2002-10-23, 22:12
Medlem
Arseniks avatar
Vad gör man om en massa folk vill att man betalar tv-licens?
(kom inte och säg att ni är herderliga och betalar 400-500kr var tredje månad!)

:roll:

Tillägg 2011-10-01 av moderator Arbetarbroder:
FAQ om TV-licens hittar du genom att klicka här
Senast redigerad av Arbetarbroder 2011-10-01 kl. 00:08.
Citera
2002-10-23, 22:26
Medlem
Ger faan i det, varför skulle du pröjsa den?
Citera
2002-10-23, 23:05
Medlem
garbages avatar
Vadå TV-licens? Måste man ha det? Ingen har någonsin sagt det till mig. Vilka är det som vill att du ska betala TV-licens?
Citera
2002-10-24, 03:59
Medlem
juttes avatar
betala absolut inte det är bara slöseri med pengar.

personligen så känner jag nog inte många som betalar kan inte komma på nån för tillfället.
Citera
2002-10-24, 04:23
Medlem
Fan de knackar på rätt ofta och frågar varför jag inte betalar licens och säger att alla har TV och jag med.

Sen kommer de tillbaks med papper där jag måste skriva under att jag inte betalar och att jag har blivit informerad om att jag måste betala en jävla massa om de kan visa att jag har TV.
Citera
2002-10-24, 04:59
Medlem
Jazkers avatar
De kan ju i alla fall inte tvinga sig in i ditt hem för att kolla om du har TV eller inte. Jag skulle vilja se den åklagare som fattar beslut om husundersökning i ett sådant ärende.
Citera
2002-10-24, 09:50
Medlem
Rubbermans avatar
Finns det folk som fortfarande betalar licens?
Not me i alla fall..
Citera
2002-10-24, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av if null
Fan de knackar på rätt ofta och frågar varför jag inte betalar licens och säger att alla har TV och jag med.

Sen kommer de tillbaks med papper där jag måste skriva under att jag inte betalar och att jag har blivit informerad om att jag måste betala en jävla massa om de kan visa att jag har TV.

Varför öppnar du dörren för folk som du inte känner ..... det är ju alltid säljare eller når annat skit. Det är ju knappast någon som knackar på och vill ge dig 1 miljon.
Citera
2002-10-24, 10:55
Medlem
Jag kom att tänka på en sak. När jag var liten visade de små filmer där TV-pejlarna sprang runt med en sorts "antenn" de riktade och på så sätt kunde se vilka som har TV. Var det bara skämt av samma typ som "snigeln på ögat" eller fanns/finns det sån utrustning de använder? Jag har aldrig sett några TV-pejlare i verkligeheten som sprungit runt med såna. Har jag varit lurad i alla dessa år? :roll:
Citera
2002-10-24, 11:31
Medlem
Vad jag har hört så var det så för typ 20 år sedan, men idag finns så mycket elektronisk utrustning i varje hem så "pejlaren" vet inte vad som är vad.
Citera
2002-10-24, 11:40
Medlem
Dessutom är pejlarna helt otillförlitliga i hyreshus då de inte kan avgöra från vilken lägenhet de får utslag.
Citera
2002-10-24, 11:43
Medlem
det var bra när dom hotade med att man skulle få en snigel på ögat
det är ett bra hot :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in