Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-17, 14:54
  #505
Medlem
TS skapade nog den här tråden enbart för att göra reklam för Reddit…och fick kanske betalt för det…?
Flashback skulle också kunna hitta på fejk-konton för att kunna påstå att de är större, men Flashback grundar sig på ärlighet och det fria ordet…och inte lögner eller hittepå-alias…
”Om du känner dig lurad i livet, så beror det nog på att du aldrig tog ställning eller bestämde dig för något utan bara följde med strömmen…”
Citera
2022-11-17, 16:39
  #506
Medlem
DonaldBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Å andra sidan har man fått lära sig mycket om Indien där. Indiska sexnoveller är inte att leka med!

Tack för tipset, nu ska jag vidga mina vyer!
Citera
2022-11-18, 00:41
  #507
Medlem
carminaburanas avatar
Jag föredrar FB framför reddit, alla där är såna jävla snöflingor. säger man emot dem om minsta lilla får man en jävla massa downvotes, eller så bannas man hux som flux.

Av nån anledning blir jag fruktansvärt irriterad på downvotes haha
Citera
2022-11-18, 07:48
  #508
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Av nån anledning blir jag fruktansvärt irriterad på downvotes haha

Hade varit jävligt kul att få veta hur många som hatar mina inlägg på Flashback!

Seriöst så är det ganska meningslös information, att få veta att någon ogillar det man skriver, men inte ens orkar käfta emot. Den sortens människor kan man ju lika gärna ignorera.
Citera
2022-11-18, 07:54
  #509
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Hade varit jävligt kul att få veta hur många som hatar mina inlägg på Flashback!

Seriöst så är det ganska meningslös information, att få veta att någon ogillar det man skriver, men inte ens orkar käfta emot. Den sortens människor kan man ju lika gärna ignorera.


Sant. Det är oftast skitsaker med, jag kan tex vara innepå en tv series subreddit och säga "bra avsnitt, men jag gillade inte det och det" och så har man 15 downvotes, för ens åskit.

Blev permabannad från formel1 när jag skrev " kan de inte bara hålla käften och köra bilarna?" när det handlade om att de skulle ta ett knä för BLM.
__________________
Senast redigerad av carminaburana 2022-11-18 kl. 07:58.
Citera
2022-11-19, 09:40
  #510
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Sant. Det är oftast skitsaker med, jag kan tex vara innepå en tv series subreddit och säga "bra avsnitt, men jag gillade inte det och det" och så har man 15 downvotes, för ens åskit.

Blev permabannad från formel1 när jag skrev " kan de inte bara hålla käften och köra bilarna?" när det handlade om att de skulle ta ett knä för BLM.

Det där är ett ganska dystopiskt men högst verkligt problem för det är i princip sådär det fungerar i samhället nu och du har rentav folk som tycker att det också är så det ska fungera. (!) Obekväma åsikter filtreras bort och får inte höras helt oavsett om den som bär dessa faktiskt kan motivera åsikten eller ej.

Se avsnittet Nosedive från Netflix-serien Black Mirror, det är dit sådant där leder.
Citera
2022-11-19, 09:50
  #511
Medlem
TonyBergmans avatar
Det enda jag tycker reddit e bra på är inom gaming. Mycket diskussioner, senaste nyheterna. Tips o roliga klipp, devs är med och kommenterar och ber om feedback osv. Visst äre fortfarande PK och skitnödigt men de får man ta.
Annars är reddit mest memes o ryggdunkar till de med rätt värdegrund.
Citera
2022-11-19, 10:47
  #512
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Det där är ett ganska dystopiskt men högst verkligt problem för det är i princip sådär det fungerar i samhället nu och du har rentav folk som tycker att det också är så det ska fungera. (!) Obekväma åsikter filtreras bort och får inte höras helt oavsett om den som bär dessa faktiskt kan motivera åsikten eller ej.

Se avsnittet Nosedive från Netflix-serien Black Mirror, det är dit sådant där leder.


Yep! Nu precis svarade jag i askreddit som hette "what fetisch is a nope for you?"

Jag svarade

"Strangling or BDSM. I had one ex, all of a sudden she wanted me to grab her by the throat , I was NOT in to it. Turns out she had been molested when she was a kid.

Another one liked to be tied up, with those Japanese ropes. I wasn't interested."

Fick 16 downvotes för det. Vad i helvete?
Citera
2022-11-19, 11:26
  #513
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Yep! Nu precis svarade jag i askreddit som hette "what fetisch is a nope for you?"

Jag svarade

"Strangling or BDSM. I had one ex, all of a sudden she wanted me to grab her by the throat , I was NOT in to it. Turns out she had been molested when she was a kid.

Another one liked to be tied up, with those Japanese ropes. I wasn't interested."

Fick 16 downvotes för det. Vad i helvete?

Ja, precis -- åsikter eller bara ärliga statements som är helt oförargliga röstas ned och osynliggörs.

I just det där ämnet som du skrev i var det uppenbart så att det var en viss typ av åsikter som premieras medan det du skrev, högst normalt för många ..., osynliggörs varpå det normala för det där ämnet (i sitt egna universum) snarare blir något som förmodligen är långt från normalt sett till alla ämnen eller åskådningar.

Det får som utfall att de som skriker högst vinner och de grupper som är mer eftertänksamma och kloka får stå tillbaka. Det är eskalrerar fort i en typ av "mob rule" och häxjakt.

På Flashback finns förvisso grupper också för många personer i en grupp (grupp definierad som folk som har snarlika åsikter) kan överrösa en tråd med så mycket inlägg att inlägg som bär på andra idéer också försvinner i mängden.

Den stora differensen är dock att man på Flashback inte har ett lika utstuderat system som premierar denna typ av "mob rule". Däremot har man ett snarlikt problem då majoriteten snarlika åsikter i ett ämne kommer göra alternativa uppfattningar osynliga vid längre trådar (för få till ingen läser alla sidor en en tråd på säg 30+ sidor...).
Citera
2022-11-19, 12:45
  #514
Moderator
Carlboms avatar
Flashback --> Sociala medier

Trådar sammanfogade och rubrik justerad.

Tidigare: 2015: Flashbacks storhetstid över. Reddit tagit över.


/Moderator
__________________
Senast redigerad av Carlbom 2022-11-19 kl. 13:15.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback