Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-05-11, 12:44
Medlem
svampgaffels avatar
Kör en stor bildskärm eller en projektor kanske?

http://www.elgiganten.se/product/dat...led-datorskarm
2015-05-11, 17:20
Medlem
Enydrions avatar
Har de tv licens hemma där du bor nu?

Köp då tv medan du bor hemma...

Annars kan du be dina föräldrar att köpa i sitt namn...
2015-05-11, 19:13
Medlem
framtands avatar
Du memorerar frasen "Det finns ingen licenspliktig utrustning i detta hushåll" och upprepar detta varje gång du har med dessa vider att göra. Om du av någon besynnerlig anledning får hembesök och blir påanmäld och får inbetalningskort så ska du betala detta direkt för att sedan snabbt ta upp telefonen, ringa 0771-91 00 04 och upprepa nyss nämnda fras för en avanmälning.

Du ska även följa stegen på http://uturkyrkan.se/ när du ändå ska bli vuxen och ansvarsfull.

Är detta uppfattat? Det är precis allt du behöver veta.
2015-05-12, 02:34
Medlem
Tack för alla grymma svar, ni är bäst

Citat:
Ursprungligen postat av mastejag
SNålheten personifierad. Du kan ju sluta använda svt play då du inte är intresserad av att betala för att SVT:s verksamhet. Du vet också att licenspengen inte går till kanaler som har reklam utan ser till att man faktiskt slipper reklam?

För min del är SVT en av få kanaler jag numera nyttjar och betalar gärna lite för det för att som du säger slippa all jävla reklam som är i övriga kanaler.

Exakt vad är snålt med det jag skrev? Kollar jag på tv max 1 timme i veckan och kan klara mig utan samt bara ser lite på svt-play (+ lyssnar aldrig på radio) så är det väl inte snålt att försöka slippa betala tv/radio avgiften på 2000 kr / år!? Du kan ju sitta och betala den om du vill men jag vägrar jobba flera dagar av mitt liv för att betala det där. Jag går hellre och tar några massager eller äter på michelinrestaurang för såna pengar haha
Senast redigerad av Resiah 2015-05-12 kl. 02:35. Anledning: f
2015-05-12, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av framtand
Du memorerar frasen "Det finns ingen licenspliktig utrustning i detta hushåll" och upprepar detta varje gång du har med dessa vider att göra. Om du av någon besynnerlig anledning får hembesök och blir påanmäld och får inbetalningskort så ska du betala detta direkt för att sedan snabbt ta upp telefonen, ringa 0771-91 00 04 och upprepa nyss nämnda fras för en avanmälning.

Du ska även följa stegen på http://uturkyrkan.se/ när du ändå ska bli vuxen och ansvarsfull.

Är detta uppfattat? Det är precis allt du behöver veta.
Tackar!

Det där med kyrkan... om man aldrig blivit döpt så är jag väl inte med och betalar sån avgift, eller?
2015-05-12, 10:15
Medlem
framtands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resiah
Tackar!

Det där med kyrkan... om man aldrig blivit döpt så är jag väl inte med och betalar sån avgift, eller?

Det ser du på din deklaration, min bror döptes aldrig men är/var ändå med i kyrkan så det är ingen indikation på medlemskapet. De tar 1% av din inkomst och det är troligtvis lika mycket som du betalar i tv-licens Viktigt att veta så du inte betalar massa prästlöner om du inte nödvändigtvis vill betala massa prästlöner.
2015-05-12, 10:20
Medlem
Crossmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Mitt tips är denna tråd:
(FB) Den stora tråden om tv-licens, Radiotjänst aka Rånartjänst (sammanslagen)
Då kan vi låsa här. //moderator.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in