2017-05-23, 22:46
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Känner ingen sorg över att Robert Gustafsson lämnade produktionen. Han har inte varit rolig på riktigt sedan Arne Anka och Torsk på Tallin. Däremot är jag skeptisk till den endimensionella Persbrandt - Sveriges mest överskattade skådespelare - som ska mumla sig igenom rollen på en eftermiddag för att casha in en snabb mille på faktura.

Förhoppningsvis ger det lite kul poddmaterial om inte annat.
Citera
2017-05-24, 07:47
Medlem
Nicki-Lilltrolls avatar
Problemet med att Robert hoppade av, tror jag, är att han lockar en större publik än Persbrandt. Betydligt folkligare (jag personligen tål inte honom) om jag suttit som casting ansvarig så skulle jag sätta Henrik dorsin som huvudroll istället.

Jag måste tillägga att jag inte alls gillade boken och kommer därför förmodligen aldrig se filmen. Utan tänker på ett rent ekonomiskt plan.

Det har ju varit en del problem med denna produktionen sen dag ett. Finansiärer hoppade av, fick skjuta fram inspelningen två olika gånger då även vissa birollskådisar hoppade av (det var dock att det blev schema krock med andra projekt inte pga manus som Robert)
Citera
2017-05-24, 08:30
Medlem
Tror inte avhoppet hade nåt med manus att göra per se, rymdes väl bara inte tre så stora egon i samma produktion. Det är ju allmänt känt att Gustavsson är ett helvete att jobba med. Persbrandt kommer de nog att funka bättre med pga Filip är samma typ och Fredrik i sin tur har erfarenhet av att ha rattat Filip i två decennier.
Citera
2017-05-24, 09:43
Medlem
Ratads avatar
Filmprojekt "Tårtgeneralen" känns som något som framtida skojduos kommer dra upp som tema i podcasts när det är dags att lista misslyckade projekt som fått kultstatus.

Kom ihåg var ni läste det först.
Citera
2017-05-24, 10:40
Medlem
Facebacks avatar
Haha Gustavsson är den enda som kan spela på dialekt och ingen kan gestalta småstadskarraktärer som han, det är ju dom han gjort sig kända på. Nej, gustavsson tycker f & f är uppblåsta töntar utan talang, manuset håller helt enkelt inte. Nu får vi se en Gunvald i huvudrollen istället, kan bli roligt detta.
Citera
2017-05-24, 10:48
Bannlyst
Har F&F kommenterat nagot om terrordaden pa sistonde? Ar de fortfarande sa sjukt sliskiga kring amnet?
Citera
2017-05-24, 11:25
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Haha Gustavsson är den enda som kan spela på dialekt och ingen kan gestalta småstadskarraktärer som han, det är ju dom han gjort sig kända på. Nej, gustavsson tycker f & f är uppblåsta töntar utan talang, manuset håller helt enkelt inte. Nu får vi se en Gunvald i huvudrollen istället, kan bli roligt detta.

Gustavssons talang ska inte förnekas, tex här när han gestaltar Peps Persson:

https://youtu.be/tzLrqZg4bTA?t=77

Tycker dock det var länge sedan man såg den nivån från honom, nu är det mest fjantiga "gubbar" i diverse familjeprogram som bjuds.

Problemet är att han säljer biljetter. Vem fan vill se en barsk Persbrandt i en komedi lixom. Kan han ens spela något annat än sig själv?

Dorsin hade varit ett bra val, även han är bra på karaktärer.
Citera
2017-05-24, 13:43
Medlem
swimp78s avatar
Jag tror F&F är otroligt kåta på att få hänga med Persbrandt !

Gustavsson är ju den där typen som blommar upp på scen men privat är en tråkig gråmus. Persbrandt gillar ju att "festa" och "ses över borden" vilket antagligen speciellt i Hammars ögon gör honom till en "mörk och intressant" personlighet.
Senast redigerad av swimp78 2017-05-24 kl. 13:45.
Citera
2017-05-24, 17:50
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viiru
Tror inte avhoppet hade nåt med manus att göra per se, rymdes väl bara inte tre så stora egon i samma produktion. Det är ju allmänt känt att Gustavsson är ett helvete att jobba med. Persbrandt kommer de nog att funka bättre med pga Filip är samma typ och Fredrik i sin tur har erfarenhet av att ha rattat Filip i två decennier.

Nej tror nog inte. När Robban säger att Sverige lider av PK-fascism så är väl Filip och Fredrik att betrakta som generaler inom denna fascism. Speciellt på sistone när nu de t.o.m jagade folk som hade gillar ett skämt på Instagram. Där tror jag nog mer orsaken ligger för detta avhopp och även nu att Robban då gick ut som han gjorde och sa att manuset inte höll klass. Om det nu är att ett manus inte gör det så brukar man sköta detta lite snyggt bortom det offentliga. Där ligger väl förklaringen till att Filip och Fredrik kontrade med att skriva att det var klart med Persbrandt nästan på sekunden efter och det var egentligen bra att Robert tackade nej för de ville ju ha Micke hela tiden. Ett lite kändiskrig med andra ord. Eller så är det bara ett konstprojekt och PR för en film som nu ingen visste skulle komma ut ens.
Citera
2017-05-24, 19:40
Medlem
Nicki-Lilltrolls avatar
Tänkte mer på det där ang avhopp pga manuset. Filip la upp en bild på instagram i början på december på Robert som testar kläder/smink med texten "en tårtgeneral tar form" (eller något liknande)
Det var väl redan flera månader innan det då pressmeddelandet kom att robert skulle spela huvudrollen.
Han måste ju för fan läst manuset redan då. Nu ett halvår efter hoppar han av?
Är riktigt nyfiken på den riktiga anledningen.
Citera
2017-05-24, 21:08
Medlem
No-n-sences avatar
Fast Persbrandt är en av Sveriges roligaste skådespelare. Dessvärre tycks han själv vara omedveten om detta?
Citera
2017-05-24, 22:57
Medlem
MP är nog den sista som passar som tårtgeneral men vem bryr sig. Två föredettingar ger en tredje föredetting en tjänst
med förhoppning om typ fyra fribiljetter till nästa hobbitfilm. RG har åtminstone vad detta partaj saknar, nämligen värdighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in