Citat:
Det skulle man inte göra om det var som du säger, att halveringstiderna ändras. Din självmotsägelse är fortfarande intakt.
Så länge man har mätt halveringstider har de inte ändrats spontant annat än vissa fluktuationer som såvitt jag förstår det ännu inte förklarats vad de beror på.
I övrigt
kan man få ändrade halveringstider, som exempel tar jag denna:
http://www.earth.sinica.edu.tw/papers/HuhCA/FPSL%20180%20163-167.pdf
Citat:
Vi har inga skäl att tro att konstanter ändras. Därför. Att mena att konstanter visst ändras, eftersom de måste varit annorlunda när eller för att gud måste ha skapat världen, för att få säcken att gå ihop är en väldigt jävla gigantiskt stort påstående som kräver lika superlativa stora bevis. Därav min liknelse. Du kan precis lika gärna anta att dina föräldrar föddes som krokodiler och att de hade himlen som mark och marken idag var deras himmel.
Om du med konstanter menar halveringstider är det ju i så fall paradoxalt nog påverkbara konstanter.
Om man då är intresserad (vilket du tydligen inte är) men om man är intresserad av om Bibelns scenario är en korrekt beskrivning av händelser, är det då korrekt att anta ett naturalistiskt scenario? Eller är det då mer korrekt att anta ett skapelsescenario?
Om man då antar ett skapelsescenario är det då ett rimligt antagande att halveringstider varit konstanta även under själva skapelsen av materien?
Vidare, om man antar att Bibelns berättelse om en världsvid översvämning är korrekt, är det då korrekt att anta att denna aldrig ägt rum?
Det är faktiskt det du verkar mena.
Citat:
Att evolution sker är ett faktum.
Bevis tack. Detta har redan gåtts igenom här i tråden och evolutionister kunde bara hitta indicier förutsatt scenario, inga bevis.
Citat:
Det evolutionsteorin bidrar med är att förklara hur.
Ja, man hoppar över det irrelevanta "om det skett" och går direkt till "hur det skett".
Citat:
Du kan precis lika gärna argumentera mot gravitation. Men jag ger dig att vetenskapen absolut arbetar efter antaganden. Men dessa antaganden, eller axiom om du vill är minimala och anses självklara och är konsistenta med hur vetenskapen arbetar.
Precis, man antar naturalism axiomatiskt. Man ser naturalism som självklart och ur denna skrivbordsprincip "vet" vi att allt kommit till genom naturliga processer. Alla andra scenarios är helt irrelevanta.
Citat:
Det finns en objektiv verklighet som vi alla delar. Det är ungefär så "far out" detta axiom är. Ditt axiom, att det finns en gud är inte lika common sense.
Menar du verkligen att det finns en objektiv verklighet vi alla delar? wow!
Det beror på, har man indoktrinerats med idén att det är sant att vi är resultatet av enbart naturliga processer är ju tanken på skapelse lite udda. Det är dock många som lyckats tänka självständigt och övertygats om att Gud har skapat.