit ute och vevat om Kroos eller Schweini. Jag orkar inte leta källor.
Jag vet att mitt inlägg blev i en väldigt aggressiv ton. Det var inte som menat till Ezzelino personligen egentligen.
Men nu börjar det faktiskt gå över styr. Bayern är efter Real och Barcelona det mest attraktiva laget i världen för fotbollsspelare. Men många verkar inte förstå det här då man verkar tro att United eller andra lag kan komma in och plundra Bayern som om de vore Southampton.
Att Kroos ville lämna gjorde många förvånade, men inte att Schweinsteiger ville. Det har varit allmänt känt länge att han ville prova något nytt innan han slutade.
Men precis som förra året när Kroos såldes så började folk här på Flashback tro att Real kunde gå in och plundra varenda lovande spelare i Bayern. Det var Alaba, Lewandowski och Müller som alla skulle lämna precis som Kroos.
Herregud, även om det här är en Silly-tråd så måste det väl ändå finnas någon trovärdighet bakom? Det är ju inte precis så att ett rykte om Ronaldo till Rosenborg skulle tas upp som något seriöst här va?
Lewandowski, Müller och Götze var tillsammans med Bernat de spelare som fick absolut mest speltid förra året i Bayern. Varför skulle man sälja alla dessa helt plötsligt?