2015-05-09, 22:48
Medlem
Rent naturligt så händer de flesta sjukheterna på McDonalds i Gävle på den restaurang som ligger vid Stortorget, efter krogen har stängt.

Vid ett tillfälle var jag och min flickvän där och åt efter krogen. Vid bordet bredvid satt ett gäng yngre killar, som i sedvanlig ordning hade plockat på sig en massa sugrör, som de sedan hade spridit ut på golvet kring sitt bord.

Flickvännens kompis - som jobbar där - var ute på en "städrunda", och stannade till och pratade en stund med oss. När vi hade ätit klart och skulle gå, så fortsatte hon sin städrunda genom att plocka upp alla sugrör och skräp från golvet, för att sedan slänga det rätt över ynglingarnas bord. De verkade förstås bli missnöjda, men mest förvånade.

Vid ett annat tillfälle, på samma restaurang, så hade någon slängt en tårgasgranat eller liknande i "tackboxen" (där man slänger skräpet, om man är civiliserad). Min kompis började nysa, samtidigt som jag kände hur det började sticka i näsan och halsen. Alla gäster lämnade restaurangen, men den stackars personalen var tvungen att stanna kvar för att låsa kassorna osv.

Polisen kom och restaurangen stängde för natten.
Citera
2015-05-09, 23:33
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemanAfSuperman
Beställde en big tasty som va iskall i mitten... När jag påpekade detta till biträdet så trycker hon in halva fingret rakt genom hamburgaren å utbrister "ja det va visst inte så varm... Vill du ha en ny då eller?"

Öhh... Nä fan släng in den i micron bara... Alltså allvarligt? Va tror du?
Haha bästa jag hört på länge! Att man ens frågar en sån sak xD
Citera
2015-05-09, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen

Svaret hade ju kunnat vara "Nej, jag vill ha pengarna tillbaka" eller "Kan jag få en Big Mac istället, och en extra cheeseburgare som kompensation?".
Citera
2015-05-09, 23:53
Medlem
Jag fick blackout som vanligt och fick höra av min polare att jag köpt storpack chicken-bits med två olika såser för att sedan gå runt och bjuda folk på chicken-bits och sås :O

En annan gång var jag skitfull och skulle sno lite pommes från polaren som jag trodde satt bredvid mig. Polaren sa dagen efter att jag skrämde skiten ur två turister då jag satt bredvid paret och tog deras pommes medans jag stirrade på dem :O
Citera
2015-05-09, 23:59
Medlem
trattfans avatar
Polisen drog pistol mot en blatte.
Citera
2015-05-10, 00:02
Medlem
ps870s avatar
Snygg blond tjej sitter vid ett bord med en galet sliskig kille med betydligt mörkare hår. De verkar vara ett par. Snart börjar de tjafsa om något. Tjejen skriker tillslut "Dra åt helvete, jag vill aldrig se dig mer". Sedan välter hon ner killens bricka i knät på honom, läsken rinner ut över hans kläder, dressing på hans exklusiva skjorta, klibbig gurka på de dyra skorna... Tjejen reser sig och greppar sin drickamugg som visar sig innehålla milkshake och kastar innehållet över killen. Mest över huvudet.
En spontan applåd utbryter bland oss åskådare. Killen reser sig häftigt upp för att springa efter damen men en vältränad ung man tar tag i killen, trycker ner honom på stolen och säger "Nej. Du hörde vad hon sa, du stannar här." Ännu mer applåder och killen försöker sedan sanera sig med en servett som klarat sig undan kaoset.
Citera
2015-05-10, 00:09
Medlem
Donken i min stad när jag var 16: Jag o några vänner ska iväg o käka lite en vardagskväll. Beställer någon meny av en brud i kassan som jag inte lägger så mkt märke till. Får maten o går o sätter mig med mina vänner. Efter ca 3 min kommer en annan tjej som jobbar där som jag träffat några gånger på fest men inte prata med så mkt ut från disken o går fram till mig o säger "du glömde ditt kvitto" kvitto ? svarar jag förvånat, nej det kan du kasta sa jag. "Jo men ta det" Jag skrattar lite heheh nej jag ville inte ha kvitto. "ta det bara det är från tjejen i kassan", Jag fattar fortfarande inget o kollar på kvittot o säger till mina polare "Jordgubsmilkshake, jag har inte beställt någon jävla milkshake haha" o knugglar ihop kvittot o stoppar ner i jackfickan. Mina polare fattade vilket jag inte gjorde o sa att jag skulle kolla baksidan. Tog upp kvittot igen o kollade baksidan. Stod ett nr där o jag fattade nada. Åkte direkt till macken mittemot o köpte ett comviq kompis 75 som alla använde på den tiden. Skrev lite senare på kvällen o fick hennes facebook, kom inte ihåg inte hur hon såg ut, men efter att ha inspekterat hennes fb så insåg jag att hon spelade i ett par ligor högre än mig o var 19 medans jag precis skulle fylla 17. Riktig jackpott tycker jag idag, men just då var jag för osäker för att träffa henne. Drog iväg ett meddelande för ca 1 år sen o pratade lite o frågade sen om hon hade lust o ses men hon hade pojkvän o bodde i en annan stad o är snart högutbildad. Fitta vilken tabbe av mig!
Senast redigerad av Kraken22 2015-05-10 kl. 00:14.
Citera
2015-05-10, 00:23
Medlem
Beställde en cheeseburgare mer än vad jag orkade äta upp (efter krogen stängt) och full som jag var fick jag för mig att kasta hamburgaren så hårt i en fönsterruta att den skulle fastna, jag laddade och kastade allt jag hade men halvvägs i kastet så slinter hamburgaren och den flyger i raketfart rätt in i en tjejs ansikte som mer eller mindre sover vid bordet.. Den träffade hennes ansikte lika hårt som det var meningen att den skulle träffat rutan, pappret sprack upp och hamburgaren typ sprängdes i hennes ansikte och hon fick massor av senap/ketchup/ost/fett i hela ansiktet och håret samt att hon började tokböla..
Citera
2015-05-10, 00:48
Medlem
U-Figs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
Har du sett allt detta? I vilka städer ser man allt det sjuka som man läser här i tråden?
Jajamen, Göteborg.
Citera
2015-05-10, 00:52
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangsi
Svaret hade ju kunnat vara "Nej, jag vill ha pengarna tillbaka" eller "Kan jag få en Big Mac istället, och en extra cheeseburgare som kompensation?".
Det har du rätt i men det var just det där ''då eller'' som fick mig att fundera.
Citera
2015-05-10, 01:37
Medlem
Jokerswes avatar
Det var en torsdagseftermiddag i Stockholm, jag skulle möta upp farsan för lite ärenden. Jag var lite smått stressad och hade en tid att passa, När jag står i kön så öppnas kassan bredvid mig. Jag tittar på killen framför mig som pillar på sin telefon så jag bestämmer mig för att ta den kassan. När jag väl tar kassan så säger snubben "Hörru, idiot, känner du till kösystemet?" varpå jag svarar "Absolut, men eftersom du pillar på telefonen istället för att engagera dig så antog jag att du inte hade så bråttom"

