2022-10-19, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Druthuludi
Ja, i det fallet du nämner är jag benägen att hålla med dig - jag är en konservativ ung man som inte tror på att dela min kvinna med andra män - detta gruppsex-beteende verkar komma från utlänningar och ja, det är inte normalt eller ok.

Jag anser visserligen inte att hennes ex är skyldig till oaktsam våldtäkt om sexet skedde med de två andra männen - så för att han lämnar rummet så är det han som begår brottet? Det tycker jag är konstigt. Däremot att de andra fanns på plats är även det mycket märkligt. Ingen vanlig normal man vill dela sin flickvän med andra män..

Det var i min mening de två polarna som borde dömts och inte hennes ex.

Ja, de var av utländsk härkomst. Kriminella. Om jag inte missminner mig var den ena gift och har barn.

Hennes ex var den enda av de involverade som visste att hon inte villa ha sex med de två männen. Och detta finns det alltså bevis för. Att han då lämnade henne ensam med de två männen i sitt sovrum, när hon var i ett utsatt läge och påverkad, var det som gjorde att han dömdes för oaktsam våldtäkt. Han borde ha försäkrat sig om att hon ville, men det gjorde han alltså inte, utan han gick ur rummet när de andra männen kom in dit och började tafsa på hans ex...

Ja, de två männen borde givetvis ha blivit dömda, en uppenbar våldtäkt när man läser domen. Men det är det där med bevisfrågan... Så de blev friade.

En annan dom som rör oaktsam våldtäkt gällen en fd. polisstudent som utsätter sin dejt för förnedrande sexuella handlingar och andra förnedrande handlingar, när hon är bunden och har någon sjalliknande sak i sin mun (hon var med på att bli bunden, men inte med på att han bla. läste hennes dagbok (som han visste att hon inte ville att han skulle göra och sedan tog henne analt, utan glidmedel så smärta uppstod och liknande). Hon ville inte göra de saker han utsatte henne för. Han satte i princip dit sig själv, så som han svarar på frågor under förhör. Så han dömds för oaktsam våldtäkt. Han hade haft sex med över 200 kvinnor, så han kunde "inte minnas" hur offret reagerade i olika situationer... Men att hon inte verkade gilla det där med dagboken. Han borde givetvis ha frågat om saker och ting var ok att göra, innan han började göra dem med henne. I synnerhet efter att ha läst hennes dagbok mot hennes vilja. Han borde ha insett att en sådan handling kunde få henne att bli arg på honom och tappa lusten för sex med honom. Istället körde han på med analsex... Utan glidmedel.

Detta är bara två fall av de 31 fall där någon dömts för oaktsam våldtäkt. Finns även fall där offret klart och tydligt sagt att offret inte vill ha sex, men där förövaren ändå haft sex med offret, mot offrets vilja. I ett av dessa fall har förövaren först dömts för våldtäkt, men sedan fått straffet sänkt och en dom om oaktsam våldtäkt har det blivit istället, då man ser att förövaren inte har haft uppsåt att våldta, men varit synnerligen oaktsam gentemot offrets uttalade ovilja till sex.
Citera
2022-10-20, 02:21
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Samtycke är det när jag säger sug din jävla hora och sög det gjorde hon.

Glupskt.

Samtycke, lol, fluffiga kaniner finns också på riktigt.
Det absolut vanligaste svaret när man fråga tjejer vad de tycker om hos män är att de tycker om män som vet vad de vill.
Citera
2022-10-20, 02:25
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det fetade: det krävs fortsatt bevis. Så även vid oaktsam våldtäkt ska det finnas bevis eller vittnesmål som styrker det hela. Annars blir det ingen dom.

31 personer har dömts för oaktsam våldtäkt sedan lagen kom igång 2018. Jag har läst några av de domarna och det är helt klart våldtäkt av oaktsam art. Inga tvivel. Och finns bevis.
Eftersom du medvetet INTE tar in några som helst motargument utan fortsätter killgissa skit, är det på sin plats att påpeka att det räknas som bevis idag att målsganden berättat för en vän dagen därpå att det gick lite tveksamt till igår. Att hon inte är säker på om hon samtyckte.
Då kan de tillsammans gå till polisen och vännens berättelse räcker som bevis.

I andra länder kallas det hörsägen.
Citera
2022-10-20, 07:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Eftersom du medvetet INTE tar in några som helst motargument utan fortsätter killgissa skit, är det på sin plats att påpeka att det räknas som bevis idag att målsganden berättat för en vän dagen därpå att det gick lite tveksamt till igår. Att hon inte är säker på om hon samtyckte.

Räcker som bevis för vad? "Det gick lite tveksamt till" är inte ens en gärningsbeskrivning.
Citera
2022-10-22, 06:27
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Räcker som bevis för vad? "Det gick lite tveksamt till" är inte ens en gärningsbeskrivning.
Du fattar om du vill. Janne Kladd hade besök av en kvinnlig bekant hemma hos dem.
Det slutade med att de låg med varann. Inte långt efteråt kom hon hem till dem igen och de låg med varann igen.
Solklar våldtäkt, eller hur?
Han dömdes i alla fall.
Citera
2022-10-22, 06:28
Medlem
Jag säger bara - de va bättre förr.. när man va på krogen & fick talla på lite goa rumpor utan massa jävla tjafs om ofredande hit & dit… saknar dem tiderna..
Citera
2022-10-22, 08:43
Avslutad
Citat:
Du fattar om du vill. Janne Kladd hade besök av en kvinnlig bekant hemma hos dem.
Det slutade med att de låg med varann. Inte långt efteråt kom hon hem till dem igen och de låg med varann igen.
Solklar våldtäkt, eller hur?
Han dömdes i alla fall.
Nu låg det väl andra uppgifter bakom domen än att ”de låg med varann. Inte långt efteråt kom hon hem till dem igen och de låg med varann igen.”
Citera
2022-10-22, 10:08
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungen9393
Jag säger bara - de va bättre förr.. när man va på krogen & fick talla på lite goa rumpor utan massa jävla tjafs om ofredande hit & dit… saknar dem tiderna..

Njo var mer ärligt när man fick en örfil så var det bra sen.
Citera
2022-10-22, 11:00
Medlem
Citat:

Jag har läst domar och ser inte sällan i dessa domar att förövaren/förövarna inte sällan säger saker som gör att de i princip sätter dit sig själva. Det ihop med bevisning och vittnesmål som styrker offrets uppgifter, leder till fällande dom.

Och jo: det krävs bevis. Det räcker inte med "ord står mot ord och då dömer vi den MGM". Det krävs mer än så.
Citera
2022-10-22, 11:03
Medlem
Citat:

Det tycker säkert fula, onyktra, 56-åriga tanter med flottigt hår och finnar också. Att det var bättre förr, när de fick ta 20-åriga ynglingar på kuk*en ute på krogen, obehindrat och möjligtvis fick ett ilsket skrik i ansiktet.
Citera
2022-10-22, 12:13
Avslutad
Citat:
De som inte ville bli tallade på sina rumpor i tid och otid saknar nog inte de tiderna.
Citera
2022-10-22, 12:37
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det tycker säkert fula, onyktra, 56-åriga tanter med flottigt hår och finnar också. Att det var bättre förr, när de fick ta 20-åriga ynglingar på kuk*en ute på krogen, obehindrat och möjligtvis fick ett ilsket skrik i ansiktet.

Hur många rumpkläm ledde till ligg dock? Till giftermål? Vi behöver ju inte gå till extremer utan en snygg 25 årig man och snygg 25 årig kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in