Citat:
Ursprungligen postat av
harem
Har jobbat inom snabbmat (väldigt stor kaffekedja...), ibland hade man fittor som man jobbade med och man själv var desperat på pengar så efter att ha stängt klockan 23.30 så får man ett samtal av chefen som frågar om jag kan öppna dagen efter för att alla kollegor är "sjuka".
Dvs jobbade 10 timmar till 23.00, öppnade 04.00 och arbetade 10 timmar efter det.
Då hände såna här grejer, även hänt kollegor.
Sömnbrist, monotona konversationer med kunder som gör att det helt låser sig i huvudet.
Ont:
Arbetade i kassan på snabbmatsstället (stor kaffekedja) jag var anställd på förut.
In kommer en väldigt prydlig herre med kostym, luktade gott och såg väldigt högfärdig ut tillsammans med sin sjukt snygga fru.
Jag välkomnar dem vänligt och de svarar och börjar undra lite vad de ska beställa, väldigt trevliga än så länge.
Frun lägger en beställning, jag slår in i kassan och mannen frågar om vi kan göra kaffe på en speciell böna, han hade beställt den i USA nyss och gillade den.
Förklarade för honom att tyvärr, den är en provprodukt som de precis tänkt lansera i bara USA och han hade väldigt tur att få den, men att vi hoppas få in den om ett tag och erbjuder en annan liknande böna.
Gubben får tokryck, drämmer ner näven i disken hårt och skriker ut diverse saker han ska göra med mig. Efter någon minut av fascinerande mordhot (väldigt detaljerade) så frågar jag om det var bra så eller om de ska ha något mer.
Sista mordhotet kommer, varpå jag säger "Okej" och ber honom lämna lokalen, han lämnar skrikandes och förklarar vilken liten hora jag är.
Kvar står frun och skäms och vet inte vad fan hon ska säga, så bjuder henne på kaffet och något att äta till och förklarar att hon förtjänar det för att stå ut med ett sådant psykfall. Hon skrattar nervöst och tackar och går och sätter sig själv och äter.
Undrar än idag varför han blev så arg och hur han mår idag.
TL;DR
Blev mordhotad för att vi inte hade en speciell kaffeböna.
Hahaha vilken stjärna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rollsroys
Jag fick blackout som vanligt och fick höra av min polare att jag köpt storpack chicken-bits med två olika såser för att sedan gå runt och bjuda folk på chicken-bits och sås :O
En annan gång var jag skitfull och skulle sno lite pommes från polaren som jag trodde satt bredvid mig. Polaren sa dagen efter att jag skrämde skiten ur två turister då jag satt bredvid paret och tog deras pommes medans jag stirrade på dem :O
Haha Episkt fyllebeteende.
Denna tråden är en stor del av vad som är bra med Flashback, solklar nominering till årets tråd.
OnT:
Mest slagsmål, knull osv. En kompis skulle sula en burgare på en idiot som kastat pommes på honom men missade och träffade väktaren = ridå.
En hel del galenskap, även dagtid, i barnavdelningen/bollhavet.
McDonalds i dom större städerna på helgnätter måste vara en mycket intressant eller vidrig arbetsplats beroende på livsåskådning.