2022-10-23, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Jag skulle inte gilla det men totalt överdrivet att blanda in polisen och dra igång ett åtal mot personen. Rent fjantigt och slöseri med skattepengar och resurser som bör användas bättre.

Om det hände dig eller dina manliga polare ofta, att män klämde er på rumpan. Skulle du då till slut få nog och känna att du till slut behövde dra in polis i ärendet? För att verkligen markera ditt ogillande?
Citera
2022-10-23, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Om det hände dig eller dina manliga polare ofta, att män klämde er på rumpan. Skulle du då till slut få nog och känna att du till slut behövde dra in polis i ärendet? För att verkligen markera ditt ogillande?

Du överdriver, du har ju själv aldrig varit med om det. Ingen vill klämma på dig.
Citera
2022-10-23, 06:37
Medlem
Citat:
Du överdriver, du har ju själv aldrig varit med om det. Ingen vill klämma på dig.

Nej, jag överdriver inte. Jag skriver en fråga till dig och jag tar den igen, så svara på den: Om det hände dig eller dina manliga polare ofta, att män klämde er på rumpan. Skulle du då till slut få nog och känna att du till slut behövde dra in polis i ärendet? För att verkligen markera ditt ogillande?

Nja, jag har haft förhållanden med både kvinnor och män. De har velat "Klämma" på mig. Och det har varit välkommet från min sida, eftersom vi har varit par/haft sexuell relation med varandra.
Men nej: främmande personer har inte klämt på mig. Jag tror faktiskt inte att någon främmande person skulle våga.
Citera
2022-10-23, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej, jag överdriver inte. Jag skriver en fråga till dig och jag tar den igen, så svara på den: Om det hände dig eller dina manliga polare ofta, att män klämde er på rumpan. Skulle du då till slut få nog och känna att du till slut behövde dra in polis i ärendet? För att verkligen markera ditt ogillande?

Nja, jag har haft förhållanden med både kvinnor och män. De har velat "Klämma" på mig. Och det har varit välkommet från min sida, eftersom vi har varit par/haft sexuell relation med varandra.
Men nej: främmande personer har inte klämt på mig. Jag tror faktiskt inte att någon främmande person skulle våga.

Jo du överdriver för ingen har velat klämma på dig någonsin och för min del har det bara hänt några gånger att en tjej har klämt mig på kuken och det tog jag inte illa upp för. Du fantiserar ihop en verklighet som inte finns varken för dig eller mig.
Citera
2022-10-23, 07:52
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triton941
Självklart skall samtycke finnas vid sex. Lagen om samtycke ger dock kvinnor en otrolig makt och bygger helt och hållet på att hon inte missbrukar den (vilket vissa kvinnor gör). Lagen kan exempelvis inte användas av män mot kvinnor utan är kvinnors egna gräddfil för att kunna sätta dit män som dom ogillar om dom skulle önska. Det ger henne möjlighet att hävda våldtäkt om ett samlag som hon i efterhand ångrar. Eller hävda våldtäkt om ett samlag som kanske inte ens har hänt i syfte att få ut skadestånd exempelvis.

Då jag själv blivit oskyldigt anklagad för våldtäkt av en tjej som inte klarade av att jag nobbade henne så blir jag extra provocerad av feminister som tycker att en kvinnas berättelse skall räcka som enda bevis för att få en man fälld för våldtäkt. Tjejen som anklagade mig hade jag inte ens varit i fysisk kontakt med. Detta var långt före metoo och samtyckeslagar som tur var men i dagens läge hade jag legat betydligt mer illa till om hon hade valt att gå vidare med det.

Alla män bör vara medvetna om riskerna det för med sig att ha sex med kvinnor och verkligen fundera innan om det är värt risken att bli oskyldigt anklagad.

Vilken tur då att i princip inga våldtäktsanklagelser leder till åtal och/eller fällande dom...ellerhur?

Med andra ord förstorar du upp problemet rätt kraftigt. Ett betydligt större problem är att många kvinnor blir våldtagna och att mannen gick fri i typ 95% av fallen fram till 2019 (statistik från 2019). Nu har fällande domar ökat något, men är fortfarande skrämmande låg. Lägg därtill alla fall som aldrig anmäls överhuvudtaget.
Citera
2022-10-23, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vilken tur då att i princip inga våldtäktsanklagelser leder till åtal och/eller fällande dom...ellerhur?

Med andra ord förstorar du upp problemet rätt kraftigt. Ett betydligt större problem är att många kvinnor blir våldtagna och att mannen gick fri i typ 95% av fallen fram till 2019 (statistik från 2019). Nu har fällande domar ökat något, men är fortfarande skrämmande låg. Lägg därtill alla fall som aldrig anmäls överhuvudtaget.

Om kvinnorna slutar falskanmäla så blir en högre andel dömda.
Citera
2022-10-23, 08:22
Avslutad
Citat:
Om kvinnorna slutar falskanmäla så blir en högre andel dömda.
Så när Moment22x22 skriver att antalet fällande domar ökat så tolkar du det som att kvinnor falskanmäler mindre?
Citera
2022-10-23, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Så när Moment22x22 skriver att antalet fällande domar ökat så tolkar du det som att kvinnor falskanmäler mindre?

Nej det följer inte av det jag skrev, du visar återigen upp att du inte förstår logik.
Citera
2022-10-23, 09:34
Avslutad
Citat:
Nej det följer inte av det jag skrev, du visar återigen upp att du inte förstår logik.
Varför har det blivit en högre andel dömda då?
Citera
2022-10-23, 09:36
Medlem
Citat:
Varför har det blivit en högre andel dömda då?

Det finns många andra tänkbara förklaringar till det, metoo och woke som sänkt beviskraven ännu mer t.ex.
Citera
2022-10-23, 09:38
Avslutad
Citat:
Det finns många andra tänkbara förklaringar till det, metoo och woke som sänkt beviskraven ännu mer t.ex.
"Sänkt beviskraven ännu mer", jag trodde det inte fanns några beviskrav?
Citera
2022-10-23, 09:43
Medlem
Citat:
"Sänkt beviskraven ännu mer", jag trodde det inte fanns några beviskrav?

Varför trodde du så?
Det har inte jag sagt i alla fall, jag har bara sagt att de är väldigt lågt ställda, enbart en trovärdig saga räcker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in