2017-05-23, 09:56
Medlem
Facebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FaceMorph
Ja varför ger inte alla upp sina extrabostäder i form av sommaridyller, husvagnar, båtar, övernattningslägenheter och stående bokningar på hotell till nyanlända?
Jag kanske borde köpa ett tält, och låna ut min lägenhet också?
Ja om ska man sitta på moralens höga hästar och predika, peka finger mot Sd osv.
Man ska väl leva som man lär?
Citera
2017-05-23, 11:07
Moderator
HelgeBuks avatar
Tvivlar inte på att manus är dåligt tyvärr.. Storyn är underbar men jag tror det blir väldigt svårt och krystat att klämma in den på en vanlig långfilm. Skulle helt klart göra sig mycket bättre som en serie över ca 8-12 timmar.

Sen har jag jättesvårt att föreställa mig Persbrandt som Hasse P. Känns som han är "för snygg".
Citera
2017-05-23, 11:22
Medlem
de.Montforts avatar
Citat:
Que? Vad röker du?

Staten har laglig rätt att konfiskera boenden om det krävs 1993 antogs en lag som innebär att staten kan konfiskera fritidshus om Sverige drabbas av en flyktingström som kräver stora resurser. Om offentliga personer som predikar hög invandring föregår med gott exempel kan kostnader reduceras. Speciellt Malmö är desperat efter boende. Leva som man lär är kanske ett nytt koncept.
Citera
2017-05-23, 11:40
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Hur jävla dåligt ska ett manus vara för att Robert Gustafsson, som i stort sett hostat och snubblat sig genom sin karriär, ska reagera?

Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Man håller inte länge om man inte väljer projekt med omsorg. Gustafsson är ett proffs uti fingerspetsarna men det går nog över huvudet på dig.

Karln har hållit på och varit aktuell i 30år.

Jag hade exakt samma tanke som Uncle Duke.
Om man tycker att RG har valt sina projekt med omsorg de senaste 30 åren har man inte hängt med. För 50k ställer han upp på att låtsas dricka klorin på svensexan, dubbla pengarna och ni får filma.
Citera
2017-05-23, 12:14
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Ja om ska man sitta på moralens höga hästar och predika, peka finger mot Sd osv.
Var exakt hat Filip Hammar skrivit eller sagt att alla människor ska upplåta sina privata bostäder till flyktingar?
Citera
2017-05-23, 12:42
Medlem
Facebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Var exakt hat Filip Hammar skrivit eller sagt att alla människor ska upplåta sina privata bostäder till flyktingar?
Orkar inte lyssna igenom timtals med podcast, men om nu Hammar tycker att Sverige är så dåliga på att ta emot flyktingar och tar emot så ohört lite som han hela tiden påtalar så får ju han själv hjälpa till och bära lasset.
Tycker du inte? Han måste ju ha en tanke på var dessa flyktingar ska ta vägen och bo, han är väl inte dum i huvudet? Eller jo det är han förresten.

http://nyheter24.se/nyheter/politik/...fan-skrammande
Senast redigerad av Faceback 2017-05-23 kl. 12:45.
Citera
2017-05-23, 13:15
Medlem
Citat:

Hur gammal är du? Kan instämma i att Hammar och Wikingsson ihop med större delen av mediesverige, ibland gått orättvist hårt åt SD, och framförallt de som röstar på SD, även om jag själv aldrig skulle rösta på föredetta Nazister, precis som jag inte röstar på f.d. kommunister.
Dock är det så i den här världen att saker inte är svartvita, och hur skulle att ge upp en släktbostad vara att leva som man lär? När uppmanade de andra att ge upp alla sina sommarnöjen och extrabostäder till nyanlända?

Problemet med många SD-röstare och delar av den naiva vänstern är att ni resonerar som sandkastande dagisbarn! Ni dödar alltså era egna rörelser med ren skär dumhet! Ingen sida bidrar till en sund och nyanserad debatt.

