Jag ska flytta hemifrån till en egen lägenhet snart och vet inte hur jag ska slippa tv/radiotjänstavgiften...
På deras sida står att om man har en TV så ska avgiften betalas. Jag tänkte ha en TV bara för att använda som större skärm än datorn att kolla på filmer via nätet med en kabel... men kommer dom ändå kräva avgiften?
Måste jag ta ut TVn ur hemmet och visa dom hemmet som är tomt på tv-apparater som bevis för att slippa betala avgiften eller kan dom se att jag använder den ändå?
Är som sagt ny och okunnig inom detta och på deras värdelösa hemsida står ju inga instruktioner annat än att det låter som att ALLA hushåll ska betala men jag vägrar. Kollar på TV max 1 timme i veckan och kan lugnt klara mig utan det egentligen då jag hatar reklam över allt annat och inte gillar att slösa mitt liv på att kolla på tråkiga nyheter. Enda jag gillar är vetenskapsdokumentärer men de brukar ha reklam på kanalerna som dessutom kräver extra betalning
Då räcker Youtube och svt-play i mobilen gott och väl fast vill streama de på TVn för högre upplösning...
Så dela gärna med er av era bästa tips tack