2015-07-16, 11:27
Medlem
Imbazs avatar
LFC sägs ha lagt ett bud på Rondon nu.

Har ingen koll på honom, någon som vet vad för typ av anfallare han är?
Citera
2015-07-16, 11:42
Medlem
United ryktas höja budet på Ramos till 60m euro (563 miljoner).

Som Unitedfan kan man nästan bara gråta över den summan. Har aldrig gillat Ramos, och jag kan verkligen inte förstå varför Ed vill göra honom till den dyraste försvararen någonsin. Finns många bättre alternativ som inte ens är i närheten av lika dyra (Otamendi till exempel).
Citera
2015-07-16, 11:48
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer

Som Unitedfan kan man nästan bara gråta över den summan. Har aldrig gillat Ramos, och jag kan verkligen inte förstå varför Ed vill göra honom till den dyraste försvararen någonsin. Finns många bättre alternativ som inte ens är i närheten av lika dyra (Otamendi till exempel).

Nä Otamendi kostar ju bara 50m euro. Det är ju nästan rimligt....
Citera
2015-07-16, 11:49
Medlem
Citat:

Otamendi är dock inte alls lika bra som Ramos.
Citera
2015-07-16, 12:28
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
LFC sägs ha lagt ett bud på Rondon nu.

Har ingen koll på honom, någon som vet vad för typ av anfallare han är?

Powerhouse-striker typ som är rätt allround. Jävligt snabb men samtidigt stark och rätt teknisk.

Såvida det är han från Malaga.
Citera
2015-07-16, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Nä Otamendi kostar ju bara 50m euro. Det är ju nästan rimligt....

Senaste jag läste var 30m, vilket var summan jag baserade jämförelsen på. 50m så är det mer tveksamt.

Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Otamendi är dock inte alls lika bra som Ramos.

Fast Ramos är ju inte så "bra". Vårdslösa kort och mycket misstag i de få matcher jag ser med Real. Han är såklart en jävla uppgradering mot Smalling och Jones men man får ju se till priset också.
Citera
2015-07-16, 12:40
Medlem
ischs avatar
Citat:
Senaste jag läste var 30m, vilket var summan jag baserade jämförelsen på. 50m så är det mer tveksamt.

Fast Ramos är ju inte så "bra". Vårdslösa kort och mycket misstag i de få matcher jag ser med Real. Han är såklart en jävla uppgradering mot Smalling och Jones men man får ju se till priset också.

Den stora skillnaden mellan Ramos och Otamendi är ju att Ramos är en betydligt större ledare och har ett helt annat erfarenhetskapital att ta av, vilket skulle vara väldigt positivt när det gäller att styra upp Uniteds försvar som faktist har rätt god potensial att bli riktigt bra med en ledare. Jag är postiv till Otamendi för rätt pris och tror att Smalling kan bli den ledare som saknas men om man kan få Ramos är det helt klart intressant då det kommer lyfta hela backlinjen.
Citera
2015-07-16, 12:45
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ramos gör sällan misstag när han får spela med Varane. Pepe likaså. De två ihop är dock för aggressiva för att det skall funka. Så länge Smalling släpper så skulle Ramos vara PLs bästa back. Utan tvekan. Dessutom har han speeden för att utesluta sånt som hände när ni mötte Sterling exempelvis.

Återigen så skulle jag bli otroligt,otroligt besviken om Ramos lämnade Real. Finns inte en enda jag vill ha som ersättare. Absolut inte en italienare. Absolut inte någon brasse. Isåfall skall det vara om Nacho på något sätt blev världsbäst
Citera
2015-07-16, 14:16
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Powerhouse-striker typ som är rätt allround. Jävligt snabb men samtidigt stark och rätt teknisk.

Såvida det är han från Malaga.

Joo, han spelar dock i Zenit nu. Ayre ska ha kollat på honom under copa america.

Skulle passa in i premier league då ?
Citera
2015-07-16, 14:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Joo, han spelar dock i Zenit nu. Ayre ska ha kollat på honom under copa america.

Skulle passa in i premier league då ?

"kollat"? Ayre är ingen jävla scout.

Får nog hålla med Cambijo att Ramos skulle vara fantastisk i rätt omgivning, med rätt spelare.
Citera
2015-07-16, 15:01
Medlem
cyberkalles avatar
Ska vara klart nu med Vidal till Bayern.
http://www.sport1.de/fussball/bundesliga/2015/05/transfermarkt-transfergeruechte-aus-der-bundesliga-und-den-top-ligen
Citera
2015-07-16, 15:15
Medlem
Varför fan skulle Reus gå till Liverpool? Vad finns det och hämta där för Reus. Rodgers kan ju ingen se som en drömtränare, och Liverpool har tappat sin glans, ett mittengäng.

Om Reus går blir det till en riktig topklubb, antagligen i La Liga. Ni vet vilka jag menar

Citat:
Ursprungligen postat av Nomenescio
United 15/16

Realistiskt

Victor Valdes
Darmian Otamendi Smalling Shaw
Bastian Morgan Herrera
Mata Rooney Di Maria

Drömmen

--------------David De Gea
Darmian Otamendi Varane Alaba
---------------------Matic
----------Bastian------Kroos
Reus---------------------------Griezmann
------------------Muller

Skulle varken kalla dina elvor för drömm, eller realistisk.. Otamendi vill ju lämna men högst tveksamma på att United skulle gå med på klausulen.. (Tycker det lutar åt en etablerad stjärnback i form av Ramos..) Känns mer som en "nya-United" värvning.

Snarare en Carrick som kniper en startplats och Morgan får ses som en lärling under säsongen.

Valdes och Di Maria är mer eller mindre klara att lämna. Stora frågan är vad för målvakt kommer vi hämta?
Senast redigerad av divadude 2015-07-16 kl. 15:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in