• 1
  • 2
2015-05-11, 00:36
Medlem
Jag ska flytta hemifrån till en egen lägenhet snart och vet inte hur jag ska slippa tv/radiotjänstavgiften...

På deras sida står att om man har en TV så ska avgiften betalas. Jag tänkte ha en TV bara för att använda som större skärm än datorn att kolla på filmer via nätet med en kabel... men kommer dom ändå kräva avgiften?
Måste jag ta ut TVn ur hemmet och visa dom hemmet som är tomt på tv-apparater som bevis för att slippa betala avgiften eller kan dom se att jag använder den ändå?

Är som sagt ny och okunnig inom detta och på deras värdelösa hemsida står ju inga instruktioner annat än att det låter som att ALLA hushåll ska betala men jag vägrar. Kollar på TV max 1 timme i veckan och kan lugnt klara mig utan det egentligen då jag hatar reklam över allt annat och inte gillar att slösa mitt liv på att kolla på tråkiga nyheter. Enda jag gillar är vetenskapsdokumentärer men de brukar ha reklam på kanalerna som dessutom kräver extra betalning
Då räcker Youtube och svt-play i mobilen gott och väl fast vill streama de på TVn för högre upplösning...

Så dela gärna med er av era bästa tips tack
2015-05-11, 00:38
Citat:
Ursprungligen postat av Resiah

Mitt tips är denna tråd:
(FB) Den stora tråden om tv-licens, Radiotjänst aka Rånartjänst (sammanslagen)
2015-05-11, 00:43
Medlem
Ge fan i att medge något om de ringer/hälsar på!
2015-05-11, 00:45
Medlem
Jeppazs avatar
Har hemligt nummer och de har aldrig hört av sig, varken när ja köpte tv eller flyttade
2015-05-11, 05:45
Medlem
Pickmylussys avatar
Bara skit i att anmäla. Hur fan kan du vilja stötta regimen?
Skit i att betala, när de ringer/skickar faktura säg bara att du inte har nåt, släng på luren.
2015-05-11, 06:52
Bannlyst
Fortsätt vara en billig parasit som snyltar på hederligt folk.
Hur kul är det? Att alltid vara på sin vakt när det ringer på dörrklockan.
Haha, hade en polare som alltid hivade in tv:n i garderoben när det ringdes jag frågade honom om inte det var lugnare att betala TV-avgiften och slippa den stressen.
2015-05-11, 07:02
Medlem
1. Gör ingenting
2. Gör ingenting
...
337. Gör ingenting
...
...
738. Radiotjänst ringer / ringer på dörren och får reda på att du har en TV
739. Har dom fått reda på det är du ärlig och säger att du har en TV
740. Tacka för besöket/samtalet och säg att du undrade varför du inte fått nån räkning eller nått annat svammel..
741. Stäng dörrn/lägg på luren.
742. Gå till datorn.
743. Surfa in på radiotjänst hemsida och avanmäl ditt TV mottagar innehav (http://www.radiotjanst.se/sv/Kundservice/Avanmalan/)
2015-05-11, 08:16
Medlem
Det är inte TV:n de är ute efter - det är uttaget till TV:n!
2015-05-11, 10:59
Medlem
mastejags avatar
SNålheten personifierad. Du kan ju sluta använda svt play då du inte är intresserad av att betala för att SVT:s verksamhet. Du vet också att licenspengen inte går till kanaler som har reklam utan ser till att man faktiskt slipper reklam?

För min del är SVT en av få kanaler jag numera nyttjar och betalar gärna lite för det för att som du säger slippa all jävla reklam som är i övriga kanaler.
2015-05-11, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resiah
Jag ska flytta hemifrån till en egen lägenhet snart och vet inte hur jag ska slippa tv/radiotjänstavgiften...

På deras sida står att om man har en TV så ska avgiften betalas. Jag tänkte ha en TV bara för att använda som större skärm än datorn att kolla på filmer via nätet med en kabel... men kommer dom ändå kräva avgiften?
Måste jag ta ut TVn ur hemmet och visa dom hemmet som är tomt på tv-apparater som bevis för att slippa betala avgiften eller kan dom se att jag använder den ändå?

Är som sagt ny och okunnig inom detta och på deras värdelösa hemsida står ju inga instruktioner annat än att det låter som att ALLA hushåll ska betala men jag vägrar. Kollar på TV max 1 timme i veckan och kan lugnt klara mig utan det egentligen då jag hatar reklam över allt annat och inte gillar att slösa mitt liv på att kolla på tråkiga nyheter. Enda jag gillar är vetenskapsdokumentärer men de brukar ha reklam på kanalerna som dessutom kräver extra betalning
Då räcker Youtube och svt-play i mobilen gott och väl fast vill streama de på TVn för högre upplösning...

------------------------------------------------

Det bästa du kan göra är att in ha en TV hemma som står skriven på ditt namn!
Det är allt därifrån det kommer.
Köper du en TV/radio, Dator från EL-Giganten, etc.. så uppger du ju namn och adress till dom för de skriver in det i datorn, sedan skickas det automatiskt till Tv/Radiotjänst.

Har du en dator hemma och en tv som inte står skrivet på ditt namn så använd dej utav det!
I annat fall ska du köpa ny TV skriv in det på ngn annans namn!
2015-05-11, 11:33
Medlem
AndersM79s avatar
Kan vara lite svårt att motivera att man inte har någon tv när man har ett Canal digital abonnemang...
2015-05-11, 11:39
Medlem
Diamondgrits avatar
  • Ny lägenhet. De ringer. "Näe jag har ingen TV"
  • Du köper en ny TV. De ringer. "Näe det var en present, jag gav bort den"
  • Du har TVn på i bakgrunden, riktigt högt, och de ringer och frågar om du har TV. Svar: "Näe ingen TV"

Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Kan vara lite svårt att motivera att man inte har någon tv när man har ett Canal digital abonnemang...
Nä då, det går alldeles utmärkt. Om de frågar om det säger man bara "ja visst ja, jag hade glömt att avboka det". Alternativt att du funderar på att köpa TV snart, men inte ännu.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in