Snubben blev vresig och 10 sekunder efter öppnas en till kassa varpå han glider till del kassan.
När han fått sitt käk så går han förbi mig och kallar mig för en "dum jävla idiot fitta"
Varpå jag säger "håll käften din fjant"

Snubben säger då "ska vi gå ut och göra upp?" varpå jag säger "hur gammal är du? 35? Väx upp ditt mongo" så säger han "hur gammal är du?" "21" säger jag.

Det blev tyst en stund
Och efter han käkat ville han slåss igen.

Vanligtvis hade jag gått ut och golvat den nyinflyttade bonden, men det handlar förfan om kön på McDonalds. HAHAHAH
Citera
2015-05-10, 01:48
Medlem
harems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen

Har jobbat inom snabbmat (väldigt stor kaffekedja...), ibland hade man fittor som man jobbade med och man själv var desperat på pengar så efter att ha stängt klockan 23.30 så får man ett samtal av chefen som frågar om jag kan öppna dagen efter för att alla kollegor är "sjuka".

Dvs jobbade 10 timmar till 23.00, öppnade 04.00 och arbetade 10 timmar efter det.

Då hände såna här grejer, även hänt kollegor.
Sömnbrist, monotona konversationer med kunder som gör att det helt låser sig i huvudet.

Ont:
Arbetade i kassan på snabbmatsstället (stor kaffekedja) jag var anställd på förut.
In kommer en väldigt prydlig herre med kostym, luktade gott och såg väldigt högfärdig ut tillsammans med sin sjukt snygga fru.
Jag välkomnar dem vänligt och de svarar och börjar undra lite vad de ska beställa, väldigt trevliga än så länge.

Frun lägger en beställning, jag slår in i kassan och mannen frågar om vi kan göra kaffe på en speciell böna, han hade beställt den i USA nyss och gillade den.
Förklarade för honom att tyvärr, den är en provprodukt som de precis tänkt lansera i bara USA och han hade väldigt tur att få den, men att vi hoppas få in den om ett tag och erbjuder en annan liknande böna.

Gubben får tokryck, drämmer ner näven i disken hårt och skriker ut diverse saker han ska göra med mig. Efter någon minut av fascinerande mordhot (väldigt detaljerade) så frågar jag om det var bra så eller om de ska ha något mer.
Sista mordhotet kommer, varpå jag säger "Okej" och ber honom lämna lokalen, han lämnar skrikandes och förklarar vilken liten hora jag är.

Kvar står frun och skäms och vet inte vad fan hon ska säga, så bjuder henne på kaffet och något att äta till och förklarar att hon förtjänar det för att stå ut med ett sådant psykfall. Hon skrattar nervöst och tackar och går och sätter sig själv och äter.

Undrar än idag varför han blev så arg och hur han mår idag.

TL;DR
Blev mordhotad för att vi inte hade en speciell kaffeböna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in