Då jag är bekant med såväl extrem vänster som SD-röstare kan jag bara konstatera att ingen sida direkt stoltserar med de största tänkarna.
Citera
2017-05-23, 13:45
Medlem
Facebacks avatar
Citat:
Hur gammal är du? Kan instämma i att Hammar och Wikingsson ihop med större delen av mediesverige, ibland gått orättvist hårt åt SD, och framförallt de som röstar på SD, även om jag själv aldrig skulle rösta på föredetta Nazister, precis som jag inte röstar på f.d. kommunister.
Dock är det så i den här världen att saker inte är svartvita, och hur skulle att ge upp en släktbostad vara att leva som man lär? När uppmanade de andra att ge upp alla sina sommarnöjen och extrabostäder till nyanlända?

Problemet med många SD-röstare och delar av den naiva vänstern är att ni resonerar som sandkastande dagisbarn! Ni dödar alltså era egna rörelser med ren skär dumhet! Ingen sida bidrar till en sund och nyanserad debatt.

Då jag är bekant med såväl extrem vänster som SD-röstare kan jag bara konstatera att ingen sida direkt stoltserar med de största tänkarna.
Är det omoget att påpeka att Herr Hammar inte kan driva på som det sättet han gör när han samtidigt har en tom lägenhet stående i centrala Malmö enbart av sentimentala skäl? Att detta kan uppfattas som hycklande för tänkande personer?

Okej, då är jag omogen i så fall.
Citera
2017-05-23, 13:53
Medlem
Citat:
Är det omoget att påpeka att Herr Hammar inte kan driva på som det sättet han gör när han samtidigt har en tom lägenhet stående i centrala Malmö enbart av sentimentala skäl? Att detta kan uppfattas som hycklande för tänkande personer?

Okej, då är jag omogen i så fall.

Att leva som man lär är att agera exakt utefter ett budskap man predikar. När har de uppmanat människor till att ge upp sina bostäder?
Citera
2017-05-23, 13:58
Medlem
Facebacks avatar
Citat:
Att leva som man lär är att agera exakt utefter ett budskap man predikar. När har de uppmanat människor till att ge upp sina bostäder?
Måste ju själva förstå hur illa det ser ut bland allt "öppna upp" "inga gränser" "Sverige tar emot alldeles för lite" "Alla är välkomna" "Alla måste hjälpas åt" prat samtidigt som man sitter på en fet lön, fet röv med tomma lägenheter och gör inte ett dugg själv.

Slut diskuterat, detta är ingen politisk tråd för antagonister. Jag har pekat på Hammars hyckleri, nog så.
Citera
2017-05-23, 19:10
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Man håller inte länge om man inte väljer projekt med omsorg. Gustafsson är ett proffs uti fingerspetsarna men det går nog över huvudet på dig.

Karln har hållit på och varit aktuell i 30år.

Alltså, jag säger inget om hur proffsig, eller rolig för den delen, Gustafsson är. Han är definitivt proffsig på gränsen till yrkesnarkoman, och rolighet är som bekant subjektiv. Däremot har han under en lång tid gjort det extremt lätt för sig, det är alltid samma hostningar, Tourettes-utbrott och skojiga dialekter som ska vara roliga, snarare än något manus. Och det där med att välja projekt med omsorg... han är väl med i varenda lättförglömlig komediserie som någonsin visats på TV4. Aktuell skulle jag knappast heller kalla honom, snarare mossig och gaggig i förtid med sitt eviga daltande om "PK-fascism" (säga vad man vill om t ex Schyffert, men han har i alla fall uppdaterat sig för att fortsätta vara aktuell, snarare än desperat klamrat sig fast i Sveriges och sitt eget förflutna). Men det är en annan diskussion.
Min poäng var att ett manus måste vara riktigt jävla dåligt om manusförfattaren, regissören och huvudrollsinnehavaren bakom Rolandz-trilogin sätter ner foten.
Citera
2017-05-23, 19:53
Medlem
mrtowlies avatar
Känner ingen sorg över att Robert Gustafsson lämnade produktionen. Han har inte varit rolig på riktigt sedan Arne Anka och Torsk på Tallin. Däremot är jag skeptisk till den endimensionella Persbrandt - Sveriges mest överskattade skådespelare - som ska mumla sig igenom rollen på en eftermiddag för att casha in en snabb mille på faktura.

Varför inte någon från Grotesco-gänget tex. Finns betydligt roligare skådespelare där ute än gamla trötta veteraner som Gustafsson och Persbrandt som lever på gamla meriter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in